Citat:
Ursprungligen postat av
Rumbledoll
Instämmer i varenda ord du skriver.
Agnes inhyrda vän ja....En tonårstjej vill välja sina egna kompisar men här valdes vännen ut av föräldrarna. Vännen var säkert en jättegullig tjej men det är inte grejen. Hon valdes ut och anställdes som ” barnvakt”!! Till en 14/11åring?!!
Agnes var inte isolerad sägs det. Hon umgicks med lärare. Nu är det väl knappast ett sådant umgänge man vill ha som tonårstjej.
Agnes. Storasyster. Bestulen på sin tonårstid och frigörelse. Att Agnes var deprimerad och hade självmordstankar är helt naturligt med den tillvaron hon levde.
Gör ont i hjärtat att tänka på att Moa gick runt och oroade sig för studieresultaten,att hon skulle komma efter. Kanske hon ville måla och spela piano istället.
Något var väldigt sjukt i den här familjen och det var något som pågått under lång tid.
Oavsett vad någon skånsk läkare satte för diagnos så tror jag att det var en sjuk miljö som skapade symtomen hos Agnes och Moa.
Det här stämmer, Rumbledoll - precis så. Återigen, miljön i huset i Bjärred var dysfunktionell på flera sätt...det skär i mig att behöva skriva detta...
Livet är inget " projekt" som kan följa en projektplan.
Ingenting är fel, tex att man inte är så intresserad av skola, att man föredrar bild och musik... att man kanske inte vill bli jurist...
att man vill spela fotboll, att man vill ha sociala medier,, att man vill spela SIMS...
Man kan inte veta allt- man vet bara precis hur det är just nu i denna stund. framtiden vet vi inte mycket om....
Att vara i nuet - Det kallas Mindfulness och är ett begrepp som familjen tyvärr antingen valde bort eller inte hade kunskap om... och det skär i mig...