Citat:
Ursprungligen postat av
newsfilter
Är det någon av alla kukmätare i denna tråd som har en aning om det inom vår livstid någonsin kommer att bli möjligt att operera snabeln större? Jag menar inta fejk-piller, sinnessjuka stretch-apparater eller extremt omständliga fett-injektioner utan någon form av rekonstruktiv kirurgi där man de facto gör organet större? Hur vet jag inte, är varken läkare eller cyborg-ingenjör, men allt från mekaniskt implantat till att stimulera svällkropparna att växa i eller utanför kroppen.
Finns det ens någon seriös forskning eller startup (haha) på detta?
Det finns ju kirurgi redan, där man lossar kuken från insidan kroppen och skjuter ut den lite. Den blir alltså inte längre, bara att mer av den sitter på utsidan än innan (om jag förstått det hela rätt). Dock skulle denna kirurgi tydligen bara ge en längre kuk vid slakt tillstånd och inte påverka vid erektion.
Jag är inte urolog eller ens egentligen insatt i det ämnet, mer än en fascination för just kukar i dess olika storlekar och former. Jag har dock svårt att se hur detta skulle kunna ske, kukförstoring och sånt. Enda möjligheten skulle vara att på något sätt, kanske via någon sorts genetisk manipulation, få kroppen att bygga fler svällkroppar i kuken för att på så sätt göra den grövre eller längre (men då måste ju allt annat göras längre med. En vag bekant berättade att han hade en väldigt krökt dick vilket var pga att urinröret var "för kort", typ att kuken var längre än urinröret så kuken böjde sig för att matcha urinröret, vilket ju inte är en önskvärd bieffekt).
Det finns ju å andra sidan redan proteser för personer med erektionsproblem eller som råkat ut för olyckor, där de i princip stoppar in en hydraulisk anordning som du kan trigga på och av för att få en erektion. Kanske de kan göra lite extra saker samtidigt vilket gör kuken större?
Sedan finns ju tydligen redan en kuktransplantationsoperation (fantastiskt ord för övrigt!)
https://www.hopkinsmedicine.org/news/articles/first-ever-penis-and-scrotum-transplant-makes-history-at-johns-hopkins
Så om du har någon polare med riktig jumboschnabel så kan du fråga om han kan testamentera sin kuk till dig när han dör!