2019-02-20, 13:56
Medlem
Som aktiv musiker själv så tycker jag det är ett bra beslut. Det finns många talangfulla och kompetenta kvinnliga musiker i branschen som är otroligt mansdominerad.
Detta är ett bra sätt för att få fler tjejer att satsa på instrument och inte bara sång som historiskt sätt är överrepresenterat bland kvinnor.

Och som sagt, det är inte så att de sparkas utan deras avtal går ut och de väljer att inte förlänga. Väldigt stor skillnad.
Citera
2019-02-20, 14:16
Medlem
Vem fan bryr sig? Är väl bara gamla som tittar på programmet.
Att SVT är en snöflinga är väl ingen nyhet vid det här laget heller för den delen.
Citera
2019-02-20, 15:21
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Vi, vita heterosexuella män, är de nya judarna i det nya riket. Ska bli intressant när den slutgiltiga lösningen kommer.

Helt sinnessjukt!

Det är juden som är orsaken till att det är så här stolligt i världen nu.

Men det kanske du inte visste?
Citera
2019-02-20, 15:23
Medlem
PK-befriads avatar
Att man överhuvudtaget "går ut" med detta är ju bara för att demoralisera vita män i sedvanlig subversiv, kulturmarxistisk anda. Christina Hill på SVT hoppades nog få massiva ryggdunkningar från allehanda mediakroknäsor för detta sataniska utspel. Det fick hon också, judiska Bonnier-Expressen hoppade direkt på saken.
Senast redigerad av PK-befriad 2019-02-20 kl. 15:29.
Citera
2019-02-20, 15:28
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det är juden som är orsaken till att det är så här stolligt i världen nu.

Självklart vet jag det. Men det var bara en skämtsam liknelse, inte något som skulle tas bokstavligen.

Citera
2019-02-20, 15:31
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engelen
Som aktiv musiker själv så tycker jag det är ett bra beslut. Det finns många talangfulla och kompetenta kvinnliga musiker i branschen som är otroligt mansdominerad.
Detta är ett bra sätt för att få fler tjejer att satsa på instrument och inte bara sång som historiskt sätt är överrepresenterat bland kvinnor.

Och som sagt, det är inte så att de sparkas utan deras avtal går ut och de väljer att inte förlänga. Väldigt stor skillnad.
Hur är detta ett bra sätt att få fler tjejer (suck) att satsa på instrument? Så att de en dag får vara med i senil-tv?

Ta din nyckelharpa och dra.
Citera
2019-02-20, 15:48
Medlem
fittslickarns avatar
Kommer SVT att fortsätta rensningen av män? Det kan inte vara långt kvar innan yxan går i Så skall det låta. Där har man visserligen fått in kvinnlig programledare men bandet är väl bara män?

Går det ens att uppbringa kvinnliga musiker i Sverige som kan passa? Ska helst också tillhöra utsatt mioritet vilket gör det ännu svårare.
Senast redigerad av fittslickarn 2019-02-20 kl. 15:50.
Citera
2019-02-20, 15:51
Medlem
nabplayers avatar
Finns det kvinnor som är bra på musikinstrument? Får för mig att de endast sjunger?
Citera
2019-02-20, 16:11
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, tack för att du är så ärlig!
Men herregud, jag har ju röstat på Sossarna tidigare, är det så illa som du beskriver i leden? Först sveket kring migration och samarbete med Centern (!?), och nu kickat husband i "På Spåret".

(Ja vi vet att det är alldeles för långt till vänster som sådana här idéer att kicka husbandet kläcks med fokus på "KÖÖÖNET" istället för praktisk kompetens). Det måste vara en PR-mässig mardröm. Min röst hänger löst säger jag bara..

Nu är ju jag fritidspolitiker, så hur läget är i samtliga led av socialdemokratin kan jag inte svara för. Men vi har överlag en önskad kvinnlig dominans från såväl de svaga arbetarmännen, som de starka arbetarkvinnorna.

SvT lyder ju direkt under Regeringen, och den är ju som bekant socialdemokratisk och därmed feministisk i sin policy. I dagens P4 extra så nämndes inget om själva könet, men Augustifamiljen erkände åtminstone att dom fått sparken helt oväntat.
Citera
2019-02-20, 16:16
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engelen

Är du kvinna?

Även jag är aktiv musiker, och jag tycker det här beslutet är helt efterblivet. Tror knappast en ung tjej som är sugen på att börja lira gör det enbart eller ens delvis för att SVT byter ut husbandet i ett program som inte en jävel under 30 kollar på... Ska oavsett bli intressant att se vad de gräver fram ur sin inkvoteringspool, tippar på silvana imam, kakan hermansson och nån intorkad gammal kör.
Citera
2019-02-20, 16:29
Medlem
Tycker inget synd om ett husband som vill arbeta för SVT.

Vill man ha med den antidemokratiska organisationen att göra så har man inte förtjänat min sympati.
Citera
2019-02-20, 16:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Demografiskt är underlaget rent åldersmässigt ca 7 miljoner, och drar man därefter bort X ickesvenskar som hellre tittar på parabol-tv är det ännu naturligtvis ännu färre.
Vill påstå det är ett så populärt program att rimligheten knappast ligger i befolkningsmängden.

I övrigt är det trevligt för den som gillar frågesport av allmän karaktär. Du ägnar dig sannolikt åt andra, vad andra kallar, simpla nöjen.

Är lite för bra för enkel frågesport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in