2019-02-18, 20:40
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Om du testar sökfunktioner såsom till exempel Google eller varför inte här på FB rentav då du kommit hela vägen hit så så ser du snabbt att din fråga har ställt många gånger förut och även besvarats.

Mvh,

-Alfred

Vad skulle jag sökt på då? Jag kom inte på något bra sökord för min ide till diskution.

Citat:
Ursprungligen postat av BosseRingholm
Hoppas du skojar.

Om inte: Glöm det. Du kommer ångra dig.

Du kan inte läst vad jag skrev jag visste att någon som du skulle skriva något liknande så jag skrev för säkerhets skull med att det är inget jag vill testa själv är bara nyfiken på hur det fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Equalityheader
Du kan ju förändra kroppens fördelning mellan fett och muskler, så att du indirekt blir mer muskulös (mindre fet), men det är nog det. Allt hänger på kosten i såna fall.

Tack för svaret, jag tänkte att det måste göra någonting för muskelaturen utan träning på lång sikt med bra kost och så eftersom kvinnor och pojkar under puberteten utvecklar muskelatur av att bara leva vanligt. Åter igen inget jag har i tankarna att göra.
Citera
2019-02-18, 20:46
Bannlyst
Jag tror man kommer se ut såhär ungefär.

https://www.memecreator.org/static/images/templates/1273092.jpg
Citera
2019-02-18, 21:41
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Jag tror man kommer se ut såhär ungefär.

https://www.memecreator.org/static/images/templates/1273092.jpg

Hahah ja det är möjligt. Nu när jag tänker efter känner jag ju folk som kurat utan att träna och det lär ju vara så att en man som redan gått igenom puberteten kommer inte se många förändringar förutom bieffekterna om han inte lägger om kost och träning. Jag har svarat på min egna smått igenomtänkta fråga som jag ställde utan att tänka för att jag var uttråkad. Förlåt mig flashback.
Citera
2019-02-19, 07:47
Medlem
Har kört igång en kur som förmodligen ska pågå livet ut. Jag kör 200mg testo e ew.

Har nu kört några veckor och det är på tiden för ett första besök på labbet.

Jag är 33år undrar om jag ska ligga på hela tiden eller köra pauser för att låta bollarna återhämta sig. Dom ska eventuellt användas 1 gång till

Planan var att ligga på hela tiden men magkänslan säger att det kan vara bra att köra cyklar några år till. Hittar inga studier på detta så kom med erfarenheter och tankar.
Citera
2019-02-19, 09:25
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Har kört igång en kur som förmodligen ska pågå livet ut. Jag kör 200mg testo e ew.

Har nu kört några veckor och det är på tiden för ett första besök på labbet.

Jag är 33år undrar om jag ska ligga på hela tiden eller köra pauser för att låta bollarna återhämta sig. Dom ska eventuellt användas 1 gång till

Planan var att ligga på hela tiden men magkänslan säger att det kan vara bra att köra cyklar några år till. Hittar inga studier på detta så kom med erfarenheter och tankar.

Jag som kör TRT resten av min tid som människa brukar köra ett par uppehåll då och då under året samt hCG-behandlingar med jämna mellanrum, uppskattningsvis 3-4 månaders intervall som mest.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-19, 12:03
Medlem
Hypotesuss avatar
Fakeman: Jag instämmer med Alfred. Ska du skaffa ett barn till är det klokt att periodisera trt och använda HCG.

Det finns även poänger med att använda HCG när du gjort din partner på smällen. Bland annat så ger HCG, i vart fall för mig, en extra skjuts i sexlusten/förmågan.
Citera
2019-02-19, 18:12
Medlem
Tack mina vänner. Brukar ni köra hcg under uppehållet eller någon annan strategi.
Fundera ändå att slänga in lite hcg när jag tycker dom är lite trötta . Har legat på i 3 månader nu.
Citera
2019-02-19, 21:24
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Tack mina vänner. Brukar ni köra hcg under uppehållet eller någon annan strategi.
Fundera ändå att slänga in lite hcg när jag tycker dom är lite trötta . Har legat på i 3 månader nu.

När jag kör uppehåll så har jag helt uppehåll, annars kör jag oftast hCG under trt/mellan kurer, alltså enbart på testo med låg dos.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-20, 11:37
Medlem
W.Smiths avatar
Planerar att dra igång en Testo C + Primo-kur om någon månad. Kommer att köra HCG och funderar på upplägg. Senaste kuren körde jag bara 2 injects i veckan, på 250iu, och fick viss atrofi trots hcg:et.

Är sugen på att testa att köra hcg:et ED, och tänker att 100-150iu ED isåfall borde kunna fungera?

Någon med erfarenhet som har några tankar kring detta? Eller är det bättre att köra EOD el 2x/veckan?
Citera
2019-02-20, 11:54
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Planerar att dra igång en Testo C + Primo-kur om någon månad. Kommer att köra HCG och funderar på upplägg. Senaste kuren körde jag bara 2 injects i veckan, på 250iu, och fick viss atrofi trots hcg:et.

Är sugen på att testa att köra hcg:et ED, och tänker att 100-150iu ED isåfall borde kunna fungera?

Någon med erfarenhet som har några tankar kring detta? Eller är det bättre att köra EOD el 2x/veckan?

För det första så är 500iu en tiondel av vad som rekommenderas i behandlingsupplägg så kanske borde öka på den dosen till 2500iu i veckan åtminstone så får du nog mer effekt.
Att öka injektionsfrekvensen enbart kommer inte göra något åt det, injektion måndag/torsdag räcker fint för hCG.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-20, 12:08
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
För det första så är 500iu en tiondel av vad som rekommenderas i behandlingsupplägg så kanske borde öka på den dosen till 2500iu i veckan åtminstone så får du nog mer effekt.
Att öka injektionsfrekvensen enbart kommer inte göra något åt det, injektion måndag/torsdag räcker fint för hCG.

Mvh,

-Alfred

Wow. Är det så mycket? Jag har läst om betydligt lägre doseringar vid medicinsk behandling. Men, hur ser ditt upplägg ut när du kör hcg om man får fråga?

Jag har en egen teori om att jag kan komma runt min gyno-känslighet litegrann om jag sticker ED och därmed uppnår jämnare nivåer i kroppen? Men då borde jag minst skjuta 200iu och kanske ännu mer om jag ska köra ED... jag gillar tanken på ED, det blir en smidigare rutin plus att det är ganska kul att sticka sig.
Citera
2019-02-20, 12:14
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Wow. Är det så mycket? Jag har läst om betydligt lägre doseringar vid medicinsk behandling. Men, hur ser ditt upplägg ut när du kör hcg om man får fråga?

Jag har en egen teori om att jag kan komma runt min gyno-känslighet litegrann om jag sticker ED och därmed uppnår jämnare nivåer i kroppen? Men då borde jag minst skjuta 200iu och kanske ännu mer om jag ska köra ED... jag gillar tanken på ED, det blir en smidigare rutin plus att det är ganska kul att sticka sig.

Ja du får väl sannolikt mindre östradiol-toppar vid mindre doser satta mer frekvent. Men ja, det är runt dessa doser som krävs för någon vettig effekt.
Dessutom håller inte hCG så särskilt länge så du har den aspekten också att det du blandat för 3 veckor sedan inte håller samma effekt.
Jag skrev precis i min journal om hur mina rutiner med hCG brukar se ut men enkelt uttryckt; mellan 2500iu och 5000iu i veckan uppdelat på måndag/torsdag, kör 2-3 veckor som mest varje gång.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in