2019-02-15, 12:42
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverkoppen
Tjena, har ganska nyligen fått reda på att en del av ena sidan i min släkt har haft hjärtsjukdomar samt dött av hjärtinfarkt. Detta oroar mig självklart i mitt kurande.

Det jag undrar är om det räcker att ha koll på werlabs ”Hjärttest” samt EKG, för att undvika eventuella problem.
Eller är det något mer jag bör hålla koll på särskilt för hjärtat

Mvh

Man undviker inte problem genom att göra regelbundna kontroller min vän, man utför regelbundna kontroller för att identifiera problem som uppstår så att man i god tid kan göra något åt dem.
Gällande ditt specifika fall och vad du bör göra finns det tyvärr inte mycket att säga då det finns noll journal att gå efter i ditt case. Detta är något du bör ta med din doktor, hjärthälsa är knappast något du bör fråga anonyma lekmän på internet om.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-15, 13:29
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverkoppen
Tjena, har ganska nyligen fått reda på att en del av ena sidan i min släkt har haft hjärtsjukdomar samt dött av hjärtinfarkt. Detta oroar mig självklart i mitt kurande.

Det jag undrar är om det räcker att ha koll på werlabs ”Hjärttest” samt EKG, för att undvika eventuella problem.
Eller är det något mer jag bör hålla koll på särskilt för hjärtat

Mvh
EKG missar en del saker som ultraljud och/eller magnetröntgen kan hitta.

Jag förstår att detta är en fråga i stil med "hur långt är ett snöre", men skulle uppskatta om någon kan dela med sig av sin erfarenhet. Jag aromatiserar ju rejält, men har aldrig fått acne på ryggen av det trots att jag inte körde AI. Sedan körde jag AI och slängde in hCG (1500 EW) och det bröt ut rejält på ryggen.
Kan det ha någon betydelse att jag inte har särskilt tätt intervall mellan sticken? Eller bör jag helt enkelt öka dosen AI vid insättning av hCG?
Ligger redan på 0.5mg arimidex EOD vilket ger mig ett värde på 80 pmol/l (ration ungefär 1:1), från 440 pmol/L. Aldrig haft någon acne oavsett.
Är det 1500IU som ligger bakom utbrottet av acne (snarare finnar) på ryggen? Eller tror ni mer på ojämna nivåer? Fick lite problem under PCT med finnar.
Senast redigerad av caeco 2019-02-15 kl. 13:37.
Citera
2019-02-16, 12:16
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
EKG missar en del saker som ultraljud och/eller magnetröntgen kan hitta.

Jag förstår att detta är en fråga i stil med "hur långt är ett snöre", men skulle uppskatta om någon kan dela med sig av sin erfarenhet. Jag aromatiserar ju rejält, men har aldrig fått acne på ryggen av det trots att jag inte körde AI. Sedan körde jag AI och slängde in hCG (1500 EW) och det bröt ut rejält på ryggen.
Kan det ha någon betydelse att jag inte har särskilt tätt intervall mellan sticken? Eller bör jag helt enkelt öka dosen AI vid insättning av hCG?
Ligger redan på 0.5mg arimidex EOD vilket ger mig ett värde på 80 pmol/l (ration ungefär 1:1), från 440 pmol/L. Aldrig haft någon acne oavsett.
Är det 1500IU som ligger bakom utbrottet av acne (snarare finnar) på ryggen? Eller tror ni mer på ojämna nivåer? Fick lite problem under PCT med finnar.

Tester är det enda som kommer att fälla avgörandet här men min erfarenhet är att högt östrogen sällan ger acne, däremot kan svajiga hormonnivåer ställa till ett helvete. HCG ger dig sannolikt vissa svängningar i hormonnivåerna och de löser du nog inte med en ai utan med ett stickintervall som får dina niåver jämnare. Det och en portion tålamod för att "ställa in" det hela.
Citera
2019-02-16, 12:19
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Tester är det enda som kommer att fälla avgörandet här men min erfarenhet är att högt östrogen sällan ger acne, däremot kan svajiga hormonnivåer ställa till ett helvete. HCG ger dig sannolikt vissa svängningar i hormonnivåerna och de löser du nog inte med en ai utan med ett stickintervall som får dina niåver jämnare. Det och en portion tålamod för att "ställa in" det hela.
Tack för svar! Ska ge ett försök att dela upp dosen i fler stick än jag gjort tidigare. Får återkomma om det blir någon bättring.
Citera
2019-02-17, 18:09
Medlem
Vad anser ni kunniga om att köra clomid och nolvadex som pct? Ska hoppa på test e 250mg e5d i 12 veckor. Lite olika svar och artiklar som jag läst säger mycket olika. Just nu lutar det åt att enbart köra nolvadex tre veckor efter sista stick. Efter sista stick kommer jag fortsätta med adex som jag kommer köra 0.25mg eod kuren igenom, eventuellt justera efter vad provsvaren säger i vecka 5-6. Tacksam för svar.
Citera
2019-02-18, 10:23
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Vad anser ni kunniga om att köra clomid och nolvadex som pct? Ska hoppa på test e 250mg e5d i 12 veckor. Lite olika svar och artiklar som jag läst säger mycket olika. Just nu lutar det åt att enbart köra nolvadex tre veckor efter sista stick. Efter sista stick kommer jag fortsätta med adex som jag kommer köra 0.25mg eod kuren igenom, eventuellt justera efter vad provsvaren säger i vecka 5-6. Tacksam för svar.

Personligen föredrar jag clomid eftersom att clomid inte hämmar IGF-1-nivåer.
Vissa verkar må dåligare på clomid än på nolva och väljer därför nolva, för mig känns det egalt. Om något skulle jag säga att jag upplever mindre acne av clomid än av nolva.
Att köra både clomid och nolva som PCT efter en sådan mild kur känns överdrivet.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-18, 15:14
Medlem
fnattes avatar
Att ta steroider utan att träna.

Jag är bara nyfiken på om man kan få resultat. Det är inget jag tänker göra själv så ta det lugnt.

Om man skulle ta samma doser som när man kurar, tänk brett här allt ifrån nybörjarkurer till tyngre kurer med flera olika preparat.

Skulle man få mer muskulatur även om man inte tränar?

Jag tänker på folk som byter kön, då främst tjejer som får manliga hormoner för att bli "män" dom får ju mer muskulatur av hormonerna...
Citera
2019-02-18, 15:15
Medlem
fnattes avatar
Oj jag postade i fel forum, vad gör jag nu?
Citera
2019-02-18, 15:27
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Om du testar sökfunktioner såsom till exempel Google eller varför inte här på FB rentav då du kommit hela vägen hit så så ser du snabbt att din fråga har ställt många gånger förut och även besvarats.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-02-18, 16:30
Medlem
BosseRingholms avatar
Hoppas du skojar.

Om inte: Glöm det. Du kommer ångra dig.
Citera
2019-02-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Jag är bara nyfiken på om man kan få resultat. Det är inget jag tänker göra själv så ta det lugnt.

Om man skulle ta samma doser som när man kurar, tänk brett här allt ifrån nybörjarkurer till tyngre kurer med flera olika preparat.

Skulle man få mer muskulatur även om man inte tränar?

Jag tänker på folk som byter kön, då främst tjejer som får manliga hormoner för att bli "män" dom får ju mer muskulatur av hormonerna...

Steroider är inget mirakel piller eller olja! Du måste ändå träna lika hårt och mycket för att uppnå resultat.

Så nä du tillsätter endast problem för din kropp och spec dina blodkärl
Citera
2019-02-18, 16:44
Medlem
Du kan ju förändra kroppens fördelning mellan fett och muskler, så att du indirekt blir mer muskulös (mindre fet), men det är nog det. Allt hänger på kosten i såna fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in