2019-02-20, 07:34
Medlem
Tänkte jag skulle bli med säng, och tänkte slå på stort med en 180-säng så man kan kråla runt som man vill.

Säng är ju något som verkligen finns i alla prisklaser, men jag tänker mig något billigt och tittar på dessa:
https://www.chilli.se/m%C3%B6bler/s%C3%A4ngar/dubbels%C3%A4ngar/kontinentals%C3%A4ng-sofia-180x200-svart-p224362-v153856
https://www.trademax.se/m%C3%B6bler/s%C3%A4ngar/kontinentals%C3%A4ngar/elegans-kontinentals%C3%A4ng-180x200-svart-p138559

Grejen är ju att det fortfarande är en hel del pengar, speciellt om man vill ha med en gavel vilket man ju vill för att det är snyggt och motverkar fettfläckar, så man vill inte ångra köpet.

Vad brukar man offra när man köper en billig säng jämfört en dyr?
Jag har hört att billigare inte är lika bra för ryggen, men då jag sover på mage kanske inte jag påverkas av det på samma sitt som en ryggsovare, tänker jag.
Citera
2019-02-20, 07:46
Bannlyst
Provligg, känns det bra för dig då är det bra! Låt dig inte luras av reklamen.
Citera
2019-02-20, 07:46
Bannlyst
Köp på IKEA ist helt okej kvalitet för pengarna, undvik JYSK och andra tattarsidor på internetz!
Citera
2019-02-20, 07:51
Medlem
En bra säng lönar sig i längden, en dyr säng behöver inte vara en bra säng.
Senast redigerad av nilltre 2019-02-20 kl. 07:53.
Citera
2019-02-20, 07:56
Medlem
Har tänkt handla på trademax några ggr och alltid kommit fram till att det varit rent skräp dem sålt (har aldrig granskat deras sängar dock) så Ikea är nog betydligt ett säkrare val.

Ett billigt alternativ är annars att leta på blocket efter sjysst säng i bra skick. (från ett hem där de verkar ha skött om sängen såklart) och bara göra rent den och sen byta bäddmadrassen.
Blir oftast bättre än en ny billig säng.
Eller Ikea.
Citera
2019-02-20, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Har tänkt handla på trademax några ggr och alltid kommit fram till att det varit rent skräp dem sålt (har aldrig granskat deras sängar dock) så Ikea är nog betydligt ett säkrare val.

Ett billigt alternativ är annars att leta på blocket efter sjysst säng i bra skick. (från ett hem där de verkar ha skött om sängen såklart) och bara göra rent den och sen byta bäddmadrassen.
Blir oftast bättre än en ny billig säng.
Eller Ikea.

Jag har ingenting emot att köpa möbler begagnat men soffor och sängar, NEJ tack.
Citera
2019-02-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Jag har ingenting emot att köpa möbler begagnat men soffor och sängar, NEJ tack.

För att?

Sängen sover du ju inte ens på, du sover på bäddmadrassen och den byter du ändå regelbundet...

Jag avgör om jag behåller en säng/soffa efter att jag sett vilka som har den och hur deras hem ser ut. Det syns ju direkt om de är renliga och skötsamma människor eller drägg.

Dessutom så säljs det mängder med möbler som står i tex gästrum som väl inte ens varit använda. Har själv sålt en säng som inte ens va en vecka gammal. Hinner inte suga åt sig mkt skit på den tiden.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-02-20 kl. 08:14.
Citera
2019-02-20, 08:12
Medlem
ClickBaits avatar
Den där sängen från trademax är för mjuk och mitten/bäddmadrassen ligger inte still. Köp någon annan säng.
Citera
2019-02-20, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
För att?

Sängen sover du ju inte ens på, du sover på bäddmadrassen och den byter du ändå regelbundet...

Jag avgör om jag behåller en säng/soffa efter att jag sett vilka som har den o h hur deras hem ser ut. Det syns ju direkt om de är renliga och skötsamma människor eller drägg.

Jag tycker det är väldigt ofräscht.

Du bestämmer givetvis själv vad du vill handla och likaså gör jag.
Citera
2019-02-20, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Jag tycker det är väldigt ofräscht.

Du bestämmer givetvis själv vad du vill handla och likaså gör jag.

Ingen skillnad mot att sitta i soffan/sova över hos en polare eller hotell tycker jag.
Citera
2019-02-20, 08:53
Medlem
Åtminstone jag ligger i min säng nästan 33% av tiden av mitt liv, att köpa billigaste eländet från Trademax kommer inte på fråga. Du är också värd att sova bättre.
Citera
2019-02-20, 08:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Köp aldrig en säng utan att provligga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto