2019-02-20, 00:03
Medlem
Proras avatar
Det där med förnyelse verkar inte gälla de anställda i SVT-huset på Gärdet själva. Femtio år med ideologisk vänsterkantrad rapportering utan att där lär finnas en tanke på att fräscha upp och förnya.
Citera
2019-02-20, 00:10
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Blir det något likt Dollystyle skjuter jag mig i benet.

Oroa dig inte. Det blir Kakan Hermansson med en banjo ackompanjerad av det nya husbandet afghanfamiljen.
Citera
2019-02-20, 00:11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Under Oldsbergs tid fanns det en kvinnlig orkester ett tag men den försvann sedan, troligen för att det inte fugerade.Det är lika bra de tar dit Kurt Olssons damorkester så att det blir någon ordning på torpet.
Citera
2019-02-20, 00:19
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Vi, vita heterosexuella män, är de nya judarna i det nya riket. Ska bli intressant när den slutgiltiga lösningen kommer.

Helt sinnessjukt!

Om så väl vore - vi kommer ALDRIG åtnjuta samma ansvarsbefrielse och/eller skydd såsom jidarna...
Citera
2019-02-20, 00:23
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Det är väl inte jämställt förrän det ser ut som i jämställdhetsmyndigheten, dvs 100% kvinnor.

Det gäller ju att förstå vad vi moderna kvinnor menar. när vi säger jämställdhet. Vi menar ju inte - som ju äntligen folk börjar lära sig - att det ska vara fifty/fifty. Något sådant har aldrig varit något mål för oss socialdemokratiska feminister, iaf.

Med jämställdhet menar vi just största möjliga kvinnorepresentation. Uttryckt i procent, så måste ju den optimala jämställdheten således råda när 100% kvinnlig representation föreligger.
Citera
2019-02-20, 00:26
Medlem
Slipper mer än gärna Sporsén jävla tutande i varenda paus. Är ju likadant som det var för 30 år sedan. "Låt orkestern spela en trudelutt så gamla Olga förstår att det är nåt nytt som händer".

Byt ut gaphalsen Luuk när de ändå är på gång. Riktigt vidrig att se och höra på.
Citera
2019-02-20, 01:01
Medlem
Ta in Kurt Olssons damorkester lika gärna.
Citera
2019-02-20, 01:24
Medlem
I nästan alla sportpaneler på SVT är två män en vit, en mörk och alltid en tjej....
Citera
2019-02-20, 01:25
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Slipper mer än gärna Sporsén jävla tutande i varenda paus. Är ju likadant som det var för 30 år sedan. "Låt orkestern spela en trudelutt så gamla Olga förstår att det är nåt nytt som händer".

Byt ut gaphalsen Luuk när de ändå är på gång. Riktigt vidrig att se och höra på.

Kan det röra sig om en markering mot manspreading? Bortsett från elitgymnaster är det sällan man ser någon stå med benen så brett isär som när Stefan Sporsén spelar trumpet.
Citera
2019-02-20, 02:25
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Usel rubrik! I texten framgår det att bandet sparkas pga att dom varit där för länge. Sen att ersättarna måste vara kvinnor är en annan sak.

Sluta med aftonbladet-vinklade rubriker tack.
Jag förutsätter att även Luuk och Lindgren får kicken av samma anledning då? Vilka blir den kvinnliga och manliga ersättaren?
Citera
2019-02-20, 02:45
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
Jag förutsätter att även Luuk och Lindgren får kicken av samma anledning då? Vilka blir den kvinnliga och manliga ersättaren?

Det var ju en exceptionellt okunnig negress som hade parats ihop med Gunnar Bohlin i årets upplaga.

"Amin", någonting i den stilen och därtill ett eller två namn till. Negrer envisas ju med att ha tre namn eller fler. En siffra som bjärt kontrasterar mot deras uppväxt där antalet arbetande ansvarstagande vårdnadshavare på sin höjd uppgår till en.

Kunde hon överhuvudtaget en enda fråga? Jo, hon bidrog till svaret i något kulinariskt spörsmål där tittarna snabbt kunde konstatera att den fettstinna maträtten som hon memorerat namnet på sannolikt hade bidragit till hennes påfallande kroppsliga rondör.

I kombination med "Kakan" Hermansson som programledarduo kan de tu säkerligen skjuta det stolta skeppet i sank.
Citera
2019-02-20, 02:58
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det gäller ju att förstå vad vi moderna kvinnor menar. när vi säger jämställdhet. Vi menar ju inte - som ju äntligen folk börjar lära sig - att det ska vara fifty/fifty. Något sådant har aldrig varit något mål för oss socialdemokratiska feminister, iaf.

Med jämställdhet menar vi just största möjliga kvinnorepresentation. Uttryckt i procent, så måste ju den optimala jämställdheten således råda när 100% kvinnlig representation föreligger.

Haha, tack för att du är så ärlig!
Men herregud, jag har ju röstat på Sossarna tidigare, är det så illa som du beskriver i leden? Först sveket kring migration och samarbete med Centern (!?), och nu kickat husband i "På Spåret". (Ja vi vet att det är alldeles för långt till vänster som sådana här idéer att kicka husbandet kläcks med fokus på "KÖÖÖNET" istället för praktisk kompetens). Det måste vara en PR-mässig mardröm. Min röst hänger löst säger jag bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in