Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Vad skulle vara spekulationer? Jag vet mycket väl hur utredare går tillväga, hur de strukterar vittnesmål. Det är ingen spekulation. Förklara gärna istället varför utredarna skulle gå tillväga på något annat sätt just i det här fallet.
När det gäller vittnesmål/förhör så är det sällan dessa ger utredarna så pass bindande bevisning så att det leder till åtal. Såvida inte det rör sig om vittnen som sett själva mordet då, och kunnat identifiera gärningspersonen.
Vittnesuppgifter används nästan uteslutande som s.k. hjälpfakta.
Tack för replik!
(ang mitt först fetade)
Nu var det ju inte i första hand information om hur Polisen
strukturerat vittnesmålen jag har efterfrågat.
Jag har ju varit tydlig med att jag har velat få svar på mina frågor om hur frågorna ställdes (till t ex folk som hörts av utredare) och vilken typ av frågor det har varit. Detta för att med lekmannaögon försöka bedöma hur pass brett och förutsättningslöst (=objektivt) utredningsarbetet bedrivits.
Du är ju en av dem här i tråden som hårdast "motarbetat" mig i min jakt på, i första hand förstahandsuppgifter, i andra hand andrahandsuppgiftet e g de som '
Schazz' lämnade här tidigare ikväll.
(det andra fetade)
Vill inte framställa mig som onödigt sarkastisk, men till så särskilt stor hjälp har dessa "hjälpfakta" ändå inte varit?
Åtminstone inte än så länge.
En mördare är på fri fot.
Åtminstone än så länge.