Citat:
Ursprungligen postat av
zyzlite
Har sett några trådar om detta ämnet men ingen har fått ett svar. Så jag undrar.
Vad är det för skillnad på de alla nationerna?
Storlek? Tillgång? Utbud? Osv
Även, vilken bör man gå med i om man ska enklast hitta lägenhet genom nationerna? Vilken har flest lägenheter? Och vad brukar de kosta?
Mvg
Skillnad på dem är väldigt svårt att sammanfatta, men om du inte planerar att bli aktiv så kommer du inte märka någon stor skillnad förutom det självklara som att de har olika lokaler och olika temaklubbar och middagar, plus sina egna sittningstraditioner. Störst (populärast) skulle jag gissa är Snerikes och Stocken, iallafall deras klubbar.
Mina favorit pubar är ÖG, GH, Wermland, (Uppland och vdala mest på sommaren). De flesta pubar brukar vara ganska välbesökta och har olika drick och matutbud, men man alla överlever man på (kanske inte Göteborgs om man inte gillar Pripps...) Utbud och tillgång vet jag inte riktigt vad du menar med, men förklara det så kan jag säkert svara på det.
Lägenhet är svårt, men hört att Kalmar, Norrland och Vdala är lättare att få på, har aldrig behövt sätta mig in i just det. Kostar väl 3,5 - typ 6 k beroende på vad man hyr.