2019-02-19, 19:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD häromveckan på en "magisk upplevelse" med bl.a. HD i Dalarna:

"Livet på en pinne".

Man kan ju undra varför SD tog bort den där loggningen. Fast den blev "räddad" på skärmdump: http://forumbilder.se/I4G2S/screenshot-20190219-162325

SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa. Har han fortfarande ringen på?
Citera
2019-02-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej!

Edit: Skoj att den älg jag för länge sedan, i en kommentar till 'Flixa81' förde in här i debatten, fortfarande är "vid liv", om än i en överförd bemärkelse.
Hemskt så den stackars maken blev behandlad!

Det är en klassiker när det gäller riktigt uruselt polis och ÅK-arbete.
Citera
2019-02-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
polisen som frågat boende i Hjärsta har frågat både om S men också om H.
Kan du berätta mer?
Vilken typ av frågor?

NB! Detta inlägg, #110, postades 2018-05-19 kl 02:50, d v s innan LW:s kropp hade hittats.
Gissningsvis kan de tillfrågade inte ha belagts med yppandeförbud..
Så -Nej!, jag efterfrågar INTE nåt som skulle kunna komma från en sekretessad utredning.
Har jag gjort mig tillräckligt begriplig?
Till och med hos dem som jag försökt förklara vad som är vad i en sån här utredning?
Inga nick behöver nämnas.
Väl?
Citera
2019-02-19, 19:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I så fall har familjen W*sström numera samma målsägandebiträde som LW hade i samband med misshandelsanmälan.

https://theworldnews.net/se-news/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan

Aha, intressant.
Citera
2019-02-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kan du berätta mer?
Vilken typ av frågor?

NB! Detta inlägg, #110, postades 2018-05-19 kl 02:50, d v s innan LW:s kropp hade hittats.
Gissningsvis kan de tillfrågade inte ha belagts med yppandeförbud..
Så -Nej!, jag efterfrågar INTE nåt som skulle kunna komma från en sekretessad utredning.
Har jag gjort mig tillräckligt begriplig?
Till och med hos dem som jag försökt förklara vad som är vad i en sån här utredning?
Inga nick behöver nämnas.
Väl?

De jag har pratat med och som har hörts av polis har enbart fått frågor om SD. Två av dessa uttryckte förvåning över att man var så tydligt inriktade på SD. Ingen har belagts med yppandeförbud eller fått en vädjan om att vara tyst.
Citera
2019-02-19, 20:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vet för lite om det fallet för att uttala mig om ifall det är på väg att lösas eller ej. Men det är väl Polisens kalla fall-grupp som tagit över där? Så är det inte i denna utredning. Hur vet du att detta fall är iskallt?

Hur jag vet att fallet är iskallt?

Tycker du att det har varit fyllt av framgångar hitintills?

Hiding har inte ens lyckats med att få till "sannolika skäl" på dessa nio månader som gått, sannolikheten för att hon ska få till det nu med "sannolika skäl" är under noll.

Du har ett regdatun och en posthistorik som tyder på att du varit aktiv i den här forumdelen ett tag, då vet du likaväl som jag vet det att mord är färskvara, misslyckas utredare och åklagare att få dit någon i början av fallet så förblir det olöst och oavslutat i regel.

Det här fallet är tvärdött och har varit så sedan den 8/6-2018.
Citera
2019-02-19, 20:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
De jag har pratat med och som har hörts av polis har enbart fått frågor om SD. Två av dessa uttryckte förvåning över att man var så tydligt inriktade på SD. Ingen har belagts med yppandeförbud eller fått en vädjan om att vara tyst.

Så om det fanns någon annan som hade ett agg mot Lena fick dessa vittnen knappast ens chansen att fundera på det om polisen endast pepprade på med frågor om SD.

Vittnen behöver ibland dessutom lirkas med för att man ska få ur dem värdefull information. De kommer knappast själva hänga ut människor i sin umgängeskrets som potentiella GM om polisen inte ens frågar efter andra än SD.

Inget ensidigt spår här inte de jobbar brett och objektivt.
Citera
2019-02-19, 20:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Man kan ju undra varför SD tog bort den där loggningen. Fast den blev "räddad" på skärmdump: http://forumbilder.se/I4G2S/screenshot-20190219-162325

SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa. Har han fortfarande ringen på?
Ditt inlägg verkar vara lite OT, men bilden ser ut att kunna vara från den dagsresa (beaivvas) som man kunde läsa om igår på tingsrättens hemsida. Mannen i mitten som förhörs av fjällpolisen bär tydligen den traditionella nordsamiska kolten (gákti).
Citera
2019-02-19, 20:36
Medlem
Citat:
Tack för denna info!
Den var mycket välkommen!

För det var detta jag hade en hypotes om, d v s att Polisen ställt frågor som innehållsligt pekat med hela handen mot SD som gärningsperson.
Kan inte förstå att mina önskningar om att få reda på hur frågor ställdes/ställs, så till den milda grad upprört några profilerade konton här.
Vore klädsamt om vissa nick skulle kliva in och kommentera, men det är väl en "tre-önskningar-i-en"-dröm?
Väl?
Citera
2019-02-19, 20:37
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så om det fanns någon annan som hade ett agg mot Lena fick dessa vittnen knappast ens chansen att fundera på det om polisen endast pepprade på med frågor om SD.

Vittnen behöver ibland dessutom lirkas med för att man ska få ur dem värdefull information. De kommer knappast själva hänga ut människor i sin umgängeskrets som potentiella GM om polisen inte ens frågar efter andra än SD.

Inget ensidigt spår här inte de jobbar brett och objektivt.

Tyvärr är jag inte ett dugg överaskad, det här med "jobbar brett" är
bara polisjargong, precis som när dom tvingas släppa någon
ur häktet "men misstankarna kvarstår", så brukar det låta.
Dom tycker väl att det låter bra i media.
Citera
2019-02-19, 20:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ditt inlägg verkar vara lite OT, men bilden ser ut att kunna vara från den dagsresa (beaivvas) som man kunde läsa om igår på tingsrättens hemsida. Mannen i mitten som förhörs av fjällpolisen bär tydligen den traditionella nordsamiska kolten (gákti).
Ja även nu i skrivande stund är det beaivvis som föreslås när man söker på det aktuella målnumret.

OT: beaivvis-träffarna är inte helt färska, senast uppdaterade 2009-2010 och verkar handla om diverse överklaganden.

Hur var det nu, fanns det någon "naturlig" förklaring till att målnumret inte (längre) hittas eller är det lite mysko fortfarande?
Citera
2019-02-19, 20:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tyvärr är jag inte ett dugg överaskad, det här med "jobbar brett" är
bara polisjargong, precis som när dom tvingas släppa någon
ur häktet "men misstankarna kvarstår", så brukar det låta.
Dom tycker väl att det låter bra i media.

Jag är väldigt överaskad och chockad måste jag tillstå. Trots alla initiala misstag trodde jag att de skärpt till sig men det var tydligen för mycket begärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in