Citat:
Ursprungligen postat av
MossTrums
Artikeln i Dalslänningen handlar om den man som tidigt satt anhållen två dygn för mordet. När kvinnan fick kännedom om mordet på Malin kontaktade hon polisen. Hon hade upplevt att mannen spanat på henne, sedan från en cykel tog kontakt med henne för att få med henne in på vad han kallade den "fridfulla kyrkogården". Detta hände kvällen innan mordet på Malin och på samma plats som där Malin troligtvis kom från City. Han var stamgäst på Halta Lottas krog vid Redbergsplatsen mitt emot Östra kyrkogården och samma kväll Malin mördade hade han druckit tre starköl på ganska kort tid och sedan lämnat krogen.
Efter att denna man släppts ut från häktet fokuserade polisen på en annan som de ansåg mer intressant.
Man kan nog prata om "tunnelseende" när det gäller mordutredningar. På både gott och ont förstås.
Artikeln kommer nu därför att anhöriga till Malin inte är nöjda med hur mordutredningen har skötts.
Speciellt senaste TV-programmet med Leif GW blev de missnöjda med där det bara upprepades vad som sagts två år tidigare. Programmet läste inte heller upp ett brev från Malins anhöriga som de ville få uppläst.
Artikeln handlar om det spår som polisen tidigt lämnade, men anhöriga till Malin idag tror mer på än de spår polisen växlat in på.
edit: De stora tidningarna och produktionsbolaget bakom Brottsjournalen tiger som muren om detta spår! Nu har Dalslänningen talat ut å Malins anhörigas vägnar.
Tack för klargörandet. 🙂
Att anhöriga till Malin är missnöjda med utredningen kan nog de flesta hålla med om.
Detsamma gäller nog för de flesta.Inte minst beroende på att GM inte är bakom lås och bom.
Det som förbryllar mig lite är polisen respektive övriga medias agerande.
Låt gå för att exempelvis Brottsjournalen har val att avstå brevet av exempelvis tidsskäl i programmet.
Är det så att det inte innehåller något konstruktivt annat än åsikter om polisens utredning så kan ju det också vara en orsak.
Är det möjligen så att den omtalade Halta Lotta mannen är utredd och avförd från utredningen och därav polisens återhållsamma agerande i frågan?
Varför publicerar anhöriga inte brevet själva på diverse sociala medier,här på flash etc?
Jag är övertygad att det skulle få stor genomslagskraft även om namn skulle maskas.
Alltså min grundinställning är att jag har väldigt väldigt svårt att tro att inte media och/eller polisen skulle vara ytterligt intresserade av att få klarhet i detta fallet.
Så förklara för mig vad haken är.....
Du har ju uppenbarligen ingång till källan så därför ställer jag mina frågor och funderingar.