2019-02-19, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Är du dum i huvudet? Inte läskunnig?

Det handlar inte om vad som är deras uppgift det handlar om att låtsasvapen kan vara svåra att skilja ifrån riktiga.

Prata i megafon? Du tror att oväsen ifrån en megafon har lugnade effekt på en ev psyksjuk, och dessutom, ska man spärra av halva/hela stan då? Du tänkta inte så långt att man kanske måste fram och säkra personen direkt, för att det finns människor runt omkring som kan komma i närheten?

Nej det hade dom inte kunnat, hundarna var i vägen för ingripande och måste ur bilden. Hade idiotjäveln gett fan i att vifta med kniv hade dom inte behövt skjuta hundarna.

Nej men fler än idag kan sitta i tryggt förvar, förr hade man sk instutioner, funkade alldeles utmärkt

Då behövs träning att se skillnad på vapen.

Varför inte spärra av?

Megafon varnar andra också.
Citera
2019-02-19, 07:59
Medlem
https://www.etc.se/inrikes/svensk-polis-dodar-flest

Varför gå fram när backar funkar för Norge?
Citera
2019-02-19, 08:00
Medlem
Citat:
Har aldrig sett ens en sådan sköld, trots 6,5 år i yttre tjänst. Sen så kan det i dylika lägen rädda lika mycket liv att kunna röra sig fort, och där är sådana sköldar snarare en nackdel.

Vem har sagt att det skulle vara deras uppgift? Inte jag, dock har dom återigen rätten att försvara sig mot folk som riktar vapen emot dom.

Nej det är inte prat som gäller om någon faktiskt riktar ett vapen emot en, eller gör utfall med kniv, då vill man komma hem levande och fredar sig. En kniv/kula får precis samma skadeverkan oavsett vad gärningsmannen har för diagnos också.

Psykiskt sjuka som ter sig så skall sitta på sluten avdelning, för deras eget och andras bästa. Förståndshandikappade som inte kan ta vara på sig själv får vårdnadshavare se efter, och om dom inte klarar det, samhället. Punkt!
Har du jobbat i yttre tjänst och påstår att en skottsäker väst skulle hindra dig att röra dig fort? Då är du ganska överviktig och otränad,va?

Detta eviga tjatande från dig att polisen hade rätt att skjuta mot Eric börjar bli tröttsamt.
Har du aldrig tänkt tanken att polisen kunde ha tagit skydd bakom bilen,eller husväggarna runt innegården?
En polis som skjuter flertal skott i en sån här situation är inte en bra polis. Det är en osäker,farlig polis.

Sorry,men att du är,eller har varit,polis tror jag inte ett ögonblick på.
Det är din pojkdröm som du leker nu bakom skärmen.
Du verkar iallafall ha gott om fritid då du sitter här 24/7.

Förståndshandikappade,ja,det är klart att dom måste ha en vårdnadshavare som ansvarar över dom. Det betyder dock inte att dom ska riskera att bli dödade av polis om de,på ett ögonblick,lämnar hemmet.

Ta ex Dante,som tragiskt nog druknade när han gått hemifrån på sitt lilla äventyr.
Vad hade hänt om han pekat med en leksak,kanske en mobil åt polisen?

Om du sen menar att polisen har rätt,t.o.m skyldighet,att försvara sig mot div hot,varför skjuter dom inte då mot stenkastande ungdomar? Eller ungdomar i grupp som hotfullt närmar sig polisen?

Nej du,ta din medicin lilla grabben,ett uttryck som du ofta använder,men passar så bra åt just dig.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgift-brottsmisstankar-mot-poliser-efter-dodsskjutningen-av-eric-torell

Bra. Nu får vi hoppas att rätten törs döma och ge kännbart straff!
Citera
2019-02-19, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Har du jobbat i yttre tjänst och påstår att en skottsäker väst skulle hindra dig att röra dig fort? Då är du ganska överviktig och otränad,va?

Detta eviga tjatande från dig att polisen hade rätt att skjuta mot Eric börjar bli tröttsamt.
Har du aldrig tänkt tanken att polisen kunde ha tagit skydd bakom bilen,eller husväggarna runt innegården?
En polis som skjuter flertal skott i en sån här situation är inte en bra polis. Det är en osäker,farlig polis.

Förståndshandikappade,ja,det är klart att dom måste ha en vårdnadshavare som ansvarar över dom. Det betyder dock inte att dom ska riskera att bli dödade av polis om de,på ett ögonblick,lämnar hemmet.

Ta ex Dante,som tragiskt nog druknade när han gått hemifrån på sitt lilla äventyr.

Om du sen menar att polisen har rätt,t.o.m skyldighet,att försvara sig mot div hot,varför skjuter dom inte då mot stenkastande ungdomar? Eller ungdomar i grupp som hotfullt närmar sig polisen?

Nej du,ta din medicin lilla grabben,ett uttryck som du ofta använder,men passar så bra åt just dig.

Läs vad jag skriver pajas, skottsäker sköld pratade jag om, inget annat.

Kunde dom inte veta om vapnet var äkta eller inte så hade dom all jävla rätt att försvara sig, så enkelt är det med den saken. Du har lika jävla mkt rätt till nödvärn oavsett vilken diagnos en gärningsman har, det kan jag säga dig att alla poliser är medvetna om, dock inte Känslostyrda rättshaverister som tror att det som ger erektion i deras retarderade känsloliv går före gällande lagstiftning.

Att skriva inlägg på Flashback kanske är en herkulesuppgift för dig, och dom andra foliehattarna, dock är det inga problem för mig att göra det trots heltidsjobb, och nyblivet faderskap

Sen undrar jag hur du klarar av sociala interaktioner när somliga pratar om en sak, och du börjar bluddra om nått annat. Vi pratar om ett föremål som här liknade ett vapen, inte en mobiltelefon.

Men du kanske även irl börjar bluddra om atlantångare, då andra i sällskapet diskuterar prosa

Min pojkdröm var att bli häradsbetäckare, något jag(nästan) lyckats med. Damer gillar ofta män i uniform vet du(nej inte därför jag en gång i tiden gick phs).
Citera
2019-02-19, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Då behövs träning att se skillnad på vapen.

Varför inte spärra av?

Megafon varnar andra också.

Fanns det sådan träning så hade varenda armé /poliskår /säkerhetsföretag utbildat sin personal i det. Nu gör det inte det, då får allmänheten inse det olämpliga i att knalla runt med saker som liknar vapen istället, och psykiskt eftersatta får hållas under tillsyn.

Om du tror att det bara är att spärra av hela stan, och isolera en gm, så är du dum i huvudet, stenkorkad. Kan inte hjälpa dig kompis.

Nej det gör det inte, en megafon stressar troligen bara en gärningsman ännu mera. Och andra går troligen bara dit för att kolla/filma mm och så får polisen jobb att hålla undan nyfikna åskådare också.

En person med kniv säkrar man, gör idioten utfall så försvarar man sig. Så enkelt är det med den saken.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-19 kl. 09:03.
Citera
2019-02-19, 08:54
Medlem
Citat:
Läs vad jag skriver pajas, skottsäker sköld pratade jag om, inget annat.

Kunde dom inte veta om vapnet var äkta eller inte så hade dom all jävla rätt att försvara sig, så enkelt är det med den saken. Du har lika jävla mkt rätt till nödvärn oavsett vilken diagnos en gärningsman har, det kan jag säga dig att alla poliser är medvetna om, dock inte Känslostyrda rättshaverister som tror att det som ger erektion i deras retarderade känsloliv går före gällande lagstiftning.

Att skriva inlägg på Flashback kanske är en herkulesuppgift för dig, och dom andra foliehattarna, dock är det inga problem för mig att göra det trots heltidsjobb, och nyblivet faderskap

Sen undrar jag hur du klarar av sociala interaktioner när somliga pratar om en sak, och du börjar bluddra om nått annat. Vi pratar om ett föremål som här liknade ett vapen, inte en mobiltelefon.

Men du kanske även irl börjar bluddra om atlantångare, då andra i sällskapet diskuterar prosa

Min pojkdröm var att bli häradsbetäckare, något jag(nästan) lyckats med. Damer gillar ofta män i uniform vet du(nej inte därför jag en gång i tiden gick phs).

Oh my god. Jag hoppas verkligen att du inte är polis. Vilken skrämmande tanke. Bara ditt alias.... och ditt barnsliga dravel på slutet. Och alla emojer. Inte undra på att folk blir skjutna av poliser om det är så det står till i kåren.
Citera
2019-02-19, 08:59
Medlem
Då håller vi tummarna på att dom blir av med sin polislegitimation och får skaka galler några år. Annars hoppas jag att vi medborgare får börja använda samma typ av våld mot polisen och komma undan gång på gång.

Att vi sänker kraven likt förra regeringen gjort så smått förståndshandikappade kan bli poliser är absolut ingenting som hjälper polisen direkt heller.
Senast redigerad av Goddens 2019-02-19 kl. 09:02.
Citera
2019-02-19, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Oh my god. Jag hoppas verkligen att du inte är polis. Vilken skrämmande tanke. Bara ditt alias.... och ditt barnsliga dravel på slutet. Och alla emojer. Inte undra på att folk blir skjutna av poliser om det är så det står till i kåren.

Nu tycker jag du är lite orättvis här

Man skjuter väl inte folk obefogat bara för att man har visst alias på internet? iaf totalt främmande för mig..

Sen så heter det inte barnslig när man är 40 år gammal, då heter det "att ha barnasinnet i behåll", något jag bara ser som positivt.

Du skall se det går alldeles utmärkt att ha dessa egenskaper, även som polischef
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-02-19 kl. 09:09.
Citera
2019-02-19, 09:21
Medlem
Innerfittefetts avatar
É
Citat:

Vi vet inte ännu om det blir nåt åtal.
Citera
2019-02-19, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
https://www.etc.se/inrikes/svensk-polis-dodar-flest

Varför gå fram när backar funkar för Norge?

Svensk polis backar också när möjlighet finns, något skvallerpressen inte fattar. Det är inte alltid man kan backa.

Även norsk polis nyttjar skjutvapen om ingångsvärden är någon med vapen. Som här.
Citera
2019-02-19, 09:23
Medlem
Rivias avatar
Citat:

Ingen ide att försöka diskutera med ”avrenondska” hans argument håller ingenstans. Verkar som han är en dickrider som gåt igång på snutar.
Finns ju massa tillfällen där poliser varit i betydligt mer hotande situationer utan att ha känt behov av att börja smattra, så det enda som finns kvar som förklaring är att poliserna inte skötte sitt jobb, dom dödade istället en försvarslös kille med downs syndrom med 25 skott.

Håller tummarna för att detta inte sopas under mattan och de inblandade poliserna får vad dom förtjänar! Dom är brottslingar och ska bli behandlade som så. Lagens hårdaste straff för vardera brott för dom här sorgliga ursäkterna för poliser
Citera
2019-02-19, 09:37
Medlem
Citat:
Fanns det sådan träning så hade varenda armé /poliskår /säkerhetsföretag utbildat sin personal i det. Nu gör det inte det, då får allmänheten inse det olämpliga i att knalla runt med saker som liknar vapen istället, och psykiskt eftersatta får hållas under tillsyn.

Om du tror att det bara är att spärra av hela stan, och isolera en gm, så är du dum i huvudet, stenkorkad. Kan inte hjälpa dig kompis.

Nej det gör det inte, en megafon stressar troligen bara en gärningsman ännu mera. Och andra går troligen bara dit för att kolla/filma mm och så får polisen jobb att hålla undan nyfikna åskådare också.

En person med kniv säkrar man, gör idioten utfall så försvarar man sig. Så enkelt är det med den saken.
Jo men varför inte i Sverige att spärra av och backa när det går i andra länder!

Jag hoppas du inte är polis du låter ond.

I Sverige skjuts det mäst i hela Europa är det inte eran agenda att minska skjutningar?

Det beror på om man pratar med lugnande röst i megafon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in