2019-02-18, 16:34
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag tycker hemskt synd om barnet som dog och ..
Lika bra det tycker jag. Har sett deras propaganda om hur de uppfostrar sina barn.
2019-02-18, 16:41
Medlem
Undras hur många barn IS-Lisas man mördade?

Men nu så är det väl inte så jättekul att vara kvar i "kalifatet" för Lisa? Det var kul så länge det gick bra att mörda andras barn, men nu vill Lisa hem och shoppa på H&M.
2019-02-18, 16:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Ur artikeln (min fetning).
Citat:
Det är de kurdiska styrkorna som kontrollerar lägret, men inne bland de tillfångatagna IS-kvinnorna är det de själva som styr.
Citat:
Inne i lägret al-Hawl är det alltså IS-kvinnor som bestämmer över sin egen grupp. Lisa Andersson berättar om ryska och tunisiska kvinnors välde.
Om du går utanför tältet utan din burka, eller säger något till de ansvariga i lägret, misshandlar de dig eller dina barn. De hotar att bränna upp ditt tält, säger hon till The Guardian.
Man kunde väl i varje fall sätta stopp för kärringarna som vill hålla liv i islamismen. Kommer dessa att göra nån slags karriär som duktiga fångvaktare och själva kunna smita från straff?

https://www.expressen.se/gt/svenska-is-kvinnan-lisa-fange-i-syrien/
2019-02-18, 16:46
Medlem
Ja det var ju en himla tur att hennes dotter dog... Välden behöver inte fler terroriter. Tack gode gud!
Jag hoppas att svenska myndigheter låter henne dö där hon är.
2019-02-18, 16:51
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
grejen är att många ibland blir lurade att åka iväg med en kille som förut inte har berättat om sitt is-medlemskap. Sen är det försent, då tjejen väl är där tillsammans med sin kille.
Det kan alltså ha handlat om att hon har lurats med och egentligen inte vetat vad som ska hända.
Hon kanske inte visste att han var en is-krigare. Försvarar ingen men säger bara att det kan vara så också.

Det är ändå illa nog när svenska tonårsbrudar åker iväg på smekmånad i Mellanöstern med diverse nyanlända kulturberikare som i detta exempel. Så även om det nu kan vara som du säger så är det ändå ingen som blir gladare av det.
2019-02-18, 16:54
Medlem
over9ks avatar
Citat:
grejen är att många ibland blir lurade att åka iväg med en kille som förut inte har berättat om sitt is-medlemskap. Sen är det försent, då tjejen väl är där tillsammans med sin kille.
Det kan alltså ha handlat om att hon har lurats med och egentligen inte vetat vad som ska hända.
Hon kanske inte visste att han var en is-krigare. Försvarar ingen men säger bara att det kan vara så också.
Källa? Låter mer som offerpropaganda.
2019-02-18, 16:57
Medlem
Det är folk som begått folkmord, krigsbrott, folkrättsbrott.

Krigsbrott - lagar och fakta
Krigsbrott är ett samlingsbegrepp för folkmord, folkrättsbrott och grovt folkrättsbrott. Sverige har förbundit sig att spåra upp, utreda och medverka till att förövare av krigsbrott lagförs, om förövaren har en koppling till Sverige.

https://polisen.se/lagar-och-regler/...tt/krigsbrott/
2019-02-18, 16:57
Medlem
Citat:

https://svenskajihadister.story.aftonbladet.se/chapter/chapter-2/

Eller så är det denna Lisa som det handlar om
2019-02-18, 17:01
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja det var ju en himla tur att hennes dotter dog... Välden behöver inte fler terroriter. Tack gode gud!
Jag hoppas att svenska myndigheter låter henne dö där hon är.
Mer sannolikt att de ger varenda terrorist i förintelselägret fri lejd till Sverige, villa i Nacka eller gård i Lomma - ja och så en skälig flyktinglön att leva på förstås.
2019-02-18, 17:02
Medlem
Mad monks avatar
Fan det här får mig att inse att allt bara är ett jävla spel för gallerierna. Det här är ju så medvetet djävulskt utstuderat av media att det bara måste vara planerat in i minsta detalj. IS ser jag numera som en organisation styrd av zionister det är den enda rimliga förklaringen till detta vansinne.
Senast redigerad av Mad monk 2019-02-18 kl. 17:05.
2019-02-18, 17:05
Medlem
Landsförrädarna som övergett vårt land ska naturligtvis lagföras i det land man har begått brotten. Kan vara allt ifrån att ha deltagit i strid till att fungerat som understöd till de som krigat dvs medhjälp till mord. De barn som fötts under tiden kan knappast anses som svenskar och bör tas om hand av myndigheter på plats. Där kan Sverige medverka genom att på plats hjälpa föräldralösa barn överlag.
2019-02-18, 17:06
Medlem
terrorsekten skriver expressen.... nu är is en sekt? då är alla hjärntvättade offer? Nazistsekten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in