2019-02-13, 04:36
Medlem
Mackemyras avatar
Om jag blev som Walter White. D.v.s. cancer som skulle döda mig inom ett halvår och jag har gjort så grova brott så att det blir ändå livstid. Samt förlorat allt, inklusive familjen. Då blir det "plomo".
Citera
2019-02-13, 04:54
Medlem
cacas avatar
Obotligt sjuk och månader kvar att leva med extrema svåra smärtor, då kanske man skulle överväga att göra det. Annars finns det nog inget som skulle knäcka mig så mycket att man tar till själmord som enda utväg.
Citera
2019-02-13, 05:11
Medlem
Ingenting. Jag kämpar in i det sista, samtidigt så har jag full förståelse och respekt för de som väljer att göra det av olika skäl.
Citera
2019-02-13, 07:16
Medlem
note-its avatar
Dagen då Jimmie Åkesson blir statsminister blir förmodligen också min sista dag.
Citera
2019-02-13, 08:26
Medlem
Funderar på det dagligen men är så patetiskt feg.
Hag tycker livet är meningslöst. Ensamhet är vidrigt.
Citera
2019-02-13, 09:07
Medlem
f30malmos avatar
Varierar. Vissa dagar minsta slumpmässiga motgång.

Vanliga dagar en obotlig sjukdom.
Citera
2019-02-13, 09:09
Medlem
Couplets avatar
När allt hopp är ute. Jag är där nu. Imorgon kan ett mirakel rädda mig, om inte så är det gonatt.
Citera
2019-02-13, 09:32
Medlem
Kickexs avatar
Fängelse.
Utan min frihet skulle jag hänga mig själv.
Citera
2019-02-13, 13:16
Medlem
överdos :P
Citera
2019-02-13, 13:36
Medlem
Jag lever redan i den ''hypotetiska'' situationen. Jag är självmordsbenägen. Varför då? Jo, jag skulle säga att det beror på dessa grejer:
* Jag har haft LPT/ÖPT(öppen psykiatrisk tvångsvård), i snart tre år. Och gud vet hur länge jag ska ha det. Varför är det jobbigt med detta? Jo, pågrund av att jag måste bo i en gruppbostad mot min vilja.
* Jag har förvaltare, vilket jag tycker är jättejobbigt
* Lång tid mellan gymnasiet och högre utbildning. Jag tog studenten 2013, men har ännu inte avslutat en utbildning. Visst, jag läste en utbildnig, men jag hoppade av.

Alla dessa tre skäl ligger till grund varför jag är självmordsbenägen. Visst, nu kommer någon tycka jag är fjantig, men saken är den att jag mår jättedåligt.
Citera
2019-02-13, 22:38
Medlem
Jag tror aldrig att jag i slutändan skulle begå självmord för känns som att det är inte vad min familj skulle vilja. Däremot, om min mamma skulle gå bort hade jag velat dö, men för hennes skull skulle jag fortsätta leva. Det hade varit fruktansvärt och jag hade nog inte kunnat arbeta/plugga utan hade förmodligen legat inne på sjukhus ett tag (vi är väldigt nära), men hade inte tagit livet av mig. Det blir lättare sen och jag är säker på att hon vill att jag ska fortsätta leva
Senast redigerad av hp15 2019-02-13 kl. 22:42.
Citera
2019-02-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
Vad i livet måste ha gått fel för att du ska välja självmord som din sista utväg?

varför?
Ingen familj, inga vänner kvar & inga pengar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in