Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Ja. Jag var mycket upptagen att få veta vem som gjorde vad. Hur mycket H var delaktig i det hela. Men på något sätt vore det viktigare att reda ut vad skolan och vård kunde ha gjort annorlunda så att detta kunde förhindras. Bra att saken blir anmäld. Problematisk om lex Bobby inte kan användas när gm begår självmord. Jag försöker att förstår varför ingen har interesse att reda ut detta. Anhöriga vill inte att detta debatteras - det förstår jag. Skolan har väl ingen interesse heller - dessutom tyckte en av rektorerna redan första veckan att man har gjort allt man kunde. Kommunen gjorde en självutredning - då kom det fram att man inte gjorde någon formell fel. Vården? Så ingen har egentligen en intresse att gräva i det. Bra att Missan gjorde en anmälan, tycker jag, som sagt.
På något sätt verkar det så att många går utifrån att barnen hade me och allt eller i alla fall mycket som hände beror på det. Men för mig är detta inte säkerställd i och med att barnen mördades. Så jag tycker man kan ha en hypotes att hemundervisning är baserad på andra grunder än me sjukdom samt kan vara en del av en isolationsprocess. Det är något jag inte kan utesluta i nuläget. Och därför tycker jag det är mycket viktig med att man inte låter detta bara vila i fred.
Jag är inte säker. Det gnager; jag funderar. Jag förstår inte. Jag kan inte utesluta. Jag tänker; jag kan inte släppa, det är inte säkerställt. Kan det vara nåt mystiskt, jag grubblar.
Jag försöker förstå...
Ja, man utgår från att barnen hade ME och var sjuka. För att de uppenbart beskrivs ha det besvärligt och ni stjärnanalytiker lär inte komma nån vägen fram över med ert eviga ältande.
Det finns ingenting preventivt - de används enbart som slagträ i en debatt mot en viss förälder.
Samtidigt som man slår sig på bröstet för att framstå som en samhällshjälte.
De hade ett nätverk av vänner, släkt på besök, regelbundna besök av vänner och olika lärare. Att inkopplad kurator och skolsköterska pratade med barnen behöver man inte ens fundera kring.
Men lortigt hår, isolering passar däremot för att påvisa den maktgalne Oskar som isolerat dem bland legobitarna; de har blivit sjuka av ett kontrollfreak - ME är ingen sjukdom.
Återigen förtalas och används barnen som slagträ.
Vuxna som beter sig som 8-åringar som om det vore en kamp på liv och död att vinna. Narcissism som är så uppenbar att lögnerna stockar sig i halsen i desperation att slicka ihop revorna i fasaden. Till slut går det tyvärr inte - lögner kommer ikapp, revorna blir för många och bubblan säckar ihop.
Jag kan krasst konstatera att ingen i Hanna-lobbyn kommer tillföra ett dugg av värde för barnen.