2019-02-17, 11:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Han har infriat ett vallöfte och kan lägga det till listan över infriade vallöften som han kommer trumma ut i alla sina kanaler närmare 2020 valet, stor PR kupp gissar jag. Att mexikanerna inte betalade i slutändan tror jag blir sekundärt.
Trumps vallöfte var väl att bygga en "stor stor mur" mot Mexiko, bygga den väldigt billigt och få Mexiko att stå för notan - jag kan faktiskt inte se att han infriat något av detta än.
Citera
2019-02-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Så kan man ju se på det. Men om man är någon procent kritiskt tänkande så kan man ju se det som ett brutet vallöfte eftersom löftet att Mexiko skulle betala för muren bröts. Men som sagt, är mexikanerna Deep State och ska rensas ut eller varför handlar tråden till 90% om muren? Är Q och den utlovade upprensningen inte så rolig längre?

Q är väl fortfarande ett tidsfördriv, jag har väl skrivit 3-4 inlägg om det Q postat sedan igår som ingen velat lyfta vidare men Trumps murbygge gick tråden igång på.

Då får vi hoppas att en majoritet av amerikanerna tycker som dig angående murbygget och inte går på Trumps version om big win
Citera
2019-02-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Trumps vallöfte var väl att bygga en "stor stor mur" mot Mexiko, bygga den väldigt billigt och få Mexiko att stå för notan - jag kan faktiskt inte se att han infriat något av detta än.

Ja glaset är sällan halvfullt hos dig när det gäller Trump
Citera
2019-02-17, 11:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det blev ganska tydligt vilka som inte tyckte det var bra

Är det han gjort lagligt?
Är svaret ja så har du ju fel i det du skriver.
Varför skulle det vara fel? Även om det rent tekniskt är lagligt kan det väl vara ett steg bort från precis allt som amerikansk demokrati stått för?

Citat:
Har han gjort något för direkt personlig vinning eller för fördel till någon som direkt sponsrar honom (pay to play), jag tycker inte det om han nu inte äger murbyggfirman som kommer ha jobb i 20 år?
Han har väl kört över den amerikanska demokratiska beslutsprocessen för att få sin vilja igenom och framstå som vinnare? Du skrev ju själv alldeles nyss att: Han har infriat ett vallöfte och kan lägga det till listan över infriade vallöften som han kommer trumma ut i alla sina kanaler närmare 2020 valet
Det om något är väl en personlig fördel och vinning?

Citat:
Han hade ju kunnat bespara sig extremt mycket kritik och helt enkelt säga att murbygget blev nedröstat i senaten av D och skylla på dom för att behålla sin popularitet men det gjorde han inte, kudos tycker jag.
Kom igen nu, vi har Irakkriget, Afghanistankriget, Libyenkriget, CF pay-to-play osv. osv.
Vad gör det HRC och BO till om Trumps byggande av en mur är så nära deep state man kan komma?
Jag har väl inte försvarat några krig vad jag vet? Att en sak är dålig gör inte allt annat till något gott..
Citera
2019-02-17, 11:33
Medlem
Citat:
Q är väl fortfarande ett tidsfördriv, jag har väl skrivit 3-4 inlägg om det Q postat sedan igår som ingen velat lyfta vidare men Trumps murbygge gick tråden igång på.

Då får vi hoppas att en majoritet av amerikanerna tycker som dig angående murbygget och inte går på Trumps version om big win

Ja intresset för Q i tråden som handlar om Q tycks vara rekordlågt från alla håll. Men antar att de flesta tröttnar till slut när inget händer.

Tja, jag tror att de som stödjer Trump i stor utsträckning kommer låtsas som att det där löftet om vem som skulle betala för muren aldrig riktigt hänt. Det är liksom enklast så.
Citera
2019-02-17, 12:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hans följare lär säkert fortsätta tycka att allt han gör är toppen - de som inte gillar honom kommer tycka att det är ett skrämmande diktatoriskt språng bort från demokrati.
Att självsvåldigt fatta beslut över folkets huvud är väl så nära den rådande beskrivningen av "deep state" man kan komma för övrigt (även om han förstås gör det öppet)..
Men att förklara "national emergencie" har gjorts 58 gånger sedan 1974, så detta är inget specifikt för Trump.
Förutom för han motståndare förstås.
Citera
2019-02-17, 12:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men att förklara "national emergencie" har gjorts 58 gånger sedan 1974, så detta är inget specifikt för Trump.
Förutom för han motståndare förstås.

Vad jag vet har det endast utropats en enda militär national emergency någonsin tidigare - det var i september år 2001....
(och då var det knappast för att kunna allokera finansiella medel från militären...)

För övrigt tror jag du utgår från National Emergency Act när du väljer årtalet - den kom dock 1976.

https://en.wikipedia.org/wiki/State_of_emergency
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Emergencies_Act
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-02-17 kl. 12:52.
Citera
2019-02-17, 15:38
Medlem
Citat:
SnakePlisssken Varför skulle det vara fel? Även om det rent tekniskt är lagligt kan det väl vara ett steg bort från precis allt som amerikansk demokrati stått för?

Ok, vad tycker du om muren, bra eller dålig?

Citat:
Han har väl kört över den amerikanska demokratiska beslutsprocessen för att få sin vilja igenom och framstå som vinnare? Du skrev ju själv alldeles nyss att: Han har infriat ett vallöfte och kan lägga det till listan över infriade vallöften som han kommer trumma ut i alla sina kanaler närmare 2020 valet Det om något är väl en personlig fördel och vinning?

Han har väl utnyttjat de lagliga vägar som finns och så länge det är lagligt är det lagligt?
Jag kan tycka vad jag vill om Januariöverenskomelsen men den är laglig.

Ok, när jag tänkte på personlig vinning var det mer Dick Cheney och allt till Halliburton ever eller HRC pay-to-play. Visst är det ett kryss i vallöftes-listan och inte negativt för Trump men han har inget personligt intresse i det och då tolkar jag det som att i hans värld försöker han göra det som är bäst för landet.
Men det har ju gått precis lika bra för honom att backa och skylla allt på D, och alla framtida problem med migration, och vrida det till en win där också men nu gjorde han inte det.

Citat:
Jag har väl inte försvarat några krig vad jag vet? Att en sak är dålig gör inte allt annat till något gott..
Jag tror inte det förutom att du stödjer att IS kastar homosexuella från hustak men det är kanske inget aktivt stöd av krig.
Citera
2019-02-17, 16:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, vad tycker du om muren, bra eller dålig?
Slöseri med pengar på en konstruktion som troligen bara kommer ge en falsk trygghetskänsla. Smugglare tar sig redan idag förbi befintliga delar av muren genom tunnlar - varför skulle det upphöra bara för att man bygger en längre mur i otillgängliga bergs- och ökenområden?

Citat:
Han har väl utnyttjat de lagliga vägar som finns och så länge det är lagligt är det lagligt?
Jag kan tycka vad jag vill om Januariöverenskomelsen men den är laglig.
Vi får väl vänta och se hur det går innan vi uttalar oss om huruvida det var lagligt eller ej.

Citat:
Ok, när jag tänkte på personlig vinning var det mer Dick Cheney och allt till Halliburton ever eller HRC pay-to-play. Visst är det ett kryss i vallöftes-listan och inte negativt för Trump men han har inget personligt intresse i det och då tolkar jag det som att i hans värld försöker han göra det som är bäst för landet.
Jag måste säga att jag upplevt det som att han har haft ett otroligt personligt intresse i den här muren.. Jag vet inte riktigt varför du skriver att han inte har det - om du sett hans framträdanden, hans twittrande, hans utfall mot oppositionen etc i frågan har jag svårt att förstå hur du ens kan tänka den tanken...

Citat:
Men det har ju gått precis lika bra för honom att backa och skylla allt på D, och alla framtida problem med migration, och vrida det till en win där också men nu gjorde han inte det.

Jag tror inte det förutom att du stödjer att IS kastar homosexuella från hustak men det är kanske inget aktivt stöd av krig.
Hur kom du fram till den bisarra slutsatsen?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-02-17 kl. 16:45.
Citera
2019-02-17, 16:55
Medlem
Hur Trump och co skulle kunna tjäna mer pengar genom the "Wall".
http://www.forworkingfamilies.org/resources/publications/borderwall
Citat:
An examination of Sterling Construction Company, the only publicly-traded company to receive a contract to build a border wall prototype, reveals that Trump-connected Wall Street investors from across the political spectrum stand to benefit financially from the wall.
Som ett litet exempel.
Citera
2019-02-17, 18:22
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Det spelar ingen roll vad som kommer fram om Demokraternas eller byråkraternas kuppförsök, ingenting biter, de är så politiskt hjärntvättade att Trump skulle kunna bli mördad utan att de skulle tycka det är särskilt illa eller oförtjänt. Väldigt fascinerande måste jag ändå medge! Bara bida vår tid nu bäste mr Afrika, fortsätt skriv jag uppskattar det.

Edit: Muren vill dom dock diskutera för där har de redan fått argumenten av sina ideologiska överhuvuden, så fort dessa även har lyckas lista ut hur de ska spinna palatskuppen kommer de vilja diskutera det också. Total avsaknad av egen logik och ödmjukhet, sovjetmänniskor!
Senast redigerad av BushwickBill 2019-02-17 kl. 18:25.
Citera
2019-02-17, 19:12
Medlem
Tillbaka till Q, förutsåg inte han att Trump skulle bygga muren med militären för ett bra tag sen.

Hans predictions stämde, är han då legit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in