2019-02-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om du åsidosätter den vetenskapliga metoden och förespråkar tro eller lutar dig på dogmer kan du ta åt dig.
Om du avsiktligt vägrar ta till dig kunskap och teorier enbart för att det motsäger dogmer kan du ta åt dig.

Då tar jag inte åt mig, men du anklagade mig, så upp till bevis för dina anklagelser.
Citera
2019-02-17, 14:02
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Hur kan något som saknar substans (materia) vara tät?
Du förstår ju själv...

(Och om någon materia existerade, vart kom den ifrån?)

Eran big bang theory är bara matematiskt hokus pokus.
Jag kan också säga att man räknar ut siffran 4 genom att 1 + 1 = 2 dividerat med 2 = 1. Då har vi alltså ett. Så tar man tre till ettor och så har man fyra. Då tar man fyra minus noll så får man slutprodukten 4.
Wow! Är jag ett vetenskapligt snille som alla bör lyssna på nu?

Som sagt, det vore bäst om du läste på lite om det du skriver om innan du skriver. Då slipper du skriva så mycket strunt.
Citera
2019-02-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Evolutionsteorin är en teori, inte vetenskaplig fakta.

Det finns vetenskaplig stöd för skapelseberättelsen och syndafloden, minst lika mycket stöd som för evolutionsteorin.
Haha, låt mig gissa, det finns vetenskapligt stöd för att Jorden bara är 6000 år gammal också?
Citera
2019-02-17, 14:14
Medlem
Citat:

Det finns vetenskaplig stöd för skapelseberättelsen och syndafloden, minst lika mycket stöd som för evolutionsteorin.
Teori är det ”högsta” inom vetenskapen. Fakta är det som stöder teorin.

Nej, det gör det inte, vad jag vet.
Citera
2019-02-17, 14:15
Medlem
negergubbes avatar
Vill ni diskutera trådens ämne ("Bevis" på Guds Existens), så förespråkar jag att ni intresserar er för mitt senaste inlägg,
Och slutar diskutera era åsikter eller "bevis" för helt andra fenomen i Guds tankevärld (Universum).

Jag vill varna dig som är överkänslig för tankeverksamhet, det krävs nämligen mer av det för att BEMÖTA ett argument,
än för att avfärda det eller framföra ett falskt motargument.

/Negergubbe
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-17 kl. 14:19.
Citera
2019-02-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Hur kan något som saknar substans (materia) vara tät?
Du förstår ju själv...

(Och om någon materia existerade, vart kom den ifrån?)

Eran big bang theory är bara matematiskt hokus pokus.
Jag kan också säga att man räknar ut siffran 4 genom att 1 + 1 = 2 dividerat med 2 = 1. Då har vi alltså ett. Så tar man tre till ettor och så har man fyra. Då tar man fyra minus noll så får man slutprodukten 4.
Wow! Är jag ett vetenskapligt snille som alla bör lyssna på nu?
Precis, var fick Gud materian ifrån?
Citera
2019-02-17, 14:16
Medlem
Smesos avatar
Citat:

Det vore bra om du först lärde dig vad som menas med ordet "teori" när man talar om evolutionsteorin:
En vetenskaplig teori är ett system av definitioner, påståenden (teser), antaganden och/eller modeller som tillsammans ger en möjlig förklaring till ett observerat fenomen och ger upphov till testbara prediktioner. En vetenskaplig teori har undergått rigorösa undersökningar och anses av etablerade forskare inte ha motbevisats av dessa.

Det betyder alltså inte "det skulle kunna vara så här", utan det betyder "så här har det visat sig att det är".

Citat:

Vilka vetenskapliga stöd talar du om?
Senast redigerad av Smeso 2019-02-17 kl. 14:25.
Citera
2019-02-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negergubbe
Vill ni diskutera trådens ämne ("Bevis" på Guds Existens), så förespråkar jag att ni intresserar er för mitt senaste inlägg,
Och slutar diskutera åsikter om "bevis" för helt andra fenomen i Guds tankevärld.

Men jag vill varna dig som är överkänslig för tankeverksamhet, det krävs nämligen mer av det för att BEMÖTA ett argument,
än för att avfärda det eller framföra ett falskt motargument.
Det går att tänka väldigt mycket och ändå ha fel. Det är bättre att tänka ”bra”.
Citera
2019-02-17, 14:22
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Hur tror du att allt kom till? Eller ska jag fråga hur VET du att allt kom till?
Varför måste det ha uppstått ur tomma intet? Det finns inga som helst exempel på något som helst som uppstått ur tomma intet, så varför över huvud taget tänka sig tanken att ett helt universum kunnat uppstå ur tomma intet?

Nej, det är betydligt mer logiskt att universum alltid har funnits i en form eller annan.
Citera
2019-02-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Varför måste det ha uppstått ur tomma intet? Det finns inga som helst exempel på något som helst som uppstått ur tomma intet, så varför över huvud taget tänka sig tanken att ett helt universum kunnat uppstå ur tomma intet?

Nej, det är betydligt mer logiskt att universum alltid har funnits i en form eller annan.
Gudstroende tror väl ofta att universum uppstod ur intet?
Citera
2019-02-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Gud skapade
Citera
2019-02-17, 14:25
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Gud Skapar Materia Genom EnergiKvantum som Existerar (Representeras) i Universum (Guds tankevärld)
Genom Guds Definition och Presentation av dessa Kvantum.

denna Materia kan sen Registreras som Objekt av andra Subjekt bestående av Materia.
Du som Subjekt kan alltså uppleva andra Subjekt som Objektiva, därför att de endast är en Representation av Originalet

Hänger du med?
Ibland kräver ett svar mer tankeverksamhet för att förstås än vad en fråga gör.
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-17 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in