2019-02-17, 11:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Örebro TR.
Om man skriver målnummer: B 2705-18 så kommer det inte
upp något alls om fallet längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag kanske missuppfattar dig; men är det de tidigare häktningsbesluten du tänker på?

Jag tänker på ovanstående inlägg och vad det betyder, om något.
Citera
2019-02-17, 12:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Går det att söka på Örebros tingsrätts hemsida efter målnummer? Finner ingen sådan sökfunktion.
Citera
2019-02-17, 12:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Det kanske inte är sökbart eftersom det fortfarande pågår FU och åtal ej har väckts?
Numret ligger iaf i en ruta på ett gammalt pressmeddelande.
http://www.orebrotingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/44-aring-haktad-som-misstankt-for-Hjarstamordet/

Om SD skulle ha varit avskriven så vore det väldigt konstigt om inte pressen hade nosat upp dylik information.

Jag tror mer på att de har personalbrist på TR och saknar administratörer för webbuppdateringar. Denna tes p g a att de har haft problem med att få ut kommande veckas förhandlingar flera veckor i rad.
Citera
2019-02-17, 12:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den ev hunden som kom upp i tråden häromdagen, var det inte HD med föräldrar som hade sådant sällskap?

Är det SD och HD som skaffat gemensam hund... kanske en present till barnen isf och gemensam vårdnad av den också.

Men... fortsätter SD att vara ute med kvinnliga geokompisar om han och HD försöker få till det igen?

Kom plötsligt på ett inlägg från EGT.
Vet inte riktigt hur mina associationer gick till, men tänkte på HD, hennes separation och hur hon har verkat stark i sin tro att SD är oskyldig.

Därefter tror jag att tankarna vandrade vidare till anmälningarna och SDs och JG defrienande av LW i mars-17. Det borde varit då det blivit känt för SD att LW anmält honom för misshandel vid bilincidenten 10/1- 17.

Jag funderar på vilka förklaringar SD givit HD om denna incident.
Fick HD någonsin veta om den första incidenten i nov- 16? Den om ofredande, som hon drog tillbaka?

Enligt uppgifter i tråden ska LW åtminstone berättat för HD om otroheten, så det borde minst stå klart för HD.

Flera i tråden som känner SD har berättat att han är en "spelevink", tramsig som få, färgklick osv. Han har helt klart en sida som kan uppfattas som att han är glad person.

Nu kom jag att tänka på det inlägg av EGT från 26/7 som tar upp en annan sida:

"[...]Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.[...]"

[...]"Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort[...]"

https://www.flashback.org/sp64741778

Från samma inlägg:

"Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom."

Jag vet inte riktigt hur mina tankar går, men jag tror att jag får den känslan att EGT är en relativt nära bekant till paret SD/HD. Att h*n inte känt till att LWs och SDs relation förstått efter anmälan verkar komma som en överraskning för EGT.

Och att EGT nämner detta mörker som h*n anar finns inom bords SD. Om h*n märkte/anade denna sida (nu vet vi ju inte vad som fått EGT att reagera på det SD sagt iofs), borde inte HD också märkt något av denna sida?

Det ligger förstås i sakens natur, att om man är otrogen, så döljer man det. Kanske inte bara för frun.
Så den typen av lögn kanske inte är så avslöjande av hur en person är.

Jag funderar på varför HD är så säker på att SD är oskyldig till mordet?

Hon har ju inte bara blivit bedragen. Han har ju trots allt blivit anmäld två gånger av LW. Vilka förklaringar har han givit HD om dessa?

Har HD inte märkt av denna eventuella mörka sida som EGT har märkt?
Citera
2019-02-17, 12:42
Medlem
Honan6s avatar
Jag tror att de flesta som känner SD och är honom nära, helt enkelt inte alls kan tänka sig honom som en mördare, men om man som EGT har uttryckt, ser förändringar i personligheten, så skapar ju det naturliga tvivel.
Av EGT:s inlägg har vi fått höra om flera motgångar i SD:s liv - som t ex rökutvecklingen från pelletsbrännaren (hoppas den finns kvar i sin helhet efter den 14 maj. Det finns risk för att den är nedplockad av SD och nu är i molekyler) den veckan HD flyttade och sen digital kontakt med LW och att SD var utan alibi när LW har mördats. EGT trodde inte alls (i början) av tråden att LW och SD hade en återupptagen relation, men ändrade sen uppfattning och menade att de hade haft sex ca 14 dgr innan mordet. Frågan är om EGT ens tror på vad SD sagt till hen. Jag anar att Tvivlet har tagit överhand och att EGT är värdefull för utredningen - hen kan vittna om sina "upptäckter" om SD. Om jag vore EGT skulle jag hålla låg profil i både tråd och irl...
Citera
2019-02-17, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har jag vapendragare? I denna tråd? Du måtte skoja? Jag är en paria. Det vet du. Det är jag van vid att vara.

OnT: I den här tråden, i jakten på LW:s mördare, dryftas en hel del personer som av ett eller annat skäl skulle kunna tänkas vara av intresse att titta närmare på.

Att vara ett barn, alltså att vara <18 år, befriar en inte från möjligheten att kunna bli mördare. Stenar bör vändas. Men jag förstår att du, som redan tycks ha bestämt dig för att SD är mördaren och HD är medbrottsling, att du då med alla medel vill hålla kvar strålkastaren på dessa två.
Varsågod.
Ditt val.

Jag har för mig att du inte tyckte att det var ok att vända på stenar när det gällde mgm? Detta pga att han inte är en dömd mördare. Du har pratat mycket om den skada hans barn kan ta av detta.

Men nu är det plötsligt helt ok att vända på alla stenar vad gäller en minderårig??
Detta barn som du pratar om här är inte heller dömd. Än mindre misstänkt. Och...ett barn till den mördade. Detta barn har inte tagit skada? Detta barn tar inte skada av detta spekulerande?
Citera
2019-02-17, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag kanske missuppfattar dig; men är det de tidigare häktningsbesluten du tänker på?

Numret är detsamma som i ärendet i nu januari:

Citat:
"Åklagarområde Bergslagen
Handling
641
Åklagarkammaren i Örebro
Ärende
AM
-
65535
-
18
Kammaråklagare Åsa Hiding
2019
-
01
-
22
Handläggare
503A
-
24
Svar på föreläggande i mål B 2705
-
18
Förundersökningen pågår alltjämt. Tyvärr kan jag i dagsläget inte ge något
närmare besked om eller när ett åtal kan vara att vänta.
/Åsa Hiding"

https://www.flashback.org/p66522629#p66522629
Citera
2019-02-17, 13:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Någon som är juridiskt insatt i rättsväsendet som vill förklara för mig varför målet inte längre finns i Örebro TR? Snor-Johan du kan säkert? Är SD avskriven eller vad?

Kanske klassas som olycka eller något annat ?
Citera
2019-02-17, 13:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det är detta målnummer CarlJanne75 menar inte går att finna information om längre. Det skulle väl i så fall betyda att målet mot SD är nedlagt sedan i fredags när CarlJanne sökte på det.

Eller hittade du information om målet nu? Annars är det gammal info sedan slutet på januari.
Citera
2019-02-17, 13:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det är detta målnummer CarlJanne75 menar inte går att finna information om längre. Det skulle väl i så fall betyda att målet mot SD är nedlagt sedan i fredags när CarlJanne sökte på det.

Eller hittade du information om målet nu? Annars är det gammal info sedan slutet på januari.

Jag hänger inte med. Vad är det för info ni förväntas finna på tingsrättens hemsida, rörande fallet?
Citera
2019-02-17, 13:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Jo, det vet jag, att målnumret är detsamma. Det förändras inte med tiden. Jag undrar dock vad det är några förväntas finnna på örebro tingsrätts hemsida.
Citera
2019-02-17, 14:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ja, tack! Det verkar det ju vara!
Ett brunt öra.

Men på varken JG eller hans sambo finns hund registrerat. Inte heller SD eller HD .Så vems är hunden?

På JG:s sambo LI:s Instagram syns på ett antal foton en hund kallad B*lla. Denna fyrbenta ligger i ett av inläggen i JG:s knä och JG benämns där ”husse”.

Jag vill även minnas att det i tråden tidigare länkats till en geocachesida där SD håller denna hund (?) i famnen efter att han geocachat med JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in