2019-02-17, 11:03
Medlem
rainbowias avatar
Med Fähndrich så slår Schweiz in en kil i medaljaspiranterna på sprintstafetten.
Citera
2019-02-17, 11:05
Medlem
Gissar att Krista väljer att åka sprintstafetten nu. Hon har velat mellan om hon skall stryka sprinten eller sprintstafetten.

Kerttu-Krista
Citera
2019-02-17, 11:05
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Btw är Kyllönen aktuell för stafett?

Knappast. Möjligen sprintstafett.
Citera
2019-02-17, 11:16
Medlem
Skönt att VC-debuten för Frida är avklarad. En fin 7:e plats med mersmak. Första tävlingen efter sjukdom med luftrörsproblem, och på hög höjd som hon antagligen inte är så van vid.

Roligt att se att hon är lite besviken på att hon inte orkade så bra på slutet. Det kan hon nog lära sig mycket av att disponera en tävling på hög höjd annorlunda nästa gång. Men det är nog viktigt att testa gränserna för att utvecklas.

Det känns som att hon nu är revanschsugen och känner att hon kan bättre. Härligt i så fall inför VM. Ojalas analys att Frida kan passa bra i skiathlonen köper jag, och jag tycker att Frida tillsammans med Ebba och Charlotte är de klart starkaste distansåkarna just nu.
Citera
2019-02-17, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Grip är en förlegad produkt av jante-generationen där allt vad nytänk och utveckling i ung ålder ratas.

Han är enfaldigt skolad där allt ska vara som det alltid varit. Uttagningar till mästerskap görs efter stelbent mall med påtryckningar från inre kretsen inramat med blaskigt kaffe och torra kanelbullar.

Idioten Grip har försummat många talanger genom att inte fånga upp talangerna i rätt utvecklingsfas och i rätt fas under säsongerna. Att bara ge talangerna chansen mot slutet av säsongerna är så efterblivet att det bara kan finnas ett stolpskott som kan ta ett sådant beslut.

Hagström borde självklart kommit med till VM och Frida borde självklart givits tillfälle att lägga upp säsongen på ett annorlunda sätt med senior-VM som främsta mål. Nu är det risk att pga Grips idiot-beslut att hon redan peakat för säsongen och dessutom får dras med sviter av luftrörsproblem i flera månader.

Sanna ord!, har du läst denna förresten? Kom över den precis. Totalsågning av f.d. landslagsåkaren Anna Haag m.fl som valde att ignorera tävlingar efter eget tycke, bifogar länk. https://elisabethoglund.se/blogg/vad-ska-svenska-skidlandslaget-ned-anna-haag-till-och-johan-ohlsson/

"Vad ska svenska skidlandslaget med Anna Haag och Johan Olsson" heter rubriken, visst, två individer som lagt skorna på hyllan, men visst kan man urskilja en misstro mot högsta hönset, d.v.s chef Grip bakom dessa rader?
Citera
2019-02-17, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Skönt att VC-debuten för Frida är avklarad. En fin 7:e plats med mersmak. Första tävlingen efter sjukdom med luftrörsproblem, och på hög höjd som hon antagligen inte är så van vid.

Roligt att se att hon är lite besviken på att hon inte orkade så bra på slutet. Det kan hon nog lära sig mycket av att disponera en tävling på hög höjd annorlunda nästa gång. Men det är nog viktigt att testa gränserna för att utvecklas.

Det känns som att hon nu är revanschsugen och känner att hon kan bättre. Härligt i så fall inför VM. Ojalas analys att Frida kan passa bra i skiathlonen köper jag, och jag tycker att Frida tillsammans med Ebba och Charlotte är de klart starkaste distansåkarna just nu.

Hur pass mycket bättre tror du Frida hade gått om orten för tävlingen idag hetat Seefeld ? Hade hon hållt tempot från början hela vägen?
Citera
2019-02-17, 11:24
Medlem
Damernas skiathlon ligger bara sex dagar fram. Nepryayeva, som jag tidigare tänkt som en av medaljaspiranterna, imponerar inte. Hade trott att hon skulle vara vassare.

Kanske har ryskorna peakat inför och under Tour de Ski.
Citera
2019-02-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Classe4
Hur pass mycket bättre tror du Frida hade gått om orten för tävlingen idag hetat Seefeld ? Hade hon hållt tempot från början hela vägen?

Jag vet inte! Hon hade säkert orkat bättre på slutet då Seefeld är på lägre höjd än dagens tävling.

Men å andra sidan så kanske många av dagens rutinerade åkare medvetet startade försiktigt i dag (jämfört med Frida) för att de av erfarenhet vet hur jobbiga de sista kilometrarna kan vara på hög höjd.
Citera
2019-02-17, 11:29
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
"Vad ska svenska skidlandslaget med Anna Haag och Johan Olsson" heter rubriken, visst, två individer som lagt skorna på hyllan, men visst kan man urskilja en misstro mot högsta hönset, d.v.s chef Grip bakom dessa rader?

Ja, det var ord och inga visor av Brew... förlåt, Elisabet Höglund.
Citera
2019-02-17, 11:36
Medlem
Manmothers avatar
Ni som pratar om Hagström, ärligt talat så petar hon inte någon ur nuvarande trupp. Dahlqvist, Sundling, Nilsson och Falk är bättre. Petade Ingemarsdotter är också bättre. Dessutom Settlin är i klass med Hagström i kamp om plats 6-7

Sändningen från Cogne var under all jävla kritik. Jag förstår att internationell längdskidåkning är i total kris. Så här dåligt får det inte vara. Lika jävligt som en IS-avrättningsfilm med skillnaden att IS vet hur man producerar
Citera
2019-02-17, 11:45
Medlem
Citat:
Sanna ord!, har du läst denna förresten? Kom över den precis. Totalsågning av f.d. landslagsåkaren Anna Haag m.fl som valde att ignorera tävlingar efter eget tycke, bifogar länk. https://elisabethoglund.se/blogg/vad-ska-svenska-skidlandslaget-ned-anna-haag-till-och-johan-ohlsson/

Ja alltså Grip har ju inte ett skit att göra med de svenska framgångarna. Dock har han väldigt mycket att göra med de svenska utebliva resultaten. Det finns resurser, det finns pengar, det finns talanger, det finns snö m.m. Dock finns det en riktigt riktigt trött Grip som inte vet vad han sysslar med. Det finns ingen tydlig plan för ungdoms- och juniorsatsningen alls och vallateamet är sämre än någonsin. Det finns heller ingen struktur och konsekvenstänk när det kommer till det Höglund pratar om, alltså när åkare själv väljer och vrakar bland tävlingarna.

Grip verkar tro att åkarna ska åka för honom, medan det är han som ska slava under åkarna och göra de bästa förberedelserna och planeringen för dem för bästa möjliga utveckling och stabilitet.
Citera
2019-02-17, 11:54
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manmother
Ni som pratar om Hagström, ärligt talat så petar hon inte någon ur nuvarande trupp. Dahlqvist, Sundling, Nilsson och Falk är bättre. Petade Ingemarsdotter är också bättre. Dessutom Settlin är i klass med Hagström i kamp om plats 6-7

Sändningen från Cogne var under all jävla kritik. Jag förstår att internationell längdskidåkning är i total kris. Så här dåligt får det inte vara. Lika jävligt som en IS-avrättningsfilm med skillnaden att IS vet hur man producerar
Skriver helt under på det första. Vissa letar med lykta, kompass och förstoringsglas efter nånting att gnälla på men för mig är det inte alls konstigt att Hagström är utanför VM-truppen. Hon är/va aktuell såklart men man måste ju väga hennes senaste resultat mot de resultat som dom andra sprintåkarna har under säsongen.

Angående sändningen tyckte inte jag de va nån större skillnad mot andra VC nuförtiden. För 10 år sedan var det klart bättre men de flesta produktionsbolag verkar inte förstå det här med individuell start. Blir för krångligt för dom. Jag följer numera alla lopp mest via live-timing och har på ljud från sändningen och kollar till när nått spännande är på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in