2019-02-17, 10:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför uppskattar Du inte att det spånas om annan inblandad än SD?

Din sista mening om att MH skrivit böcker vad har det med saken att göra?

Jag kan inte svara för Draifos, men hen "klippte" av mitt citat som jag hade svarat till Snoris som hade indikerat spekulationer om att LW:s son kunde vara GM.

Jag kan inte heller förstå vad Draifos menar med att MH skrivit böcker om frireligiösa och jag upplever Draifos inlägg som en provokation när hen kommenterar stycken från ett sammanhang.
Citera
2019-02-17, 10:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den ev hunden som kom upp i tråden häromdagen, var det inte HD med föräldrar som hade sådant sällskap?

Är det SD och HD som skaffat gemensam hund... kanske en present till barnen isf.

Men... fortsätter SD att vara ute med kvinnliga geokompisar om han och HD försöker få till det igen?

Men den kvinnliga nya geocachkompisen, var det inte grannfrun med det lilla spädbarnet? Och hon bodde väl tillsammans med sin make i deras gemensamma villa mittemot SD. Deras baksidor av husen ansluter mot varandra.

Jag tror inte på att SD och HD i nuläget försöker få till det igen. Deras skilsmässa har just gått igenom.
Citera
2019-02-17, 10:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hunden, den har jag inte hört talas om tidigare?
Grannen, hon borde nog tänka sig för lite, kanske det hon gör?
Vem fick grus i ögonen av John?
Var det den omtalade grannfrun?

Kanske denna vovsing?

Citera
2019-02-17, 10:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men den kvinnliga nya geocachkompisen, var det inte grannfrun med det lilla spädbarnet? Och hon bodde väl tillsammans med sin make i deras gemensamma villa mittemot SD. Deras baksidor av husen ansluter mot varandra.

Jag tror inte på att SD och HD i nuläget försöker få till det igen. Deras skilsmässa har just gått igenom.

De verkar inte vara gifta.
Citera
2019-02-17, 10:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske denna vovsing?

Ja, tack! Det verkar det ju vara!
Ett brunt öra.

Men på varken JG eller hans sambo finns hund registrerat. Inte heller SD eller HD .Så vems är hunden?
Citera
2019-02-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske denna vovsing?

Ja ser onekligen ut att vara den skyldige... någon är kanske "barnvakt"?
Citera
2019-02-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men du protesterar aldrig när din vapendragare
försöker peka ut ett barn som mördare.
Har jag vapendragare? I denna tråd? Du måtte skoja? Jag är en paria. Det vet du. Det är jag van vid att vara.

OnT: I den här tråden, i jakten på LW:s mördare, dryftas en hel del personer som av ett eller annat skäl skulle kunna tänkas vara av intresse att titta närmare på.

Att vara ett barn, alltså att vara <18 år, befriar en inte från möjligheten att kunna bli mördare. Stenar bör vändas. Men jag förstår att du, som redan tycks ha bestämt dig för att SD är mördaren och HD är medbrottsling, att du då med alla medel vill hålla kvar strålkastaren på dessa två.
Varsågod.
Ditt val.
Citera
2019-02-17, 10:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du skrev "jag hoppas verkligen att MH har kartlagts noggrant", och jag ställde mig alltså frågande till vad det skulle kunna finnas för skäl att misstänka henne för inblandning i brottet. Men du kanske menade att hon borde kartläggas av någon annan anledning?

Jag menar att MH (och flera) som hade ett ont öga till LW bör ha kartlagts noggrant. MH har tydligt deklarerat vad hon tycker om LW i sin blogg. Du klippte av mitt inlägg och tog bort sammanhanget. Jag behöver inget svar om varför du gjorde så eftersom du har genomgående visat tråden att du gillar att klippa av sammanhang i dina citeringar.
Citera
2019-02-17, 11:22
Medlem
Rosamunds avatar
Någon som är juridiskt insatt i rättsväsendet som vill förklara för mig varför målet inte längre finns i Örebro TR? Snor-Johan du kan säkert? Är SD avskriven eller vad?
Citera
2019-02-17, 11:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men snäll* 'Netherworld'?!
Du menar väl inte att du tror att det är åkl Åsa Hiding som sanktionerat de rättsvidriga och synnerligen olyckliga "utsläpp" i denna tråd som kontot 'MV' länge har ägnat sig åt?
Utsläpp vars rättsliga, långsiktiga konsekvenser vi idag inte kan överblicka.

Jag tolkade dig som att du menade att det finns några myndigheter som läckt osanktionerade uppgifter. Men det var kanske inte vad du menade?

Huruvida MV har rådslagit med folk från utredningen vad som är okej eller inte att delge från förundersökningen vet jag inte. Och förmodligen vet inte du det heller, även om du av någon outgrundlig anledning vill ge sken av att veta det. Det är dock långt ifrån omöjligt att så är fallet om han har kontakter/varit/är involverad i denna utredning på något sätt.
Citera
2019-02-17, 11:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Någon som är juridiskt insatt i rättsväsendet som vill förklara för mig varför målet inte längre finns i Örebro TR? Snor-Johan du kan säkert? Är SD avskriven eller vad?

Jag kanske missuppfattar dig; men är det de tidigare häktningsbesluten du tänker på?
Citera
2019-02-17, 11:42
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vad håller du på med?!
Försöker du köpslå med ditt dåliga [ev] samvete?
Om det är så att SD inte kan fällas för mordet på LW, så är du en av dem som mest intensivt postat i tråden och i den riktning som varit förhärskande och med utpekande av SD som mördare.

OffT: Är du rädd för att hamna i själslig nöd genom ditt drevdeltagande här, om det i framtiden visar dig vara en helt annan person som fälls för mordet?
Jag är på allvar intresserad av att försöka förstå dig.
Precis angående samvete undrar jag desamma om dig. De anmälningar SD har på sig är inte meriterande, kanske i dina ögon och ditt rättssökande.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in