Citat:
Ursprungligen postat av
Charlemange
Måtter Eric få vila i frid och få rättvisa.
Antalet avfyrade skott är häpnadsväckande, rör sig om ca 25 som redovisats hittills. Förstår du inte alls vad det innebär?
Alltså en funktionsnedsatt kille som Eric blir skjuten på en gård i Stockholm i Sverige.
Inte i Kabul eller Sebrenica.
De som sköt måsta låsas in länge länge länge. De är inte friska överhuvudtaget.
Att öppna eld med sitt tjänstevapen är det yttersta som polisen har att ta till.
Samma för andra grupper med som väktare och militärer.
När sköt någon väktare ihjäl någon, ja förutom det fingerade självmordet på Ruinfeldts väktare .
Men polisen tre poliser skjuter sammanlagt 25 skott. Som om de vore aspiranter i filmen Tigerland och vill bli Us Marines. Men fienden var inte Vietcong det var Eric.
Dina inlägg här når sitt syfte för du retar upp mig något enormt du har lyckats i ditt uppsåt.
Du kan inte må bra , ointressant varför därför att dina inlägg är fullständigt inhumana och respektlösa det handlar enbart för dig om att vara en elak och taskig typ.
" Buhuh."..."han hade downs syndrom"...Buhu"
Ja det var tragiskt att killen intet hade bättre förstånd än att springa omkring och vifta med vapen mot poliser. Men ska polisen skita i att försvara sig och chansa på att ta en kula för det menar du( såtillvida som ens hann uppfatta killen fysiska anomalier)?
Det finns förvisso lagstöd för både väktare och ordningsvakter att kunna bära vapen men det är sällan så sker, skyddsvakter brukar vara beväpnade dock.
Ändock : INGEN, jag upprepar INGEN , som har någon som helst utbildning i hotfulla situationer med vapen inblandade är lärda att det är annat än verkanseld som gäller om man utsätts för direkt vapenhot.
Poliser som försvarar sig skall inte låsas in såklart, däremot hade den skjutnes vårdnadshavare kunnat använda sig utav
lås på sin dörr( men det var tydligen inte så farligt att han rände runt ut och in titt som tätt), nybliven fader som jag är så kan jag GARANTERA dig att min dotter( med en moder som är polis) INTE kommer att få spatsera runt ute själv om tre år
Härligt att höra att jag lyckas med mina intentioner, alltid kul med feedback, väldigt mycket som gått på räls i mitt liv dom senaste 10 - 15 åren, tackar som frågar. Och det
ÄR kul att jävlas med tomtar som dig på detta forum( som tror att personer med downs syndrom har en ovillkorad rätt att vifta med vapen mot poliser) för ni blir jättearga och börjar grina
Måste ju leva upp till mitt namn
Frågor på det?