2019-02-16, 17:44
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för länk. En bild säger mer än tusen ord.

Det är märkvärdigt med 13 åringar som ser minst 10 år äldre ut. Har folk som har med ungdomar att göra, ingen känsla alls för hur gamla barnen är?
Jag tror dom flesta vet, men säger dom nått så blir dom av med jobbet och samtidigt blir dom svartlistad på alla sociala medier, det är inte så lätt om man sitter med miljonlån på sitt hus.
Hem och ta fredagsgroggen och titta på idol och försöka glömma skiten i åtminstone två dagar.
Citera
2019-02-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
Edit:
Jag hade tråkigt så jag tog reda på exakt hur mycket killen har vuxit, genom att använda dörrkarmen som mått. Den ser ut som min, som jag mätte, och den var 5cm vid den markerade punkten. Perfekt. Här kan man se att killen växte ca 17 cm de två första åren han bodde hos sosse-tanten. Han lutar sig fram lite, men det ser ut som han har vuxit 25-30cm under tiden han har bott där.
https://minfil.com/30TcU8tcb7/l_ngd_jpg
Jag är inte barnläkare, så jag vet inte hur rimligt det är.
Du är oerhört tydlig när du har tråkigt!

Killen står antagligen på tröskeln och frisyren bygger lite, så knappt 5 cm kan man ta bort från tillväxten. Då har han växt ca 20 cm på tre år, vilket stämmer exakt för en pojke som har passerat 11 år.

Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja, när grabben kom till Sverige visste han inte hur gammal han var. Han har ingen aning om när han är född. OK, sa Migrationsverket, du är född 2005. Så blev det bestämt. Klappat och klart.

Men när han sen kom till skolan så var han mycket mindre än sina klasskamrater. Skolsköterskan, lärarna och socialsekreteraren, dvs kommunens egen personal, ansåg att Migrationsverkets bedömning var helt felaktig vilket även föräldrarna höll med om.

Man skickade in en överklagan angående åldern och vips så ändrade Migrationsverket så att han i stället blev född i november 2007. Klappat och klart.

Där har vi Migrationsverket s.k. "vetenskapliga metoder" i ett nötskal.
Det folk inte tänker på är att svenskar är väldig långa, topp tre i världen. Källa wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd

Stoppar man då in en unge från t.ex Afghanistan i en svensk skolklass så bör den ungen rimligtvis vara några centimeter kortare. Att sedan springa runt med grabben tills längden stämmer med övriga klasskamrater och av det bestämma hans ålder verkar snurrigt!
Citera
2019-02-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Jag tror dom flesta vet, men säger dom nått så blir dom av med jobbet och samtidigt blir dom svartlistad på alla sociala medier, det är inte så lätt om man sitter med miljonlån på sitt hus.
Hem och ta fredagsgroggen och titta på idol och försöka glömma skiten i åtminstone två dagar.

Visst är det intressant med den kompakta förnekelsen, där medborgare tvingas leva dubbelliv.

I Sverige har politikerna visat att bortslösad godhet är en ny slags korruption. Det är folk som gynnas, och tjänar grova pengar, med olika fördelar på det som är brottsligt, som bidragsfusk. Med vuxna "barn" i idrottssammanhang som tävlar mot 13 åringar är det ju fusk på en helt ny nivå.

Jag tycker synd om de barn som måste tävla mot vuxna. Träningen blir ju en meningslös syssla.
Citera
2019-02-16, 20:53
Medlem
Sagrebles avatar
Bild på grabben:
https://archive.fo/UVMQG
https://www.hd.se/2019-02-13/skurups-toppolitiker-polisanmaler-17-ungdomar
Bilen verkar vara en Suzuki SX4 S-Cross, som enligt uppgift är 157,5cm hög.
https://www.automobiledimension.com/previous/suzuki

Perspektiv är knepigt, men jag tror inte killen är under 160cm. Jag hittar inga pålitliga källor för snittlängden i Afghanistan, men i grannlandet Iran är snittlängden för en vuxen man 170cm. 160cm är riktigt långt för en elvaårig grabb, t.o.m en svensk sådan. Jag tror fortfarande inte att han är vuxen, men hur lämpligt är det att en hormonstinn tonåring går i samma klass som barn som inte ens nått puberteten än?
Citera
2019-02-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotelRitz
Någon som vet mer?

Rätt eller fel att beivra kriminaliteten?

Litet barn!? Nu blev det sådär roligt igen. Först barn, sen unga vuxna, sen helt plötsligt litet barn. Är det 5-åringar som är kriminella?

ALLA som lurar till sig pengar eller förmåner genom fusk och urkundsförfalskning är kriminella. Speciella lagar ska inte finnas för någon grupp i samhället. På tiden att alla är lika inför lagen!!
Citera
2019-02-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
Bild på grabben:
https://archive.fo/UVMQG
https://www.hd.se/2019-02-13/skurups-toppolitiker-polisanmaler-17-ungdomar
Bilen verkar vara en Suzuki SX4 S-Cross, som enligt uppgift är 157,5cm hög.
https://www.automobiledimension.com/previous/suzuki

Perspektiv är knepigt, men jag tror inte killen är under 160cm. Jag hittar inga pålitliga källor för snittlängden i Afghanistan, men i grannlandet Iran är snittlängden för en vuxen man 170cm. 160cm är riktigt långt för en elvaårig grabb, t.o.m en svensk sådan. Jag tror fortfarande inte att han är vuxen, men hur lämpligt är det att en hormonstinn tonåring går i samma klass som barn som inte ens nått puberteten än?

Ett brott är ett brott oavsett ålder, bara straffet ser annorlunda ut. Han är knappast 11 år men ser förmodligen ung ut och det finns småväxta människor i alla samhällen. Detta problemet hade inte funnits om myndigheter krävt id-handlingar vilket är normalt i resten av världen, så vi har verkligen skapat det här problemet själva.
Citera
2019-02-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickarn78
Du är oerhört tydlig när du har tråkigt!

Killen står antagligen på tröskeln och frisyren bygger lite, så knappt 5 cm kan man ta bort från tillväxten. Då har han växt ca 20 cm på tre år, vilket stämmer exakt för en pojke som har passerat 11 år.

Det folk inte tänker på är att svenskar är väldig långa, topp tre i världen. Källa wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd

Stoppar man då in en unge från t.ex Afghanistan i en svensk skolklass så bör den ungen rimligtvis vara några centimeter kortare. Att sedan springa runt med grabben tills längden stämmer med övriga klasskamrater och av det bestämma hans ålder verkar snurrigt!

Afghaner är nog inte speciellt mycket kortare än svenska ungdomar. De som kommit till Sverige har levt bra och blir därför ganska långa. På vår skola (högstadiet) hade vi ca 20 stycken, alla var längre än de svenska barnen, men i princip var alla också över 20 år. Någon var gråhårig och någon hade mycket rynkor också. Men längd är inte ett mått man kan använda på enstaka person, det finns kortväxta överallt, man måste kolla tänder och skelett istället.

Vid något tillfälle samlade folk i personalen (lärare) gymnastikskor till "barnen", de hade storlek 42 till 45!! Alla visste men ingen sa något. Ett par av "barnen" hade sex på toaletterna med extremt lössläppta blattebrudar. Några vägrade ha hemkunskap, det är kvinnogöra, få lärde sig svenska och majoriteten skolkade över halva tiden.
Citera
2019-02-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst är det intressant med den kompakta förnekelsen, där medborgare tvingas leva dubbelliv.

I Sverige har politikerna visat att bortslösad godhet är en ny slags korruption. Det är folk som gynnas, och tjänar grova pengar, med olika fördelar på det som är brottsligt, som bidragsfusk. Med vuxna "barn" i idrottssammanhang som tävlar mot 13 åringar är det ju fusk på en helt ny nivå.

Jag tycker synd om de barn som måste tävla mot vuxna. Träningen blir ju en meningslös syssla.

Ja det är sjukt elakt att elever ska tävla mot vuxna. Det är också helt ofattbart att 13-åringar ska gå ihop med 20-åriga män med taskig kvinnosyn. Men med tanke på att transmän kan tävla med kvinnor så är ju detta sjuka satt i system. Om allt är en konstruktion och man är det man "känner" att man är kan ju 60-åringar gå på dagis och 25-åriga män tävla mot 16-åriga flickor. Ett bra koncept för att ta död på all motivation som finns.
Citera
2019-02-16, 22:10
Medlem
Citat:
Men först måste vi starta med att bevisa att de här människorna är bedragare. Det räcker ju inte att kalla dom för bedragare, man måste ha tag i gällande id-handlingar från hemlandet och har man inga id-handlingar så kanske man kan få tag på mamma och pappa och få dessa att komma hit och vittna till kommunens fördel så att vi får ordning och reda på det hela.

Det enklaste är väl att skicka hem folk utan id-handlingar eller åtminstone skicka ut de så får de ta sig dit de kan. Då kan de hämta sina id-handlingar vilket inte kommer att ske eftersom det finns en anledning till att de är kastade på vägen. Vi behöver inte bevisa någonting, bevisbördan måste ligga på den som söker asyl. Ingen identitetshandling = ingen asyl. Så fungerar det i större delen av världen. Det blir också ett sätt att se till att farliga människor inte finns i Sverige.

Bedragare är man när man inte kan visa vem man är, eller hur tror du att du skulle få det utan legitimation i valfritt land. Bedragare är man när man lever på andras pengar utan att ens vilja göra rätt för sig. Mamma och pappa har skickat sitt barn hit för att möjliggöra sitt eget bedrägeri så vad tänker du att de skulle göra i saken? Vi hade ett "barn", på vår skola, som enligt sin egen utsago hade två syskon i Iran som var 15 år äldre!! Han själv var påstått 15 år gammal, var troligen 25 och såg ut därefter.

De här människorna har inget moraliskt tänk själva kring detta och de är itutade av batikkärringar att bara kräva och kräva. Dessutom har de lärt sig innan de kommit om allt de ska få och ställer krav på det när de kommer. Man kan ju alltid säga att "man mår dåligt" och är "traumatiserad" för att få sin vilja fram. Många ljuger gärna om hur hemskt de har det och lyssnar inte folk så slår man sönder eller bränner sitt boende. Då får man ju flytta!! Det bästa vore om de tvingades bo kvar och städa skiten istället!
Citera
2019-02-17, 01:19
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Det enklaste är väl att skicka hem folk utan id-handlingar eller åtminstone skicka ut de så får de ta sig dit de kan. Då kan de hämta sina id-handlingar vilket inte kommer att ske eftersom det finns en anledning till att de är kastade på vägen. Vi behöver inte bevisa någonting, bevisbördan måste ligga på den som söker asyl. Ingen identitetshandling = ingen asyl. Så fungerar det i större delen av världen. Det blir också ett sätt att se till att farliga människor inte finns i Sverige.

Bedragare är man när man inte kan visa vem man är, eller hur tror du att du skulle få det utan legitimation i valfritt land. Bedragare är man när man lever på andras pengar utan att ens vilja göra rätt för sig. Mamma och pappa har skickat sitt barn hit för att möjliggöra sitt eget bedrägeri så vad tänker du att de skulle göra i saken? Vi hade ett "barn", på vår skola, som enligt sin egen utsago hade två syskon i Iran som var 15 år äldre!! Han själv var påstått 15 år gammal, var troligen 25 och såg ut därefter.

De här människorna har inget moraliskt tänk själva kring detta och de är itutade av batikkärringar att bara kräva och kräva. Dessutom har de lärt sig innan de kommit om allt de ska få och ställer krav på det när de kommer. Man kan ju alltid säga att "man mår dåligt" och är "traumatiserad" för att få sin vilja fram. Många ljuger gärna om hur hemskt de har det och lyssnar inte folk så slår man sönder eller bränner sitt boende. Då får man ju flytta!! Det bästa vore om de tvingades bo kvar och städa skiten istället!

De som detta handlar om har redan fått asyl som flyktingar och de har redan ett pass.
Det passet har de fått av Migrationsverket och med det kan de resa över hela världen om de så vill. Problemet är bara att i passet står att deras identitet inte är styrkt.
Citera
2019-02-17, 01:48
Medlem
Citat:
De som detta handlar om har redan fått asyl som flyktingar och de har redan ett pass.
Det passet har de fått av Migrationsverket och med det kan de resa över hela världen om de så vill. Problemet är bara att i passet står att deras identitet inte är styrkt.

Ja alltså, de har fått asyl på grunder som är oklara eftersom de INTE styrkt sin identitet, precis som du säger. Det pass de fått bygger på den identitet de säger sig ha. Alltså är detta bedrägeri och inget annat och dessa undantagsregler gäller inte för svenska medborgare, eller tror du jag kan påstå att jag inte vet vem jag är och få ett nytt pass med en påhittad identitet. Hur är problemet enligt dig att det i passet står att identiteten inte är styrkt? Problemet torde väl vara att identiteten inte är styrkt!

Slutsats: Bedrägeri, åka hem! (Även om landet gjort fel är det fortfarande kriminellt)
Slutsats: Börja kräva identitetshandlingar vid gränsen. Avvisa direkt.
Citera
2019-02-17, 02:26
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Ja alltså, de har fått asyl på grunder som är oklara eftersom de INTE styrkt sin identitet, precis som du säger. Det pass de fått bygger på den identitet de säger sig ha. Alltså är detta bedrägeri och inget annat och dessa undantagsregler gäller inte för svenska medborgare, eller tror du jag kan påstå att jag inte vet vem jag är och få ett nytt pass med en påhittad identitet. Hur är problemet enligt dig att det i passet står att identiteten inte är styrkt? Problemet torde väl vara att identiteten inte är styrkt!

Slutsats: Bedrägeri, åka hem! (Även om landet gjort fel är det fortfarande kriminellt)
Slutsats: Börja kräva identitetshandlingar vid gränsen. Avvisa direkt.

Ja, precis problemet är att identiteten inte är styrkt. Det står ju i passet.
Men Skurups politiker säger sig ändå veta hur gamla alla dessa individer är.
Är inte det konstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in