2019-02-15, 00:08
Medlem
På TV4 kan ni se rörliga bilder på den spenslige "11-åringen".

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/kommun-anm%C3%A4ler-ensamkommande-f%C3%B6r-bidragsbrott-11964693

Edit: Brutal tillväxt för en prepubertal kille, har han växt lite över 20 cm på lite över tre år? Man ser i första sekunderna av klippet hur lång han var i november 2015 och nu så står han bredvid.

Jag länkar till ett protokoll för tillväxt pojkar, och där ser man att tillväxten tilltar efter 11 år. Normal tillväxt från 8-11år är ca 15cm enligt tabellen.
http://www.tillvaxtkurvor.se/PCPAL-5-18ar-pojke.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Man skall ju tänka på att detta drabbar invandrarbarn lika mycket som svenska, de barn som kommer hit med sina föräldrar och har haft asyl-skäl har ju rätt ålder.
xxxxxxxxxxx
Tyvärr ljuger en del asyl-sökande föräldrar om sitt barns ålder. En 9-åring blir lätt en 7-åring, så denne får börja från 1:a klass i en svensk skola. Det 'roliga' är att barnet ibland inte vet om det, så denne tror själv på sin låga ålder.
Senast redigerad av Snickarn78 2019-02-15 kl. 01:00.
Citera
2019-02-15, 00:54
Medlem
Sagrebles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickarn78
På TV4 kan ni se rörliga bilder på den spenslige "11-åringen".

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/kommun-anm%C3%A4ler-ensamkommande-f%C3%B6r-bidragsbrott-11964693

Edit: Brutal tillväxt för en prepubertal kille, har han växt över 20 cm på lite över tre år? Man ser i första sekunderna av klippet hur lång han var i november 2015 och nu så står han bredvid.

Jag länkar till ett protokoll för tillväxt pojkar, och där ser man att tillväxten tilltar efter 11 år.
http://www.tillvaxtkurvor.se/PCPAL-5-18ar-pojke.pdf

Tyvärr ljuger asyl-sökande föräldrar om sina barns ålder. En 9-åring blir lätt en 7-åring, så denne får börja från 1:a klass i en svensk skola. Det 'roliga' är att barnet ibland inte vet om det, så denne tror själv på sin låga ålder.

Migrationsverkets åldersbedömning har slagit fast att han är född i November 2007. Vilka undersökningar ger så här exakta resultat? Kan det vara så att "undersökningen" bara bestod av att man frågade killen när han var född? Sedan får jag säga att det här är knappast ett klassiskt trettioårigt barn, han ser ändå ung ut. Men att påstå att han är 11... nja, det har jag svårt att svälja.

Edit:
Jag hade tråkigt så jag tog reda på exakt hur mycket killen har vuxit, genom att använda dörrkarmen som mått. Den ser ut som min, som jag mätte, och den var 5cm vid den markerade punkten. Perfekt. Här kan man se att killen växte ca 17 cm de två första åren han bodde hos sosse-tanten. Han lutar sig fram lite, men det ser ut som han har vuxit 25-30cm under tiden han har bott där.
https://minfil.com/30TcU8tcb7/l_ngd_jpg
Jag är inte barnläkare, så jag vet inte hur rimligt det är.
Senast redigerad av Sagreble 2019-02-15 kl. 01:51.
Citera
2019-02-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barskeback
Nja, det stämmer inte, "talar för att den undersökte är 18 år eller äldre" är det starkaste utlåtandet dom kan komma med i asylärenden eftersom dom inte gör en formell 21+ bedömning, dvs dom gör ingen vidare undersökning av åldern.

Förövrigt så var de 10,000 tidigare åldersbedömningarna från nio månader i 2017, inte 2018 då de ströps till 1200. Men med samma resultat, 80% ljug.

Så är det.

Rättsmedicinalverket bedömer att drygt 80% av de testade är över 18 år - med den största säkerhet verket kan utfärda.
Citera
2019-02-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
Migrationsverkets åldersbedömning har slagit fast att han är född i November 2007. Vilka undersökningar ger så här exakta resultat? Kan det vara så att "undersökningen" bara bestod av att man frågade killen när han var född? Sedan får jag säga att det här är knappast ett klassiskt trettioårigt barn, han ser ändå ung ut. Men att påstå att han är 11... nja, det har jag svårt att svälja.
Bra notis, november 2007 var väldigt exakt.
Ja, pojken ser ung ut. Jag reagerade bara på den synbara tillväxten, eller blir man lurad av någon vinkel i filmen?
Citera
2019-02-15, 01:54
Medlem
Sagrebles avatar
Citat:
Ja, pojken ser ung ut. Jag reagerade bara på den synbara tillväxten, eller blir man lurad av någon vinkel i filmen?
Jag uppdaterade min första post och har tagit reda på hur mycket killen har vuxit under tiden han bott med Lena Axelsson.
Citera
2019-02-15, 04:07
Medlem
WayneJohns avatar
Haha 11, han har ju redan kommit i målbrottet 🤣🤣
Citera
2019-02-15, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WayneJohn
Haha 11, han har ju redan kommit i målbrottet 🤣🤣

Ja men så klart då kan ha få ett gratis körkort också (utan synprövning), en gratis Lexus, ny förstås, gå på bolaget och köpa ut själv. Köpa tobak själv. Spela på trav och hästar och stryket förstås.
Plus en lägenhet i innerstaden, gratis, och immunitet emot pissprov

Kör så det ryker bara, PK har alltid rätt, vad ska man med åldersgränser till,
de spelar väl ändå ingen roll ?

Vafan en sexåring kan ju för fan få köra en långtradare tycker jag, vi har ju chaufförsbrist i landet.
Och en sjuåring kan ju jobba som pilot
RyanAir, Norwegian och SAS var ju och raggade piloter på dagiset här bredvid, billigt som fan säger SAS, de kan nu sparka alla de piloter som är > 40 år så slipper de betala för tjänsteåren

Nej, sätt den här 11-åringen som partiledare för Centern eller Miljöpartiet, han gör nog fan inte ett sämre jobb än de politikerpappskallarna vi redan har ? De går ju redan på vuxendagiset Riksdagen, så gör det ordentligt för en gångs skull, gör om det till ett riktigt dagis/fritis, där de kan lära sig göra molotovcocktails, bränna bilar, snatta, sniffa lim, kapa värdetransporter mm.

Nej, det är något riktigt mystiskt med de här afghanerna de har uppenbarligen hittat ungdomens källa för varje landgräns de passerar så minskar deras ålder med 2-3 år. Så skicka de några ggr fram och tillbaka mellan Finland och Sverige på färjan så kommer de tillbaks som riktiga bebisar, och Lena Axelsson får mata sin lilla telning med nappflaska och byta blöjor ?
Citera
2019-02-15, 10:03
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och här är facit. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/falsk-bild-smutskastar-ensamkommande. Kanske dags att sluta sprida denna lögn.

Det visste jag inte - då hade jag aldrig postat inlägget och artikeln. Hatar invandrares mygel och medias skönmålning utav alla problem i dess spår, men jag hatar fake news lika mycket och ber alla om ursäkt för denna fadäs. Bättre källkontroll utlovas härmed...
Citera
2019-02-15, 11:39
Medlem
Deagle66s avatar
Helt rätt av kommunen att anmäla parasiterna.
Citera
2019-02-15, 12:20
Medlem
KABUNs avatar
Citat:

Ja, när grabben kom till Sverige visste han inte hur gammal han var. Han har ingen aning om när han är född. OK, sa Migrationsverket, du är född 2005. Så blev det bestämt. Klappat och klart.

Men när han sen kom till skolan så var han mycket mindre än sina klasskamrater. Skolsköterskan, lärarna och socialsekreteraren, dvs kommunens egen personal, ansåg att Migrationsverkets bedömning var helt felaktig vilket även föräldrarna höll med om.

Man skickade in en överklagan angående åldern och vips så ändrade Migrationsverket så att han i stället blev född i november 2007. Klappat och klart.

Där har vi Migrationsverket s.k. "vetenskapliga metoder" i ett nötskal.
Citera
2019-02-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det var väl i Kristianstad? Han var bergis över 25.

Tragkomiskt nog finns det flera sådana fall i media, men den jag syftade på var i Gävle, länk har postats i tråden redan.

http://archive.is/YoifH

Bara scrolla ner, går inte att missa.
Citera
2019-02-15, 16:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du får gärna underbygga ditt inlägg om den 25-åriga migranten som vann ett pris i friidrott med lite fakta. I brist på fakta kan du kanske drista dig till att länka till någon tråd om honom på Flashback, till Nordfront, Hanif Balis twitter eller till någon annan lika "säker" källa.

Vasse god. Den efterfrågade "14-åringen" är Saad Alsaud.

https://www.interasistmen.se/wp-content/uploads/2016/10/Ska%CC%88rmavbild-2016-10-25-kl.-21.41.02-1.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in