2019-02-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Vad för TV kanaler får man se på?

Grundutbudet + lite discoverykanaler
Citera
2019-02-16, 17:23
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KushDoktor
Grundutbudet + lite discoverykanaler

1,2,3,4,5,6, barnkanalen, Discovery, , 10an, Viasat sport, sportkanalen, yllet, all jezzera, slingan
Enligt nya kv ska man införa samma utbud överallt (enligt de jag skrev)

Är en kanal jag inte kommer ihåg där på kanalplats 7-9

Viasat sport är en riktigt usel kanal med bara repriser osv.

Man saknar 7,8,9 11,12 men annars bra utbud.
Förut var det mer lokalt där vissa ställen hade 20 kanaler och vissa 4,5 bara
Citera
2019-02-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
1,2,3,4,5,6, barnkanalen, Discovery, , 10an, Viasat sport, sportkanalen, yllet, all jezzera, slingan
Enligt nya kv ska man införa samma utbud överallt (enligt de jag skrev)

Är en kanal jag inte kommer ihåg där på kanalplats 7-9

Viasat sport är en riktigt usel kanal med bara repriser osv.

Man saknar 7,8,9 11,12 men annars bra utbud.
Förut var det mer lokalt där vissa ställen hade 20 kanaler och vissa 4,5 bara

Se där. Hotellverksamheten går framåt och blir mer inbjudande än vad den redan är. Var finns motivationen i att arbeta och betala 30-50% i skatt när man kan glassa i ett rum med platt-TV och Al Jazeera sig genom livet? När jag var intagen så var maten faktiskt helt okej och efter några veckor så fanns nog med pengar på kontot för att kunna köpa på sig halva kiosken (trots att jag inte arbetade mer än en dag där inne). Lallarland.

Jag hade dock tur att åka in när jag var runt 20 och fortfarande formbar. Kommer ihåg resan till häktet där jag pratade med en av vakterna om hur jag skulle ta kaffevoltan och lära mig att aldrig göra dum skit igen. Enda som svider är ju egentligen att man inte är fri att komma och gå som man vill, men resten är ju rena semestern. Speciellt om man är intagen med den somalier som vi hade på avdelningen som sålde hasch mot telefonkort
Citera
2019-02-16, 20:20
Medlem
Copiadyos avatar
Om man tycker livet är glassigt med en 16tum tv och 13 tvkanaler. Ja då är ens liv på utsidan inte särskilt framgångsrikt.
Citera
2019-02-16, 20:28
Medlem
Citat:
Om man tycker livet är glassigt med en 16tum tv och 13 tvkanaler. Ja då är ens liv på utsidan inte särskilt framgångsrikt.

Det är nog väldigt glassigt för många. Vi hade bland annat en som gick runt på rastgården och rökte eller rullade upp andras fimpar. Såg honom i hemstaden ett par gånger efter, och den individen gick ner sig mer och mer trots att han var runt 60. Sen hade vi några hemlösa också, och de trivdes väldigt bra och satt ofta och planerade hur de skulle komma tillbaka.
Citera
2019-02-16, 20:34
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KushDoktor
Det är nog väldigt glassigt för många. Vi hade bland annat en som gick runt på rastgården och rökte eller rullade upp andras fimpar. Såg honom i hemstaden ett par gånger efter, och den individen gick ner sig mer och mer trots att han var runt 60. Sen hade vi några hemlösa också, och de trivdes väldigt bra och satt ofta och planerade hur de skulle komma tillbaka.

Absolut. För vissa är det ett avbrott och en schyst tillvaro. Jag håller med om att förutom tristess är det hyffsat behagligt.

Däremot är ett vanligt liv på utsidan mycket bättre såvida man inte lever i total misär. När folk säger att de tycker de var/är lyxhotell så känns de bara som något sätt att försöka spela cool.

Bara för att han har tv hyffsat käk osv så betyder det ändå att du är utan din frihet.
Citera
2019-02-16, 21:13
Medlem
Citat:
Absolut. För vissa är det ett avbrott och en schyst tillvaro. Jag håller med om att förutom tristess är det hyffsat behagligt.

Däremot är ett vanligt liv på utsidan mycket bättre såvida man inte lever i total misär. När folk säger att de tycker de var/är lyxhotell så känns de bara som något sätt att försöka spela cool.

Bara för att han har tv hyffsat käk osv så betyder det ändå att du är utan din frihet.

Håller med i allt förutom det du skriver om att "lyxhotell" är något som man använder för att spela cool. Svenska anstalter är inte till för att straffa, utan för att rehabilitera människor. Jag använder definitionen då det är ett paradis jämfört med vad du har i andra länder samt att rehabiliteringen inte verkar vara allt för effektiv.

Får man fortfarande 2 paket cigg när man anländer?
Citera
2019-02-16, 21:29
Medlem
Copiadyos avatar
Svenska anstalter definitivt bättre än andra länder. 100%.

Menar bara att jämfört med ett vanligt suger det.

Nä aldrig hört talas om att man får 2 paket cigg. När satt du ?
Citera
2019-02-16, 21:43
Medlem
Citat:
Svenska anstalter definitivt bättre än andra länder. 100%.

Menar bara att jämfört med ett vanligt suger det.

Nä aldrig hört talas om att man får 2 paket cigg. När satt du ?

Inte 100% på vilket år, men 2010 eller 2011. Fick 2 paket Marlboro när jag kom till anstalten vilket ska ha varit praxis då
Citera
2019-02-16, 21:47
Medlem
Copiadyos avatar
Sjukt satt 2009. Fanns inget sånt då. Klass 2a?
Var kanske förtroenderådet som erbjöd det ?
Men är ju vanligt med lokala regler
Citera
2019-02-16, 22:14
Medlem
Citat:
Sjukt satt 2009. Fanns inget sånt då. Klass 2a?
Var kanske förtroenderådet som erbjöd det ?
Men är ju vanligt med lokala regler

Yes, klass 2. Mycket möjligt att det var förtroenderådets påhitt. De var väldigt aktiva och bestämde en hel del när jag var där
Citera
2019-02-18, 14:48
Medlem
Någon som kan komma med en aktuell uppdatering ang. hur gymmen ser ut nuförtiden? Utrustning samt vilken anstalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in