2019-02-16, 15:28
Medlem
Ostrobothnias avatar
Lite speciell bana men bra inringnin ändå, och kul för hemmafansrn med italienskt i topp på herrsidan.

Ringwald hade kunnat få vinna på damsidan för min del.

Urevc tagit sig till final nu en gng, kanske dags att börja skippa fegiskvartarna för att förbättra chansena i semi/final.
Citera
2019-02-16, 16:45
Medlem
Missade sprinten live, men när jag nu sett i efterhand blir det positivt betyg till Cogne! Kul med uppslutning kring spåren, det är sådant som måste till. Banan litet minus, men det är ju å andra sidan lättare att fixa till än att skaka fram en livlig publik. Eldprovet blir distansen imorgon, och på pappret ser banan, om än inte särskilt krävande, rätt hygglig ut. Positivt också att man publicerar banprofiler, italienarna brukar vara rätt knackiga när det kommer till information inför.

Svenska damerna överlag gör det lite halvdant, men Hagström bär fanan högt. Redan i Lahtis verkade hon ha mer att ge och idag blev avlönat. Kul för henne och den svenska framtiden.
Citera
2019-02-16, 18:15
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Svenska damerna överlag gör det lite halvdant, men Hagström bär fanan högt. Redan i Lahtis verkade hon ha mer att ge och idag blev avlönat. Kul för henne och den svenska framtiden.

Sömskar gav ju bort en semifinalplats i målgången genom att inte fälla ut benet - hon var helt säker på att hon var före amerikanskan...
Citera
2019-02-16, 19:05
Medlem
Vad tror vi om morgon dagen då? Ryskorna bra så klart Belorukova och Neprjajeva och Stadlober men var stor hon? men Frida bör väl minst vara topp 6 för att vara aktuell för första loppet? varken Diggins eller Bjornsen hittar jag i startlisten..

Sedan kan man nog även hoppas att någon annan Svenska ska vara topp 10

Måste vara ett av dom svagaste startfältet i ett WC lopp någonsin 2007 var de rätt svagt i Kina innan VM kommer jag ihåg

Och är de någon som vet om Jonna Sundling är på plats i Seefeld?
Senast redigerad av Johanhaa 2019-02-16 kl. 19:18.
Citera
2019-02-16, 19:20
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Vad tror vi om morgon dagen då? Ryskorna bra så klart Belorukova och Neprjajeva och Stadlober men var stor hon? men Frida bör väl minst vara topp 6 för att vara aktuell för första loppet? varken Diggins eller Bjornsen hittar jag i startlisten..

Måste vara ett av dom svagaste startfältet i ett WC lopp någonsin 2007 var de rätt svagt i Kina innan VM kommer jag ihåg

För OS 2017 hade en bra damåkare
Citera
2019-02-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
För OS 2017 hade en bra damåkare

sant även svagare än morgondagens rätt klart.. nu finns ändå 3 klassåkare på start men sedan blir de rätt tomt
Citera
2019-02-16, 19:28
Medlem
Alkibiadess avatar
Frida går ut tidigt imorgon, blir intressant att se vilken utgångsfart hon kommer att hålla.
Citera
2019-02-16, 19:48
Medlem
Patrik2108s avatar
Försov mig och missade hela evenemanget. Vilken rafflande damfinal. Den finlandssvenske kommentatorn gratulerade Ringwald och tjatade om hennes prestation tills han plötsligt insåg att hon kanske inte vinner

Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Kyllönen för faen....

Ja. Kyllönens närvaro i landslaget förtjänar endasd ett

Skall man klaga över nåt i produktionen så är det att man fick lite dålig överblick, speciellt i slutet.
Citera
2019-02-16, 19:56
Medlem
och undra hur produktionen blir imorgon senast de var WC där var 1992 då var de katastrof eller senast kanske de inte var men den gången kommer jag ihåg.
Citera
2019-02-16, 20:07
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Blir många ryskor i topp. Stadlober gjorde ett ok sprintlopp idag på SPA-klass ungefär (vilket är bra med hennes mått mätt) så hon kan kanske utmana pallen.

Belo-Neppo-Frida-Teresa huvudfavisar. Sedan ett par ryskor 5a och 6a.

NvS har inte tävlat på länge. Intressant start där.

Funderade på Svendsen som bästa norska fast hon går nog för tidigt.
Citera
2019-02-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Blir många ryskor i topp. Stadlober gjorde ett ok sprintlopp idag på SPA-klass ungefär (vilket är bra med hennes mått mätt) så hon kan kanske utmana pallen.

Belo-Neppo-Frida-Teresa huvudfavisar. Sedan ett par ryskor 5a och 6a.

NvS har inte tävlat på länge. Intressant start där.

Funderade på Svendsen som bästa norska fast hon går nog för tidigt.

Svendsen ser jag som en joker imorgon faktiskt rent av topp 3 men mer rimligt är nog runt 6. hon var bara 40 sek efter Astrid J i NN som blev två där... men lite osäker på hur hon klarar höjden rätt svag idag
Citera
2019-02-16, 20:25
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
och undra hur produktionen blir imorgon senast de var WC där var 1992 då var de katastrof eller senast kanske de inte var men den gången kommer jag ihåg.

Är det stor risk att allt vi kommer få se av Frida är starten? Eftersom de inte har en aning om vem hon är, alltså producenterna. Jag har ett minne av en tävling i Mellaneuropa någonstans där de i princip bara följde norrmän (utöver hemmaåkare då), man fick känslan att de resonerade som så att "Äh det är en norska, hon är säkert bra, följ henne!". Nu raljerar jag väl lite, men ändå inte hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in