Citat:
Ursprungligen postat av
Rumbledoll
Ett sjukt fall som Bjärred kanske genererar en sjuk tråd. Obehaglig stämning härinne.
Att bara förhålla sig till pt verkar ju helt hopplöst om man nu vill veta bakomliggande orsaker.Polisen nämner inget om detta.
Hur såg kontakterna med sjukvården ut?
Vi vet ingenting mer än att någon skånsk läkare satte diagnosen. På både Agnes och Moa? Vet ej.
Om vårdplanen vet vi att den fanns enligt polisen men inget om dess innehåll.
Vad lärarna såg och upplevde vet vi inget om.
Vad hände egentligen på BUP?Det har jag undrat mkt över.Var det verkligen BUP som stängde dörren eller var det föräldrarna som slog igen den?
Att det finns många åsikter om Oskar är väl inte konstigt. Han finns ju överallt.Vill ni veta hur han såg ut?Sök på namnet så dräller det fram bilder. Ängeln från Lund.Underbarnet. Hyllad och älskad. Hanna vet vi inte ens hur hon såg ut i nutid.Inga hyllningar. Inget.Däremot många beskrivningar om hur djupt deprimerad och självmordsbenägen hon var och framförallt, drivande! Cancersjuk och tjatig och drev stackars Oskar till att åka runt mellan VC och Tyskland. Omdömen om Hanna helt utan fakta får passera. Konstigt!
Får en känsla av att Oskar har den starka släkten bakom sig. Hanna, not so much.
Agnes och Moa.Hur såg dom ut?Tack vare Missan har vi en sådan fin beskrivning av Moa❤️
Men inga bilder...Agnes, en gammal fitbollsbild och agnesisbored från insta.
En hel familj borta men ängeln från Lund finns kvar.
De flesta frågor du ställer dig är desamma jag själv har. Främst med de hemundervisande lärares totala tystnad. Kan också fråga mig varför. Har de belagts med yppandeförbud de också?
Samt varför det knappt finns ett digitalt spår efter Hanna. Den enda bild/bildsekvens jag har hittat på henne är från en vallokal på 90-talet då hon delade ut valsedlar och blev intervjuad av (tror jag) lokalpress.
Inte heller av barnen syns särskilt mycket. Barn i den åldern brukar härja hej vilt på sociala medier annars. Kanske de inte hade tillgång till detta när de ville, endast under vissa tider och under föräldrarnas vakande ögon? Det vet vi inte.
O däremot hyllas och äras och det finns massor med digitala spår efter honom. Inte minst har släkt och arbetskamrater sett till att det har blivit så, trots det fruktanvärda brottet. Varför?
Hur kan polisen säga att förälrarna inte hade några psykiska problem? Finns inte 2 föräldrar utan djupgående depressioner eller andra svåra psykiska sjukdomar som begår ett sånt här vidrigt brott.
Den här typen av frågor är jag intresserad av.