2019-02-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi har redan varit igenom allt det där herr fallskärmsjagare. Och polisen också. Har de höjt några ögonbryn så har de sänkt dem sen. Om så denna tråd räcker till ragnarök så blir det ingen Fup. Hade det funnits något att avslöja hade det gjorts, för ingen tycker så bra om att det valsar i skymningspressen senare. Vad som är viktigt har jag redan skrivit.

Jag tycker fortfarande du borde studera...

Jag anar ett visst motstånd mot offentliga förundersökningsprotokoll i det här fallet, förutom någon form av komplex förstås.
Citera
2019-02-16, 18:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag anar ett visst motstånd mot offentliga förundersökningsprotokoll i det här fallet, förutom någon form av komplex förstås.

Frågan är varifrån och varför.
Att det inte är brukligt utan åtal är sant. Men här är vi några som ropar på FUP - samtidigt som andra verkar hoppas på att det inte blir något?
Märkligt.
Citera
2019-02-16, 18:33
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kan även påstå att O plötsligt fick ett raseriutbrott, mördade barnen och den helt ovetandes H.

Det kan ha varit H som för en gångs skull tog sig ton - om än inte likt ett raseriutbrott. Den alltmer instabile O tappade fattningen. Dom stackars barnen och H - den för övrigt vänsälla människan - fick plikta med sina liv.

Tre mord och ett självmord.
Citera
2019-02-16, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det kan ha varit H som för en gångs skull tog sig ton - om än inte likt ett raseriutbrott. Den alltmer instabile O tappade fattningen. Dom stackars barnen och H - den för övrigt vänsälla människan - fick plikta med sina liv.

Tre mord och ett självmord.

Och två mordmisstänkta.
Citera
2019-02-16, 18:37
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Och två mordmisstänkta.

Fortfarande ?
Citera
2019-02-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag vet inte vad du menar, det är sällan man på ett diskussionsforum där man delger sina tankar och terier ständigt är helt objekt:...
Lite s k inside information.... typ ... Lägger ut PM här:

Det är lite svårt att diskutera då, däremot kan man vilja veta mer och ha olika teorier,
Dessutom varför skulle just jag inte kunna ha en uppfattning om vem jag tror varit mest drivande i detta! Det är min arbetshypotes, som dessutom förändrats flera gånger över tid. Men jag har hela tiden grävt efter mer fakta - oavsett vad dessa faktauppgifter skulle visa.

Jag trodde först att både O och H gjort det tillsamans som polisen sa, men jag ville veta hur detta unika då kunde ske. Efter polisens PT om dödsorsaker blev det ännu mer märkligt. Om man hittar en strypmördad kvinna i ett hus och dessutom finner ytterliggare två unga kvinliga mordoffer som mördats på samma sätt, så är ju den vanliga tanken att en och samme suiciderade man mördat alla tre...

Nu uppger polisen att det ena mordoffret ville detta - så hur vet man det?
Testamentet är för luddigt, taffligt och märkligt, en underskrift på ett odaterat avskedsbrev är lite svagt - så varför vet man?
Det tycker jag är utredarnas skyldighet att offentliggöra i stora drag, på grund av rättssäkerhet och stort intresse med tusentals konspirationsteorier. Att undanhålla hur man säkerställt detta pga anhöriga låter helt tokigt!
Finns det filmsekvens - nämn det!
Finns det två aktiva handgripliga mördare - nämn det! Nu vet vi dessutom att det inte är så gällande barnen

Red ut fakta och slipp konspirationsflugorna och alla frågor. Enkelt förhållningssätt som polisen syd borde anamma.

Om du känner (?) Avd.9 så väl kan du väl fråga honom hur han kunde svika ett löfte till mig att aldrig någonsin yppa en sak, vad som än hände. Han gav sitt ord.
Rätt lågt. Och det går inte att neka - för det var bara han som visste.

Jo då. inside informations

Det är första gången i tråden som någon lyfter fallet med den lite märkliga utgångspunkten att det inte handlar om en familj utan om tre unga kvinnor och en man.

Det kan hända att det är för att man av någon anledning inte kan mentalisera begreppet familjen som man inte heller klarar av att se familjetragedin med ett par som älskade varandra ända in i döden och tog sina barn med sig.

Om man ser tragedin som fyra separata enheter så ser man en helt annan verklighet än dom som ser familjen som en sån enhet/enighet som det förmodligen var.
Citera
2019-02-16, 18:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är första gången i tråden som någon lyfter fallet med den lite märkliga utgångspunkten att det inte handlar om en familj utan om tre unga kvinnor och en man.

Det kan hända att det är för att man av någon anledning inte kan mentalisera begreppet familjen som man inte heller klarar av att se familjetragedin med ett par som älskade varandra ända in i döden och tog sina barn med sig.

Om man ser tragedin som fyra separata enheter så ser man en helt annan verklighet än dom som ser familjen som en sån enhet/enighet som det förmodligen var.

Det är kanske hög tid att man ser Agnes och Moa som något annat än ”barnen föräldrarna tog med sig”?
O kallade A och M för nästan vuxna. Det är kanske precis vad de var. Två nästan vuxna blivande/ redan unga kvinnor. Agnes skulle fylla femton och bli byxmyndig 2018, Moa skulle fylla 12.
Den åldern då unga tjejer börja bli medvetna om sin kvinnlighet, kroppen börjar bli kvinna, bröst, hårväxt, menstruation, hormonväxlingar mm.

Hade det någon betydelse för att de inte fick leva vidare?
Men de var verkligen snart eller redan unga kvinnor.
Och i villan fanns tre mördade kvinnor. Och en man som suiciderat när de andra var mördade.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-16 kl. 18:55.
Citera
2019-02-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är precis detta som inte ser så bra ut.

Familjen Henkow är mer eller mindre inflytelserika och högt uppsatta jurister sedan generationer, en K-G H var Hovrättsfiskal, en K-H H var Häradshövding. Flera nu aktiva släktingar sysslar med juridik.
Det är inte bra att då tysta ner en utredningning där inflytelserika personers släkting är misstänkt gärningsman eftersom det är så lätt hänt att det uppstår konspirationsteorier om varför man gör det.

Idag vet vi att uppgifter om att bägge föräldrarna ”därefter tagit sina liv”, som det står överallt i media, inte stämmer: modern Hanna blev strypmördad.
Vi vet också att föräldrarna inte ”gemensamt mördade sina barn” - då forensiska fynd visat att endast en person handgripligen mördade barnen.

Det kan mycket väl vara så att både O och H planerat och beslutat om familjeutplåningen. Även om det nästan är världsunikt. Erfarna duktiga polisen borde inte ha fel eller missbedömt det hela.
Men om man inte redogör varför man vet att det är så - samtidigt som vissa tidigare uppgifter, även ur senaste PT om bl.a. gemensamt utförda mord, inte visat sig stämma - kommer konspirationsteorierna inte upphöra. Speciellt när en inblandad har inflytelserika släktingar.

Frågorna kommer fortsatta surra likt flugor kring det här fallet. Vill man inte längre ha surrande flugor runt huvudet vore det bättre om man helt enkelt la de stora korten på bordet:

Varför är man helt övertygad om att familjeutplåningen var båda föräldrarnas plan och vilja där och då; trots att enbart en av dem mördade bägge barnen och den ena föräldern faktiskt är mördad av den andre?
Tills dess fakta kommer fram lär det nog tisslas och tasslas för lång tid framöver ja. Att somliga här inte tycker man ska göra det leder troligvis till ännu mer funderingar och hypoteser. Mao - ni som tycker man ska nöja sig med PKn som Polisen höll - det kommer inte hända.
Citera
2019-02-16, 19:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Tills dess fakta kommer fram lär det nog tisslas och tasslas för lång tid framöver ja. Att somliga här inte tycker man ska göra det leder troligvis till ännu mer funderingar och hypoteser. Mao - ni som tycker man ska nöja sig med PKn som Polisen höll - det kommer inte hända.

Nej, kloka människor ska nog ta ditt telefonsamtal med "åklagaren" (som inte finns") som en verifierbar källa.
Citera
2019-02-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare

Det är nog den där åklagaren, ACAB, som sitter och håller på protokollet! Det kan då inte vara någon i tråden.
Citera
2019-02-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Hur kan du se det som något vackert att dom tog barnen med sig? Jag kan bara se det som en egoistisk handling av ett par som tror sig äga sina barn. Helt klart var det så dom såg det vilket ledde till en katastrof.
Citera
2019-02-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Ett sjukt fall som Bjärred kanske genererar en sjuk tråd. Obehaglig stämning härinne.
Att bara förhålla sig till pt verkar ju helt hopplöst om man nu vill veta bakomliggande orsaker.Polisen nämner inget om detta.
Hur såg kontakterna med sjukvården ut?
Vi vet ingenting mer än att någon skånsk läkare satte diagnosen. På både Agnes och Moa? Vet ej.
Om vårdplanen vet vi att den fanns enligt polisen men inget om dess innehåll.
Vad lärarna såg och upplevde vet vi inget om.
Vad hände egentligen på BUP?Det har jag undrat mkt över.Var det verkligen BUP som stängde dörren eller var det föräldrarna som slog igen den?
Att det finns många åsikter om Oskar är väl inte konstigt. Han finns ju överallt.Vill ni veta hur han såg ut?Sök på namnet så dräller det fram bilder. Ängeln från Lund.Underbarnet. Hyllad och älskad. Hanna vet vi inte ens hur hon såg ut i nutid.Inga hyllningar. Inget.Däremot många beskrivningar om hur djupt deprimerad och självmordsbenägen hon var och framförallt, drivande! Cancersjuk och tjatig och drev stackars Oskar till att åka runt mellan VC och Tyskland. Omdömen om Hanna helt utan fakta får passera. Konstigt!
Får en känsla av att Oskar har den starka släkten bakom sig. Hanna, not so much.
Agnes och Moa.Hur såg dom ut?Tack vare Missan har vi en sådan fin beskrivning av Moa❤️
Men inga bilder...Agnes, en gammal fitbollsbild och agnesisbored från insta.
En hel familj borta men ängeln från Lund finns kvar.

De flesta frågor du ställer dig är desamma jag själv har. Främst med de hemundervisande lärares totala tystnad. Kan också fråga mig varför. Har de belagts med yppandeförbud de också?

Samt varför det knappt finns ett digitalt spår efter Hanna. Den enda bild/bildsekvens jag har hittat på henne är från en vallokal på 90-talet då hon delade ut valsedlar och blev intervjuad av (tror jag) lokalpress.

Inte heller av barnen syns särskilt mycket. Barn i den åldern brukar härja hej vilt på sociala medier annars. Kanske de inte hade tillgång till detta när de ville, endast under vissa tider och under föräldrarnas vakande ögon? Det vet vi inte.

O däremot hyllas och äras och det finns massor med digitala spår efter honom. Inte minst har släkt och arbetskamrater sett till att det har blivit så, trots det fruktanvärda brottet. Varför?

Hur kan polisen säga att förälrarna inte hade några psykiska problem? Finns inte 2 föräldrar utan djupgående depressioner eller andra svåra psykiska sjukdomar som begår ett sånt här vidrigt brott.

Den här typen av frågor är jag intresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in