2019-02-16, 18:23
Medlem
Man ser ofta trådstarter med mer eller mindre text som följs av ett inlägg där en flashbackare frågar vad som ska diskuteras. Det är många olika fbare som gör det, jag har sett beteendet under flera år och det sker ofta med en ganska otrevlig attityd.

Jag har aldrig förstått varför frågan ställs, är folk verkligen så dumma att de/ni inte förstår vad som ska diskuteras, eller ställs frågan bara för att jävlas?
Citera
2019-02-16, 18:52
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Det är mer irriterande när folk skriver en tråd som inte innehåller mer än en upplevelse eller ett påstående, helt utan något diskussionsunderlag, som det faktiskt är regel på att trådfan ska innehålla - därför skriver jag ibland så.
Citera
2019-02-16, 19:01
Medlem
Sebzors avatar
Många skriver det nog för att fiska inlägg.
Citera
2019-02-16, 19:01
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Det är mer irriterande när folk skriver en tråd som inte innehåller mer än en upplevelse eller ett påstående, helt utan något diskussionsunderlag, som det faktiskt är regel på att trådfan ska innehålla - därför skriver jag ibland så.
Instämmer helt, samt otroligt irriterande med undermåliga trådstarter, kvittar om man vet vad som ska diskuteras eller inte - man skriver ordentliga trådstarter med konkreta frågor eller diskussionsunderlag. Tror inte att någon är så dum och inte förstår vad som ska diskuteras, det är ett irritationsmoment som sagt.
Citera
2019-02-16, 19:02
Medlem
Svantevits avatar
Ingen blir glad av en dålig trådstart. Bra att TS blir informerad så att hen kan starta bättre trådar i framtiden.
Citera
2019-02-16, 19:07
Medlem
Om trådstarten är lite oklar så att det inte riktigt säkert framgår hur trådstartaren hade tänkt, eller om det TS skriver kan tolkas på flera sätt är det väl naturligt att man skriver så. Det underlättar om TS formulerar sig så tydligt som möjligt. I så fall bör inte andra inlägget bestå endast av den frågan.
Citera
2019-02-16, 19:10
Medlem
grungewhores avatar
Det är ju för att folk vräker ur sig en kort novell utan frågeställning.

"jag gick på stan. Köpte byxor. Tittade på fåglarna. Underbart väder. Haha."

Vad ska vi diskutera? Meningslöst att fråga "vilka byxor köpte du?".
Citera
2019-02-16, 19:13
Avslutad
För att det är oklart vad som ska diskuteras? Blir nästan sugen att skriva det på det här inlägget.
Citera
2019-02-16, 19:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är ju för att folk vräker ur sig en kort novell utan frågeställning.

"jag gick på stan. Köpte byxor. Tittade på fåglarna. Underbart väder. Haha."

Vad ska vi diskutera? Meningslöst att fråga "vilka byxor köpte du?".

Favoriten är ju ett påstående som rubrik, sen en länk utan citat och inget mer.
Citera
2019-02-16, 19:59
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Flashback
/Moderator
Citera
2019-02-16, 22:57
Medlem
EnGodForlorares avatar
För att spammare som inte tänker sig för ska motarbetas såklart! Exempelvis om startinlägget bara innehåller frågan "Vad tycker ni???" och en länk till Youtube måste man traggla igenom en hel video innan man fattar vad TS menar och det pallar man inte.
Citera
2019-02-17, 12:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Man ser ofta trådstarter med mer eller mindre text som följs av ett inlägg där en flashbackare frågar vad som ska diskuteras. Det är många olika fbare som gör det, jag har sett beteendet under flera år och det sker ofta med en ganska otrevlig attityd.

Jag har aldrig förstått varför frågan ställs, är folk verkligen så dumma att de/ni inte förstår vad som ska diskuteras, eller ställs frågan bara för att jävlas?

För att trådstarten saknar diskussionsunderlag eller frågeställning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in