2019-02-16, 16:40
Bannlyst
Skulle dom välkomnat oss med öppna armar och låta oss öppna upp kyrkor etc och gått med på samma motsvarande krav?
Skulle vi fått bidrag, hjälp mm?
Citera
2019-02-16, 16:48
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Skulle dom välkomnat oss med öppna armar och låta oss öppna upp kyrkor etc och gått med på samma motsvarande krav?

Förstår inte din fråga. I länder där Islam är en majoritetsreligion så finns det många kyrkor och synagogor, t ex Turkiet, Bosnien Herzegovina, Nigeria och Malaysia.
Sverige är sekulariserat, dvs en irreligiös stat, därför är alla typer av religiösa byggnader tillåtna. Sverige bryr sig inte om religion.
Citera
2019-02-16, 16:51
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Först och främst så bor det givet is en jäkla massa europeer i muslimska länder. Men det går inte att jämföra ändå. Det blir tramsigt.

Fattiga människor flyr till rika människor. Inte tvärt om.

Din frågeställning kan bara få svar om du hittar ett rikt muslimskt land med ett fattig europeiskt (kristet i vart fall) land som granne. Detta existerar så vitt jag vet inte. Alltså blir det bara spekulationer som bygger på förutsättningarna vi har idag. Men det behöver ju inte betyda nåt.
Citera
2019-02-16, 16:52
Medlem
jay.simpsons avatar
Det är bara att kolla på hur länder som Iran behandlar sina egna medborgare och räkna ut hur många migranter rika oljestater tagit emot. Det finns inga större idioter i nutid än svenskarna svaret är ett givet nej. Muslimska länder har som högst bjudit in unga vackra kvinnor som är villig att gifta sig och konvertera i utbyte mot medborgarskap.
Citera
2019-02-16, 16:55
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Först och främst så bor det givet is en jäkla massa europeer i muslimska länder. Men det går inte att jämföra ändå. Det blir tramsigt.

Fattiga människor flyr till rika människor. Inte tvärt om.

Din frågeställning kan bara få svar om du hittar ett rikt muslimskt land med ett fattig europeiskt (kristet i vart fall) land som granne. Detta existerar så vitt jag vet inte. Alltså blir det bara spekulationer som bygger på förutsättningarna vi har idag. Men det behöver ju inte betyda nåt.

Fattiga hamnar i flyktingläger om personen har tur eller blir kvar i hemländerna om personen har otur. Fattiga har inte råd att finansiera veckans middagar än mindre betala en flyktingsmugglare tusentals kronor.
Citera
2019-02-16, 16:59
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Fattiga hamnar i flyktingläger om personen har tur eller blir kvar i hemländerna om personen har otur. Fattiga har inte råd att finansiera veckans middagar än mindre betala en flyktingsmugglare tusentals kronor.
Du förstår nog hur jag menade. Du tex flyr ju inte till Afghanistan om det skulle bli krig i Sverige. Du skulle fly till ett rikt land.
Citera
2019-02-16, 17:02
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Jag bor som gästarbetande lärare i Kina. Tillsammans med min fru - som inte heller är kines - går vi i kyrkan ibland på söndagar.

Kina är visserligen inte muslimskt, men eftersom det nominellt är kommunistiskt ses de olika kristna samfunden med misstänksamhet, och kyrkan är politiskt bevakad.

Jag är inte berättigad till bidrag i Kina, och om både jag och min fru skulle mista jobben måste vi inom några veckor lämna landet. Jag har västerlandska vänner som gift sig med kinesiskor. De är INTE berättigade till att stanna med hänvisning till att de "gift in sig".

Kina är ju inte det perfekta exempellandet for denna tråd, men lite hjälp hoppas jag ändå ha gett.
Citera
2019-02-16, 17:09
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:

Nä inte en chans i rymden oavsett om det varit krigsfritt, dom hade inte ställt upp ett dugg
Citera
2019-02-16, 17:17
Medlem
Magnituds avatar
Då hade vi ju alla gått under! Då också! Jag föreslår därför att vi tar oss till länder som Finland, Norge och Ungern!
Citera
2019-02-16, 21:49
Medlem
Jag tror inte de vet hur de ska hantera en sådan situation. Jag tror personligen lokalbefolkningen inte hade gjort någonting, mer än att rånat europeiska immigranter. Detta hände i alla fall med européer Saddam Hussein bjöd in under regim på 70-talet när han skulle modernisera Irak, många européer blev rånade, även av Polisen på väg hem från sina jobb. Ibland var de beväpnade med maskingevär och allt möjligt.

Det är rejäla U-länder vi snackar om nu, där ingenting riktigt fungerar.
Citera
2019-02-16, 21:51
Medlem
fråga alla kristna som flytt där ifrån och fråga israel....
Citera
2019-02-16, 22:01
Medlem
Du hade inte fått bygga kyrka på helig muslimsk mark.
Dom hade tvingat dig att konvertera till deras seder och religion, annars hade du blivit huvudet kortare om du trilskas?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in