2019-02-16, 10:23
Medlem
Hej!
I vår åker vi utomlands tillsammans med flickvännens mamma, hennes man och hennes två bröder.
Hon fyller år den dagen vi åker, då tänkte jag bara ge henne en present, men i slutet av semestern tänkte jag överraska henne ännu mer med att gå ner på knä och fria.

Jag vill inte göra det på hennes födelsedag eftersom det är hennes dag och jag vill att vår (förhoppningsvis) förlovning ska få en egen dag och eget datum.

Jag har tänkt på detta mycket, dagligen, men jag vill ha tips om jag kan göra något annat eller ändra något så det blir ännu bättre. Jag vill alltså ta henne med storm.

Jag tänkte att vi solar och badar på dagen och dagen ska vara som vilken dag som helst utomlands, sen när vi kommer hem på eftermiddagen så ska vi hoppa in i duschen, jag kommer hoppa in först och fixa mig, sätta på mig kläder.
Sen när hon går in i duschen så lägger jag ett brev på sängen där det står "Till dig <3" och sen när hon öppnar det ska det stå något liknande "Eftersom du inte fick en födelsedagsfest så vill jag att du ska få något annat att komma ihåg din födelsedag, nästa brev finner du vid poolen"
Vid poolen ska det stå ett annat brev "Jag vet att du gillar vin och bubbel, kom ner till stranden så hittar du nästa brev" När hon kommer ner till stranden så ska hon hitta en flaska med vin där det hänger en annan lapp där det står skrivet "Gå mot xxx (vet inte vilket place än)" och sen ska hon gå mot det stället och så ska jag ge någon spanjor det sista brevet och visa hur min flickvän ser ut så ska han få ge henne det brevet och sen när hon kommer till slut destinationen så ska jag stå där med en pläd, fruktkorg, och hon får stå för vinflaskan som jag "gav" henne.
Sen ska jag säga "Sista brevet hann jag inte skriva innan du kom" Sen ska jag dra något cheesytal och sen gå ner på knä.

Hur låter det? Något jag kan göra annorlunda eller ändra på? Vill göra det så bra som möjligt!
Väldigt tacksam för tips!!!
Citera
2019-02-16, 10:25
Medlem
LucNNs avatar
Hennes man? Alltså hon är gift med en och sen ska sidoknullet (du) fri till henne?
Citera
2019-02-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Hennes man? Alltså hon är gift med en och sen ska sidoknullet (du) fri till henne?
Ja, precis så....... Nej, hennes mammas man..
Citera
2019-02-16, 10:30
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN

Jag missförstod TS text också men med hennes man syftar TS på...

TS flickväns mammas man...

Alltså TS blivande svärmors man...

Den här mannen verkar alltså inte vara samma person som TS flickväns pappa utan TS flickväns mamma är omgift...
Citera
2019-02-16, 10:32
Medlem
DixieDs avatar
Jag missförstod också din text TS. Jag är kvinna och tycker det låter så himla fint och romantiskt! Kör på det
Citera
2019-02-16, 10:33
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Hej!
I vår åker vi utomlands tillsammans med flickvännens mamma, hennes man och hennes två bröder.
Hon fyller år den dagen vi åker, då tänkte jag bara ge henne en present, men i slutet av semestern tänkte jag överraska henne ännu mer med att gå ner på knä och fria.

Jag vill inte göra det på hennes födelsedag eftersom det är hennes dag och jag vill att vår (förhoppningsvis) förlovning ska få en egen dag och eget datum.

Jag har tänkt på detta mycket, dagligen, men jag vill ha tips om jag kan göra något annat eller ändra något så det blir ännu bättre. Jag vill alltså ta henne med storm.

Jag tänkte att vi solar och badar på dagen och dagen ska vara som vilken dag som helst utomlands, sen när vi kommer hem på eftermiddagen så ska vi hoppa in i duschen, jag kommer hoppa in först och fixa mig, sätta på mig kläder.
Sen när hon går in i duschen så lägger jag ett brev på sängen där det står "Till dig <3" och sen när hon öppnar det ska det stå något liknande "Eftersom du inte fick en födelsedagsfest så vill jag att du ska få något annat att komma ihåg din födelsedag, nästa brev finner du vid poolen"
Vid poolen ska det stå ett annat brev "Jag vet att du gillar vin och bubbel, kom ner till stranden så hittar du nästa brev" När hon kommer ner till stranden så ska hon hitta en flaska med vin där det hänger en annan lapp där det står skrivet "Gå mot xxx (vet inte vilket place än)" och sen ska hon gå mot det stället och så ska jag ge någon spanjor det sista brevet och visa hur min flickvän ser ut så ska han få ge henne det brevet och sen när hon kommer till slut destinationen så ska jag stå där med en pläd, fruktkorg, och hon får stå för vinflaskan som jag "gav" henne.
Sen ska jag säga "Sista brevet hann jag inte skriva innan du kom" Sen ska jag dra något cheesytal och sen gå ner på knä.

Hur låter det? Något jag kan göra annorlunda eller ändra på? Vill göra det så bra som möjligt!

Det låter väll bra. Glöm inte fråga hennes riktiga pappa innan ni åker bara och hennes mamma om du har deras välsignelse/tillåtelse... det gör du utav respekt för hennes föräldrar.
Citera
2019-02-16, 10:35
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det låter väll bra. Glöm inte fråga hennes riktiga pappa innan ni åker bara och hennes mamma om du har deras välsignelse/tillåtelse... det gör du utav respekt för hennes föräldrar.

Helt rätt! Min man frågade mina föräldrar. En varm sommar månad friade han. Jag blev så förvånad att jag välte ner allt. Sedan rusade jag och grät
Citera
2019-02-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Helt rätt! Min man frågade mina föräldrar. En varm sommar månad friade han. Jag blev så förvånad att jag välte ner allt. Sedan rusade jag och grät
Det låter ju romantiskt. Du begår bärsärkagång, börjar böla och springer ifrån den som friar.

Till TS. Har du tänkt på att något av de kuvert du placerar ut kan försvinna, städas bort av personalen eller liknande? Din flickvän tar med sig någon/några ur ert sällskap? Någon snor vinflaskan på stranden?

Tänker mest på om du redan bestämt dig för att fria är det väl lika bra att gå till handling direkt än att vänta. Varför krångla till det? Det är väl frieriet som är huvudsaken och inte sakerna som händer runtomkring.

Det är så mycket som kan gå snett i planeringen som att din flickvän går och shoppar med mamma den dagen istället för att duscha, hon har huvudvärk eller har bränt sig i solen.

Ska du då skjuta fram frieriet, göra det ändå eller planera om alltihopa!?
Citera
2019-02-16, 11:26
Medlem
Citat:
Hej!

Sverige år 2019.
Ett nej till ett frieri leder oftast till att personen omvärderar sitt förhållande o inser att detta inte är mannen man vill leva hela sitt liv med.
Missförstå inte. Din plan är riktigt bra då Sverige år 2019 är ett kallt ställe. Lite romantik är inte alls fel.
Felet är, har hon ens nämnt att hon kan tänka sig att gifta sig den närmaste tiden?
Om hon inte gjort det kan det bli en jävligt jobbig flygresa hem o då pga den dåliga stämningen på planet o inte att Greta kommer möta er med ett plakat.
Citera
2019-02-16, 11:30
Medlem
DixieDs avatar
[quote=KamratBlue|66763872]Det låter ju romantiskt. Du begår bärsärkagång, börjar böla och springer ifrån den som friar.

Jag gjorde bort mig helt den dagen. Jag sprang iväg och välte någon annans bord med mat.Jag grät och grät så han fick sitta på knä en lång stund och sedan friade han igen framför vattnet 🤣

Finaste ringen jag någonsin sett i mitt liv.

Tror TS inte behöver oroa sig. Det är den mest känsligaste händelsen i en kvinnas liv
Senast redigerad av DixieD 2019-02-16 kl. 11:32.
Citera
2019-02-16, 14:24
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ja, precis så....... Nej, hennes mammas man..

Och hennes mammas två bröder? Konstigt resesällskap.

Hur som, du skrev att du inte vill fria på hennes födelsedag, så varför väljer du att skriva i brevet om hennes födelsedag?

Haha, det där med att ge en grek det sista brevet kommer bli roligt, för han kommer klanta sig och inte känna igen henne. Som upplagt för fiasko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in