2019-02-16, 08:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Okej, jag får acceptera ett uteblivet svar i ett svar. Låter saken bero och knepar inte.
MV inte är trovärdig. Anledningen till att det kan jag inte gå in på.
Citera
2019-02-16, 09:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/...../
Citat:
Det är för mycket slump att denna man är anmäld två gånger för ofredande och misshandel mot just den kvinna som han sent, tätt inpå mordet av henne bett om att få träffa.

Strax efter det ses en person väntandes utanför LWs bostad. Ett vittne uppger att det hörts en manlig och en kvinnlig röst samtala gåendes i riktning mot planket.

Strax därefter hör ett vittne fruktansvärda skrik....

Dagen efter saknas LW.
Hon hittas död bakom planket efter fem dagar.

Inget bevis, men hur stor sannolikhet är det att det just då skulle komma två cykeltjuvar.... två pundare?
I en spoiler igår skrev 'notknapparen' att ett vittne skall ha sett en person som väntade utanför LWs bostad strax innan skriken hördes. Det här är väl en uppgift som är ny för tråden?
Senast redigerad av Draifos 2019-02-16 kl. 09:35.
Citera
2019-02-16, 09:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Notera datumet 2018-05-22, 19:50

Förstår fullt ut att sonen hamnade i konflikt med LW. Det hade jag också. Vem i helsike skulle vilja att barn växa upp i den miljön ?
Det tredje fetade meningen om LWs stora kontaktnät har vi nu fått verifierat genom utredarna. Ingen klartänkt som tagit del av den uppgiften om hennes stora kontaktnät kan väl tro att dom uppåt tusen förhören handlar om att SD är GM?
Aldrig i livet.

Kan inte släppa att det kanske varit NV som mötte upp LW den sena tis kvällen och i ett okontrollerst bråk vid planket och av tidigar uppdämt raseri tog sin mor av daga. Både LW och NV har visat prov på inte rädas att starta bråk som t.om. med behövt polishjälp för att lösa. Otvetydigt finns fog för att NV inte går att avfärda GM.

Jag har endast en avsikt med detta inlägg och det är utan pardon få reda på vem som bragt Lena om livet

I början av tråden verkade du snabbt övertygad om att SD var skyldig, men har senare tydligt tagit på dig en roll där du försöker övertyga tråden om att han inte kan vara skyldig. Det är inget konstigt med att man kan ändra uppfattning, men jag funderar på om du tror att du ska kunna "omvända" andra trådskribenter och läsare med dina inlägg? Om så är fallet, tror jag du slösar med tid i onödan.

I ditt inlägg ovan, spekulerar du om att den äldsta sonen skulle kunna vara möjlig GM för att mor och son har varit i bråk tidigare. Vad jag har uppfattat så låg dessa bråk flera år bakåt i tiden då UW var gift med MH. Det är inte så svårt att tänka sig att grabben då blev påverkad och utåtagerande när en psykstörd styvmamma ville vända LW:s barn mot sin mor, eller hur?

Vad jag har förstått umgicks 5 Wesströmmare väldigt mycket och gjorde familjeresor till fjällen och till UW:s föräldrars sommarboende efter han skiljde sig från MH. Relationerna uppfattas som goda efter att hon försvann ur bilden. NW var bl a ute och övningskörde med LW, vilket jag inte tror skulle ha skett om relationen mellan mor och son hade varit dålig.

Den ratade MH har utmålat LW, UW och barnen på sin blogg med direkta budskap till tråden i somras. Det handlar om hennes upplevelser och minnen. Klart att läsaren förstår att hon kände sig enormt sviken av UW som hon tyckte lät sig styras av LW, men det ursäktar inte hennes grymma uthängning av barnen som hon inte hade umgåtts med sen sommaren -16. Dock ville hon göra sken av att hon var den enda friska vuxna som barnen hade haft att tillgå tidigare. Vem vet, kanske barnen hatade sin styvmor och att det var därför UW ville skiljas?

Alla som följt tråden vet att jag håller SD som trolig GM, men jag hoppas verkligen att MH har kartlagts noggrant.
Citera
2019-02-16, 09:57
Medlem
Citat:
Menar du att SD ville vara sin egen advokat under förhören vid häktningen?

Hur vet du att han avsade sig assistans från advokaten? Den informationen är vi nog flera som missat och blir nyfikna på ditt svar.

Det måste ha framgått i tråden. Även jag känner till det.
Citera
2019-02-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
I en spoiler igår skrev 'notknapparen' att ett vittne skall ha sett en person som väntade utanför LWs bostad strax innan skriken hördes. Det här är väl en uppgift som är ny för tråden?

Nej, det är inte en ny uppgift. Finns i tråden.
Citera
2019-02-16, 10:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det måste ha framgått i tråden. Även jag känner till det.

Vad jag har uppfattat så tyckte SD sig inte behöva advokatassistans för bilincidenten, men jag har inte hört talas om att det även var så när det gäller förhören under häktningen som MGM.
Citera
2019-02-16, 10:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vad jag har uppfattat så tyckte SD sig inte behöva advokatassistans för bilincidenten, men jag har inte hört talas om att det även var så när det gäller förhören under häktningen som MGM.

Det har nog framkommit i tråden att han avsade sig rätten till advokat vid åtminstone första förhöret som hölls dagen efter mordet.
Citera
2019-02-16, 10:24
Medlem
Citat:
Sanningen är att du inte skriver för att dom du kallar troll säger emot när du inbillar dig att den långa tiden i frihet indikerar att han är skyldig? Knäppgök.

Inlägget är signifikativt hur ett antal begränsade medlemmar handskas med sanningen för att nödtorftigt dölja att det inte framkommit ett dugg som binder honom vid mordet på Wesström. Jag använder ordet begränsade för att ni inte förstår att andra vet bättre.
Har du inte bättre koll på vad en åklagares arbetsuppgifter består av så kan jag tyvärr inte hjälpa dig ”låtsasjuristen”. Åklagaren är skyldig att avskriva OM det inte finns något som tyder på att en person är skyldig till brott! Man håller inte en person misstänkt bara ”för att”.
Knäppgök
Citera
2019-02-16, 10:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
En fråga tillbaks till dig: Tycker du att det är anständigt att konton likt 'MV' lämnar utredningsmaterial till tråden?

Jag uppfattar det som att MV gör övervägande vid postning av uppgifter från utredningen. Och undviker att posta uppgifter som skulle kunna förstöra utredningens gång. Jag är emot att sekretessbelagda uppgifter sprids som kan ha en negativ inverkan på en förundersökning om de sprids. Allt som finns i en fup är inte av en sådan känslig natur dock.

Så ja på din fråga; ser inget oanständigt i det som MV delgett tråden. Jag är alltså inte generellt emot spridning av uppgifter från en förundersökning. Det beror helt enkelt på vad det är för uppgifter så att säga.
Citera
2019-02-16, 10:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag litade också på Moralenväktare. Nu vet jag bättre.

Här slirar MV ordentligt på sanningen.

Här medgav MV när han till slut blev pressad på uppgiften att det förekommer ledande frågor . D.v.s precis det misstaget han själv sprider osanningar om att SD gjort.

Svaret uteblev eftersom MV inte ville avslöja att han var ovetande om att SD avsagt sig advokat under förhör.
M.a.o så skriver MV att svaret är nej på att det inte förekommit ledande frågor om förhöret med SD samtidigt som han inte vet alt, medvetet utelämnar att SD avsagt sig advokat under förhör.

I det första fallet är det en direkt osanning i det andra spridning av vilseledande uppgifter för att få SD att framstå som icke trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det förekommer att utredare ställer ledande frågor vilket är fel. Därav ska man alltid ha en advokat med på samtliga förhör. När du som misstänkt till ett brott oavsett styrka avstår en advokat i ett inledande förhör ger du utredaren en triumf på handen under fortsatt förundersökning.

När det gäller det specifika frågan om digitala medier, så vad jag minns om det förhöret var det inget avvikande som skedde med frågorna.

Av det du citerar från MV finns inget av det jag läser som innebär att SD avsagt sig advokat vid förhören?

Av citatet ovan förklarar h*n att när du avstår advokat vid inledande förhör, då får utredaren ett försprång.

Och visst, man kan tolka det som att det är det som har hänt, att SD vid den första kontakten (det som Medinsyn definierade som "helt frivilliga upplysningsvisa hörandet"?) avstod en advokat, liksom vid ett av de tidiga anmälningarna.

För att säkert veta vad som skedde, får man antingen spekulera eller vid tillfälle fråga MV.

Om, nu säger jag bara om SD avstått advokat i de inledande förhören, då speglar det en personlighet som inte är smickrande för honom i det läget. När en person är försvunnen, det är en mycket allvarlig sak. Då är det inte läge att vara "halsstarrig".

Om en förhörsledare sätter ledande frågor, kan det svar du får tappa värde. Allt bandas/nedtecknas och ledande frågor blir exakt det som försvaret kan använda till den anklagades fördel. Det är en dålig taktik och kan minska istället för att säkra en utgång där den misstänkte blir fälld.

Men personligen är jag inte så säker på att SD avstått advokat utifrån den information som MV gett oss hittills. Vi får vänta och se om det kommer ett svar om någon frågar på nytt.
Citera
2019-02-16, 10:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Du får nöja dig med uteblivet svar eftersom jag då avslöjar vem jag är och bryter mot regel 1,06. Det vill vi väl inte vad Knepa på det du.
Jo jag är väl förtrogen om vad som publicerats i media ang, förhören

Du bryter inte mot 1.06. genom att säga vem du är. Det är en regel som syftar till att andra inte ska försöka få reda på vem du är.
Citera
2019-02-16, 10:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Av det du citerar från MV finns inget av det jag läser som innebär att SD avsagt sig advokat vid förhören?

Av citatet ovan förklarar h*n att när du avstår advokat vid inledande förhör, då får utredaren ett försprång.

Och visst, man kan tolka det som att det är det som har hänt, att SD vid den första kontakten (det som Medinsyn definierade som "helt frivilliga upplysningsvisa hörandet"?) avstod en advokat, liksom vid ett av de tidiga anmälningarna.

För att säkert veta vad som skedde, får man antingen spekulera eller vid tillfälle fråga MV.

Om, nu säger jag bara om SD avstått advokat i de inledande förhören, då speglar det en personlighet som inte är smickrande för honom i det läget. När en person är försvunnen, det är en mycket allvarlig sak. Då är det inte läge att vara "halsstarrig".

Om en förhörsledare sätter ledande frågor, kan det svar du får tappa värde. Allt bandas/nedtecknas och ledande frågor blir exakt det som försvaret kan använda till den anklagades fördel. Det är en dålig taktik och kan minska istället för att säkra en utgång där den misstänkte blir fälld.

Men personligen är jag inte så säker på att SD avstått advokat utifrån den information som MV gett oss hittills. Vi får vänta och se om det kommer ett svar om någon frågar på nytt.

Jag har också för mig att han asvtod advokat under första anhållan dagen efter mordet. Förhören den dagen och ev. kroppsbesiktning gjordes således utan advokat närvarande.
Om SD är skyldig så sköt han sig själv rejält i foten genom att avsäga sig rätten till advokat första dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in