2019-02-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Postat 2018-05-27, 16:44 Notera datumet 27 maj 2018
Kan konstatera att vid denna tidpunkt hade Du SD som klar mördare!
Citera
2019-02-15, 14:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mitt första fetade)
Du vet om att du, när du skriver "oss", inte talar för alla i den här tråden, va?
För egen del upplever jag absolut inte den polisiära tystnaden som på minsta vis "jobbig".
Jag "vet" att det finns folk i denna tråd som utan att blinka skulle kunna överväga att sälja sina barn (för att inte tala om en gammal mamma) om de bara kunde få sig tillslängt nåt smaskigt "polisiärt utredningsköttben" att få gnaga på. Tystnaden borde inte kännas vara "jobbig", den borde hyllas!

(min andra fetning)
Det är inte bara "sunt" att det inte läcker från en pågående mordutredning, det skall vara en självklarhet!
Tyvärr känner jag mig ganska ensam i min ståndpunkt om att en rigoröst tillämpad FU-sekretess är nåt som bör hyllas och därför gör jag det gärna och kontinuerligt.

OffT: Tyvärr finns det en "Handlare" här i tråden som uppfattar mina önskemål om resp krav på absolut rättssäkerhet som rättshaverism. Det blottlägger nivån på vederbörandes tanke- och analysförmåga.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
OnT: Nu vänder jag mig till er här i tråden som varit hos Örebropolisen på förhör gällande LW.
Skulle inte ni kunna berätta för tråden vilka frågor ni fick och på vilket sätt de ställdes?
Berätta för oss om frågorna, tack! Säkert har polisen haft ett sorts frågeformulär från vilket man utgått och då kan vi kanske se om frågorna ställts öppet (som sig bör), eller om man via frågorna kan se om de formulerats till att kunna peka på just SD som gärningsperson.
Få så vis skulle vi andra kunna få lite kött på de utredningsben som vi nu legat och torrgnagt på under mer än ett halvårs tid..

Citera
2019-02-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
2018-05-29, 22:56

Enligt min orubbliga ståndpunkt är det oförlåtligt att vuxna syltryggar vetat om detta utan att agerat.

Vidrigt av dig daggmasken, har du ingen skam i kroppen? Nej förresten, det har du inte det visste jag redan.
Det är ogrundade rykten av shazz som du och andra tar som sanning, väldigt vidrigt och obehagligt.
Ytterst fegt att göra såhär och gömma sig bakom anonyma nicks, ruttet.

Som tur är, vet vi andra som hade med Lena att göra att detta inte alls stämmer. Jag var med hennes barn och de älskade sin mor så sprallig och på glatt humör hon var.
LW var oerhört noga med sina barnveckor, då ville hon umgås med dem först och främst.
Egentligen är det vidrigt att man tvingas försvara henne mot sådana här påhopp från krakar som du och andra. Oerhört är ordet.
Det räcker tydligen inte för er och JG, SD att misshandla, ofreda och mörda henne, ni måste även smutskasta henne.
Finns där ingen gräns hur lågt ni kan sjunka?
Citera
2019-02-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tror HD vet väldigt väl, hon kastade sig på flyget med honom till USA och fick vända, sedan några anonyma dagar i London eller i någon sommarstuga.
Hon vet.

Då tolkar jag skilsmässan som ett steg i rätt riktning och tror också att JG vet - därav sjukskrivningen? Kommer de två att vara lojala SD, av egoistiska skäl, eller kommer de att vara ärliga mot sig själv måntro?

Tankar och funderingar hos mig, inte nödvändigtvis raka frågor till dig Sh. Holmes. Tack för allt du delar i tråden, många här vill ha fast GM - vi måste bara ha tålamod.
Citera
2019-02-15, 15:59
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack för svar, håller med i det du skriver. Bra att du orkar och
fortsätter att skriva och ge Lena en röst, och inte låter dig skrämmas
bort från sådana som på ett hotfullt sätt försöker hindra att för de -
obekväma, avslöjande uppgifter/fakta - delges tråden.

Det har varit så tydligt att när vissa personer och ämnen granskas
närmare, så blir det väldigt oroligt i tråden. Nya postare kommer
in och försöker flytta fokus från det som diskuteras, oftast på ett
mycket aggressivt sätt.

Det gäller till exempel när det skrivits om JG, om HD:s byte av
arbetsdagar/schema kring 14/5 och USA-resan. Även när det i
somras diskuterades om LW:s (ev) motorlås på ytterdörren och
om att Lenas barns baseballträn var försvunna från hallen, detta
enligt postaren EGT, men densamme/densamma ville sedan
bestämt förtydliga att detta enbart var ett exempel.

Instämmer helt. En eloge till Sh.Holmes som orkar stanna kvar i tråden och föra LWs talan!

Och tydligt mönster gällande när det blir oroligt i tråden. Bra sammanställt.
Senast redigerad av Philomena 2019-02-15 kl. 15:59. Anledning: Felstavning
Citera
2019-02-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Trist att rättssäkerheten som du nu så gärna omhuldar bara begränsar sig till GM och inte till BO.
Du borde följa din bibels exempel, tand för tand..
Tror att du tyvärr inte vet vad begreppet rättssäkerhet innebär.
Åtminstone framställer du dig som mindre begåvad. "Tand för tand"? Ursäkta, men hur då?

LW:s rättssäkerhet -är den på något vis hotad?
Av vem i så fall? Och på vilket vis? Hur ser enligt dig LW:s "rättssäkerhet" ut?
Citera
2019-02-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Najstraj, 'Netherworld'.

Fast nu missade du det innehållsliga. Kraftigt, dessutom.
För jag efterfrågar uppgifter från dem som varit på förhör hos Polisen, inte att utredarna skall berätta något om hur utredningen går.

Det är, för att uttrycka det med ett ord: skillnad
Citera
2019-02-15, 16:29
Medlem
Citat:
Åtminstone framställer du dig som mindre begåvad. "Tand för tand"? Ursäkta, men hur då?

Av vem i så fall? Och på vilket vis? Hur ser enligt dig LW:s "rättssäkerhet" ut?

Var fanns "rättssäkerheten" när LW hotades, ofredades och misshandlades?
Jag vill hävda att med ett snabbt och kraftfullt ingripande av rättsstaten så hade SD fått ett tidigt och kännbart straff, kanske tillräckligt för att hindra ett fortsatt ofredande som slutade i mord.

Citat:
Najstraj, 'Netherworld'.

För jag efterfrågar uppgifter från dem som varit på förhör hos Polisen, inte att utredarna skall
berätta något om hur utredningen går.

Nej det är du som på ett otroligt korkat sätt efterfrågar information från förhör.
Det finns faktiskt ingenting som inte bara framställer dig som obegåvad utan som faktiskt cementerar det.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-02-15 kl. 16:32.
Citera
2019-02-15, 16:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

"Expressen har tagit del av en kraftigt maskad version av anmälan där det framgår att det handlar om meddelanden som skickats. I skrivelsen står:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms"

"Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

Ärendet avslutades när Lena Wesström drog tillbaka sin anmälan.
"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

"Men dagen efter förhöret ringer Lena Wesström tillbaka till polisen. Hon är tveksam till att fortsätta medverka i utredningen.

”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet."

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

Man önskar att samhället på något sätt kunde i den här klassiska situationen med tillbakatagna anmälningar, få ett stopp på den farliga spiralen. För det är vad jag tror att det är här.

Två gånger anmäler hon, två gånger drar hon tillbaka. Den andra gången ringer hon tillbaka och vill byta till ett kvinnligt målsägarbiträde och att utredningen ska återupptas. Ord mot ord och utredningen läggs ner efter åtta månader.

Jag funderar på vad detta " Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats" betyder.

Nu är hon död.

Vem skyddade Lena?

Citera
2019-02-15, 17:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Najstraj, 'Netherworld'.

För jag efterfrågar uppgifter från dem som varit på förhör hos Polisen, inte att utredarna skall berätta något om hur utredningen går.

Resultatet blir ju detsamma: Läckta uppgifter från utredningen som är sekreteesbelagda.
Citera
2019-02-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Resultatet blir ju detsamma: Läckta uppgifter från utredningen som är sekreteesbelagda.
Människan är ju helt ute och flänger, här kan man prata om kontradiktion😄
Följt tråden sedan start men tappat intresset för att skriva inlägg då det uppenbarligen finns troll i tråden.
Nio månader har förflutit och fortfarande finns endast en MGM som inte är avskriven, det om något borde vara en indikation på skuldfrågan
Citera
2019-02-15, 18:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Människan är ju helt ute och flänger, här kan man prata om kontradiktion😄
Följt tråden sedan start men tappat intresset för att skriva inlägg då det uppenbarligen finns troll i tråden.
Nio månader har förflutit och fortfarande finns endast en MGM som inte är avskriven, det om något borde vara en indikation på skuldfrågan

Sanningen är att du inte skriver för att dom du kallar troll säger emot när du inbillar dig att den långa tiden i frihet indikerar att han är skyldig? Knäppgök.

Inlägget är signifikativt hur ett antal begränsade medlemmar handskas med sanningen för att nödtorftigt dölja att det inte framkommit ett dugg som binder honom vid mordet på Wesström. Jag använder ordet begränsade för att ni inte förstår att andra vet bättre.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-15 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in