2019-02-15, 11:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Vad finns det att utveckla? Sverige är feministiskt, män/pojkar ska kliva åt sidan och släppa fram kvinnor/flickor.

Majoritetens diktatur.

Vadå "ska"? Det är ingen som tvingas till någonting.
Man lämnar fri passage om man själv går åt sidan. Svenska män hade inte behövt göra detta.
Citera
2019-02-15, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja?
Kan du då berätta för mig hur mycket inkomst skiljer sig ifrån pengar och hur utbildning skiljer sig från status?

Eller om begreppen går att bytas ut utan att innebörden nämnvärt ändras.
Jämför gärna med fotbollsargumentet. Vilket av orden kan du byta ut mot fotbollsspelare?
My bad.

Din definition var tydligen att man var hora och golddigger om man inte ville ha en partner utan bildning och inkomst, inte fotbollspelare.
Citera
2019-02-15, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nu är du nog mer fördomsfull än du skulle vilja om jag skulle utmana dig om detta. Trashiga sorten?
Kom igen nu. Du kan bättre.

Det finns en manlig parallell till detta som kallas madonnan och horankomplexet.
Men det är en annan diskussion.
Ja, ditt påstående var alltså fel. Du skrev att alla kvinnor vill ha en "trygg och stabil man med god inkomst". Som om det inte också finns trashiga tjejer som suktar mer efter en kille med skägg och tatueringar.
Citera
2019-02-15, 11:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
My bad.

Din definition var tydligen att man var hora och golddigger om man inte ville ha en partner utan bildning och inkomst, inte fotbollspelare.
Jag har fortfarande inte gett någon definition eller ens påstått något.
Du får ta det med lurpack. Det var han jag ställde frågan till.
Citera
2019-02-15, 11:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, ditt påstående var alltså fel. Du skrev att alla kvinnor vill ha en "trygg och stabil man med god inkomst". Som om det inte också finns trashiga tjejer som suktar mer efter en kille med skägg och tatueringar.
Haha, snacka om att pissa i motvind.
Det var moment som tyckte att det var den sortens män hon sökte.
Hon frågade vad jag tyckte om det och mitt svar var intelligent.
men troligen bara till hälften sant.

Se hypergamifilmen jag skickade så förstår du hur det hänger ihop.
Den där trygga "cucken" är inte den kvinnor går igång på sexuellt och det får du gärna utveckla för mig varför.

Om du kan vara så ärlig.
Citera
2019-02-15, 11:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag tycker 'större' är en ganska bra beskrivning på hur kvinnlig sexualitet fungerar på ett generellt plan.

Vi vet inte ett skit om Bosse förutom att han är 45 år gammal och sitter och tittar på tv hela dagarna.

En mer korrekt beskrivning vore ifall Bosse var en mes och/eller feminin och sen plötsligt vann miljoner på lotto. Då hade nog hans pengar inte hjälpt han så mycket. Fast å andra sidan, med dom pengarna hade han fått ett helt annat liv och förmodligen ändrat hans personlighet till det positiva och därmed blivit attraktiv för kvinnor.

Även fast det ideala vore att alla föräldrarna tog hand om sina ungar så ser verkligheten inte riktigt ut så. Vissa föräldrar saknar kontakt med sina barn pga jobb, vissa saknar den typen av kontakten pga kultur, listan kan göras lång. Därför anser jag att personalen på skolan har ett stort ansvar eftersom alla barn i Sverige går i skolan.

Du som lärare borde enkelt kunna identifiera tillbakadragna ungar och hjälpa dom med sitt självförtroende. Det är inte särskilt svårt.

"Inte särskilt svårt"?
Vet du vad du uttalar dig om?

Det är väl givet att lärare och annan personal gör vad de kan för att främja barn som är blyga eller tillbakadragna att utvecklas åt rätt håll. Men det är inte alls särskilt lätt med stora klasser och väldigt många ungar som INTE är tillbakadragna utan tvärtom.
Man kan tycka mycket om vad skolan ska göra men så länge man inte är beredd att arbeta där själv och inte staten är beredd att göra nånting åt det katastrofala låga intaget på utbildningen eller arbetsvillkor/arbetsbelastning så kan man drömma vidare om att skolan ska uträtta mirakel.
Citera
2019-02-15, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Lite värre när den styrande eliten utgår från det, ja.

Tror du får ta och läsa mellan raderna och tänka på att visst språkbruk lätt provoceras fram.

Det finns en verklig poäng där. Det är en realitet som förloras i polariseringen.
Jag vet inte riktigt vad du pratar om, jag bara konstaterade orsaken till varför ingen tror på Wordwarrior när han påstår sig vara en högstatusperson (en dag ska vågskålen äntligen tippa över till hans fördel och då ska han få sin hämnd).
Citera
2019-02-15, 11:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag har fortfarande inte gett någon definition eller ens påstått något.
Du får ta det med lurpack. Det var han jag ställde frågan till.

Men han(?) har ju svarat för längesen:

Citat:
"Med din definition (dissar personer utan bildning och inkomst = hora och golddigger) så är svenska kvinnor förmodligen det. Och svenska män.

Personer utan bildning och inkomst brukar få hållas till varandra."

Vilket var en kommentar som kan härledas till ungefär: WW har varken utbildning eller inkomst därför som svenska kvinnor överger honom.

Vilket du svarade på ungefär: Så du anser att alla svenska kvinnor är horor och golddiggers?

Vilket ledde till "Lupacs" svar här ovan som jag markerat.
Citera
2019-02-15, 11:41
Avslutad
Citat:

Den där trygga "cucken" är inte den kvinnor går igång på sexuellt och det får du gärna utveckla för mig varför.

Om du kan vara så ärlig.
Nu håller du inte reda på vem som har sagt vad.
Citera
2019-02-15, 11:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
"Inte särskilt svårt"?

Det är väl givet att lärare och annan personal gör vad de kan för att främja barn som är blyga eller tillbakadragna att utvecklas åt rätt håll. Men det är inte alls särskilt lätt med stora klasser och väldigt många ungar som INTE är tillbakadragna utan tvärtom.
Man kan tycka mycket om vad skolan ska göra men så länge man inte är beredd att arbeta där själv och inte staten är beredd att göra nånting åt det katastrofala låga intaget på utbildningen eller arbetsvillkor/arbetsbelastning så kan man drömma vidare om att skolan ska uträtta mirakel.

Det här har du "sagt" nu hur många gånger som helst.

Varför går det bara inte in? Spara den här kommentaren så behöver du bara klistra in den vid nästa tillfälle.... och nästa...... och nästa....
Citera
2019-02-15, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
"Inte särskilt svårt"?

Dampbarn bör ni lärare ta på lite större allvar än att bara avfärda dom som just "damp barn" eller "adhd barn". Kalla på föräldrarna och markera tydligt att ungjäveln får börja bete sig och ifall föräldrarna tar barnets sida så markera ännu tydligare.

Jag tror inte det är särskilt svårt, ni behöver bara prata med dessa blyga barn lite mer och nästan bli deras vänner. Då tror jag dom kommer öppna upp sig mer.
Citera
2019-02-15, 11:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Om du kan vara så ärlig.

Vad är en cuck?

Min sambo sköter all tvätten och ungefär 50% av matlagningen.

Jag dammsuger, städar badrummet och plockar undan.

Båda tar hand om disken ungefär lika mycket.

Är han en cuck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in