Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Du måste förstå Solglittret att din trovärdighet sjunker när du skriver saker som: Jo en åklagare arbetar med Bjärredmålet, hon heter A-C A. Och: Ja så är det i alla fall, ansvarig åklagare i Bjärredmålet är A-C A..
En åklagare är anställd på Åklagarmyndigheten och ACA är anställd på polismyndigheten.
Jag har själv fått bekräftat, vilket jag i och för sig visste innan, att ingen åklagare överhuvudtaget är inkopplad i fallet. En JURIST som sysslar med sekretessprövning samt utlämning av handlingar i Bjärred-fallet finns dock. Du blir inte trovärdig. Du har också, märker jag när jag läser bakåt, en tendens att både vrida och vända på många saker så att det passar dig själv och till slut blir det helsnurrigt.
En åklagare är alltid jurist.
På vilka grunder A-C A själv anser sig ha en viss titel när hon presenterar sig i telefonen har jag ingen aning om. Hon titulerade sig som ”åklagare i Bjärredmålet” och uppgav helt korrekt att hon fattar beslut om när och om utredningen ska läggas ner och om sekretessprövningar och utlämnade av FUP.
Hon är tveklöst den ansvariga juristen för detta och har enligt förteckningen titeln chefsjurist.
Hennes formella ställning som ansvarig för att fatta dessa beslut är fortfarande helt korrekt enligt E-G W hos polisen. Det är A-C As ansvarsområde.