2019-02-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det måste ju ha funnits något väldigt övertygande för att det var ett dåd i samförstånd i och med att beskedet om vad som hade hänt i huset kom så snabbt, det var liksom ingen tvekan där utan de gick ut med ett pressmeddelande redan den 19/! om hur saken låg till, det görs inte om det finns tveksamheter om sakernas tillstånd.

Jag kommer ju ihåg hur det pressmeddelandet togs emot i tråden och det var ju inte med jubel.

Tvärtom, det var då alla djävla konspirationsteorier och egna hemsnickrade galna hypoteser på allvar fick fäste.
Ja, det var väl därför jag tycker det var logiskt att det fanns en film som jag hörde eller inspelat media. Jag tänker att det vore väl enklare att hålla allt öppet om det "enbart" var ett brev, jag tror inte heller att det är så ovanligt idag att man verkligen gör inspelningar på det sättet.
Citera
2019-02-15, 10:16
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Frågan är om det är genomfört av en moms- eller skatteexpert. Den usla layouten kan tyda på att mästerplaneraren Oskar inte har varit delaktig.
Jag tror att det viktiga var att visa vart arvet skulle gå, och att namnteckningarna var bevittnade. De sket i layouten. Att eftertänksamt sitta och skriva ett testamente enligt alla konstens regler var inte intressant.
De gjorde allt rätt för att kratta för efterlevande. Det skulle inte finnas några tveksamheter.
Citera
2019-02-15, 10:31
Medlem
Citat:
Frågan är om det är genomfört av en moms- eller skatteexpert. Den usla layouten kan tyda på att mästerplaneraren Oskar inte har varit delaktig.

Förmånstagarna i testamentet tyder mer på Oskar. Tvärtom, en skatteexpert har säkert större erfarenhet av skrivelser och ordbehandlingsprogram.

Vi får tro olika om tillkomsten av testamentet. En allmän tanke jag har är varför någon ens tänkte på detaljer som att företaget inte får delas och en ynklig monograf. Att någon hade plågats av både dåligt samvete och agg.
Citera
2019-02-15, 10:34
Medlem
Solglittrets avatar
Det är verkligen sorgligt pinsamt att läsa alla påhopp från några postare i denna tråd när man delger information med källhänvisning, datum och klockslag när man fått denna info.
Det handlar om elaka försök att mobba och tysta alla och allt som man inte gillar.

Samma postare som utan vidare citerar tråduppgifter eller uttalar statements som om de vore sanningar.

Den person som har hand om sekretessprövning av FUP och som när det är aktuellt avslutar utredningen i Bjärredsfallet , ringde mig vid 16-tiden fredag 8/2 och presenterade sig som ansvarig ”åklagare A-C Arn**evsk* i Bjärredmålet”.

På de åtta frågor jag för länge sedan mailat till polisens Syds registrator har jag inte fått något svar tidigare, men nu uppgav hon att hon ringde för att jag skickat ett (nytt) mail och önskat svar på endast två frågor.

• På den första frågan om hur många mordoffer det fanns i villan var svaret tre mördade personer.

• På den andra frågan om hur många personer som mördade barnen, svarade hon att forensiska fynd och analyser talar för att endast en och samma gärningsman mördat bägge barnen.

• En person i villan har dött sist genom att hängt sig själv och det var fadern.

Dessa uppgifter är inte på något sätt hemliga, de är ett förtydliganden av PT. Det är således också uppgifter som kan delges i en tråd på FB. Det finns naturligtvis mer info som inte kan läggas ut.

Hon nämnde för övrigt också att polisens uppfattning att båda föräldrarna var delaktiga i planeringen och beslutet, kvarstår.
Samt att utredningen kommer att läggas ner och att FUP planeras bli klart under den innevarande veckan. Samt att FUP/delar av FUP kan lämnas ut efter sekretessprövning till dem som ansökt och att beslutet vem om som kan få del av FUP fattas av henne.

Det är väldigt lärorikt att notera hur man bollar mobbande, dissande inlägg mellan sig och fyller tråden med ”tvivel” på om vissa uppgifter ”verkligen är korrekta”. Allt för att mörka, dölja och luras. Som om man verkligen vill dölja alla fakta som inte passar agendan.

Det är ohederligt mot alla oss som vill veta mer och de av oss som gräver vidare.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-15 kl. 10:53.
Citera
2019-02-15, 10:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det verkar så. Man kan konstatera att Hanna fick ta över och slutföra allt.

Du lämnar ut ett påstående som är ditt utan att ange att det är din slutsats eller varför du uttalar detta (märkliga) bestämda påstående.
På vilka grunder drar du denna slutsats att det skulle gjorts av Hanna??? Källa?
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-15 kl. 10:51.
Citera
2019-02-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack - det har jag både sett fram emot och räknat med.
Det är bara att nagelfara, benyttja samma kanaler eller andra.
Dessa uppgifter har jag fått på detta sätt och har inte minsta anledning att betvila sanningshalten i.
I vart fall kommer det ju sannolikt bekräftas i denna vecka.

Citat:
Det ä verkligen sorgligt pinsamt att läsa alla påhopp från några postare i denna tråd när man delger information med källhänvisning, datum och klockslag när man fått denna info.
Det handlar om elaka försök att mobba och tysta alla och allt som man inte gillar.
Du måste faktiskt inse att du befinner dig på ett diskussionsforum och att det du skriver nagelfars. Särskilt när du påstår dig ha namngivna källor som påstås ha sagt saker och ting där sanningshalten inte kan kontrolleras. Den utlovade bekräftelsen lyser med sin frånvaro.

Alldeles speciellt ska du nagelfaras när dina påståenden om vad som sagts ändrar sig över tid. Det får du räkna med.
Citera
2019-02-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ja så blev det. Han orkade inte med flera planeringar

Citat:
Det verkar så. Man kan konstatera att Hanna fick ta över och slutföra allt.

Citat:
Du lämnar ut ett påstående som är ditt utan att ange att det är din slutsats eller varför du uttalar detta (märkliga) bestämda påstående.
På vilka grunder drar du denna slutsats att det skulle gjorts av Hanna??? Källa?

På grundval av uttalandet från Missan27, som är den enda i tråden som bevisligen har träffat föräldrarna och bör ha väldigt stor insyn i deras förmågor och kapacitet, hon har dragit slutsatsen att Oskar inte orkade med fler planeringar. Då bör rimligtvis någon annan tagit över rodret och styrt skutan vidare och det kan knappast ha varit någon annan än Hanna.

Frågor på det?
Citera
2019-02-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag tror att det viktiga var att visa vart arvet skulle gå, och att namnteckningarna var bevittnade. De sket i layouten. Att eftertänksamt sitta och skriva ett testamente enligt alla konstens regler var inte intressant.
De gjorde allt rätt för att kratta för efterlevande. Det skulle inte finnas några tveksamheter.
Jag tror att det var viktigt för paret att övertyga sina anhöriga om att planeringen och genomförandet var gemensamt. Jag tror att man poängterade detta på flera olika sätt och att det även finns en film där man uttrycker det med egna ord. Man ville nog inte lämna några frågetecken efter sig, planeringen tyder på det.
Citera
2019-02-15, 11:04
Medlem
Flashig78s avatar

Du måste förstå Solglittret att din trovärdighet sjunker när du skriver saker som: Jo en åklagare arbetar med Bjärredmålet, hon heter A-C A. Och: Ja så är det i alla fall, ansvarig åklagare i Bjärredmålet är A-C A..

En åklagare är anställd på Åklagarmyndigheten och ACA är anställd på polismyndigheten.

Jag har själv fått bekräftat, vilket jag i och för sig visste innan, att ingen åklagare överhuvudtaget är inkopplad i fallet. En JURIST som sysslar med sekretessprövning samt utlämning av handlingar i Bjärred-fallet finns dock. Du blir inte trovärdig. Du har också, märker jag när jag läser bakåt, en tendens att både vrida och vända på många saker så att det passar dig själv och till slut blir det helsnurrigt.
Citera
2019-02-15, 11:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du måste faktiskt inse att du befinner dig på ett diskussionsforum och att det du skriver nagelfars. Särskilt när du påstår dig ha namngivna källor som påstås ha sagt saker och ting där sanningshalten inte kan kontrolleras. Den utlovade bekräftelsen lyser med sin frånvaro.

Alldeles speciellt ska du nagelfaras när dina påståenden om vad som sagts ändrar sig över tid. Det får du räkna med.

Mina uppgifter och inlägg om uppgifterna är exakt desamma hela tiden. Precis som källhänvisningen är densamma - och går att kontrollera. Ring själv!

Citat:
I vart fall var åklagaren A-C A väldigt tydlig med att det i villan i Bjärred begåtts tre mord
Citat:
A-C A titulerade sig ansvarig åklagare i Bjärredmålet när hon ringde upp - inget annat.
Citat:
Jag har mailat frågor till polisen och 8/2 blivit uppringd av ansvarig åklagare A-C A som svarat på
att
- det fanns tre mordoffer i villan
- O har suiciderat
- barnen har, av forensiska fynd att döma, mördats av en ensam gärningsman.
Citat:
Enligt åklagare A-C A den 8/2 har de forensiska analyserna visat att enbart en person deltagit vid morden av A och M.
Citat:
Åklagaren A-C A svarade 8/2 på min fråga om hur många personer som aktivt deltagit i morden på barnen:
Enligt de forensiska fynden var det enbart en person som mördade barnen.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-15 kl. 11:23.
Citera
2019-02-15, 11:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
På grundval av uttalandet från Missan27, som är den enda i tråden som bevisligen har träffat föräldrarna och bör ha väldigt stor insyn i deras förmågor och kapacitet, hon har dragit slutsatsen att Oskar inte orkade med fler planeringar. Då bör rimligtvis någon annan tagit över rodret och styrt skutan vidare och det kan knappast ha varit någon annan än Hanna.

Frågor på det?

Det var nog det svagaste argument som överhuvudtaget presenterats här.

O hade möte med sin chef 21/22 december där han planerade våren 2018.
Dessutom uttalar du dig inte om att Hanna skulle planerat något utan du konstaterar tvärsäkert att ”Man kan konstatera att Hanna fick ta över och slutföra allt”.

Så ta och svara på varför du drar den märkliga slutsatsen att Hanna fick ta över och bl a slutföra morden på barnen.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-15 kl. 11:29.
Citera
2019-02-15, 11:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78

Du måste förstå Solglittret att din trovärdighet sjunker när du skriver saker som: Jo en åklagare arbetar med Bjärredmålet, hon heter A-C A. Och: Ja så är det i alla fall, ansvarig åklagare i Bjärredmålet är A-C A..

En åklagare är anställd på Åklagarmyndigheten och ACA är anställd på polismyndigheten.

Jag har själv fått bekräftat, vilket jag i och för sig visste innan, att ingen åklagare överhuvudtaget är inkopplad i fallet. En JURIST som sysslar med sekretessprövning samt utlämning av handlingar i Bjärred-fallet finns dock. Du blir inte trovärdig. Du har också, märker jag när jag läser bakåt, en tendens att både vrida och vända på många saker så att det passar dig själv och till slut blir det helsnurrigt.

En åklagare är alltid jurist.
På vilka grunder A-C A själv anser sig ha en viss titel när hon presenterar sig i telefonen har jag ingen aning om. Hon titulerade sig som ”åklagare i Bjärredmålet” och uppgav helt korrekt att hon fattar beslut om när och om utredningen ska läggas ner och om sekretessprövningar och utlämnade av FUP.
Hon är tveklöst den ansvariga juristen för detta och har enligt förteckningen titeln chefsjurist.

Hennes formella ställning som ansvarig för att fatta dessa beslut är fortfarande helt korrekt enligt E-G W hos polisen. Det är A-C As ansvarsområde.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-15 kl. 11:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in