2019-02-15, 08:11
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Mer material betyder inte allt material. Tulpanpernilla har varit tydlig med att polisen håller material inne. Jag kan tänka mig att en hel del är under sekretess. Jag tittar även på vad försvaret inte gör. När de inte begär nya förhör eller undersökningar av någon de kan skylla på så finns det en anledning till det.

De vill ju dölja sina egna misstag och inte tillstå att domen är felaktig i brist på teknisk bevisning och att man inte sökte brett efter andra möjliga gärningspersoner. Där som Frieda först lät anhålla för att senare häkta. Först den riktiga pappan Nicklas och sedan när drevet mot honom fallerade med sitt starka bevis så blev det Christine som föll offret.

Hade de först samlat bevis så hade nog fallet tagit en annan vändning och man hade hittat den tekniska bevisning som var viktig för fallet.
Citera
2019-02-15, 08:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Precis som ni andra. Varför har aldrig Tulpanpernilla misstänkt denna Sebbe, hon som har alla förhör? Lägger hon inget krut på någon som hade alibi?
Så om TP inte misstänker någon så är denne oskyldig. TP misstänker inte CS, alltså är CS oskyldig. Tack, då vet jag din inställning.
Citera
2019-02-15, 08:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så om TP inte misstänker någon så är denne oskyldig. TP misstänker inte CS, alltså är CS oskyldig. Tack, då vet jag din inställning.

Vilket Aspergertänk!
Jag tror att Tulpanpernilla absolut ser tyskan som skyldig men vill att hon ska släppas ut på grund av någon teknikalitet.
Citera
2019-02-15, 08:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilket Aspergertänk!
Jag tror att Tulpanpernilla absolut ser tyskan som skyldig men vill att hon ska släppas ut på grund av någon teknikalitet.
Det ligger något i detta:
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du förmodar och tror ganska mycket.
Citera
2019-02-15, 09:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Vilket Aspergertänk!
Lägg gärna inte ord på vad jag tror och inte tror. Prata för dig själv.

Av vad jag sett i detta brottsfall är att den kan sorteras till liknande fall som klassas som rättsskandal.
Finns inga bevis som binder CS till brottet.
Citera
2019-02-15, 10:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Han var hemma hos mamma och hade alibi.
Polis hade endast ett 8 minuter samtal med S.Ö och man har inte ID styrkt honom.
Har heller inte kollat upp något alibi.

Du spammar med påhitt.
Citera
2019-02-15, 10:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Lägg gärna inte ord på vad jag tror och inte tror. Prata för dig själv.

Av vad jag sett i detta brottsfall är att den kan sorteras till liknande fall som klassas som rättsskandal.
Finns inga bevis som binder CS till brottet.

Har det kommit upp något nytt sedan 2008 eller är det bara för att två dokumentärer nyligen sänts som detta ämne plötsligt är på tapeten igen?
Citera
2019-02-15, 10:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
De vill ju dölja sina egna misstag och inte tillstå att domen är felaktig i brist på teknisk bevisning och att man inte sökte brett efter andra möjliga gärningspersoner. Där som Frieda först lät anhålla för att senare häkta. Först den riktiga pappan Nicklas och sedan när drevet mot honom fallerade med sitt starka bevis så blev det Christine som föll offret.

Hade de först samlat bevis så hade nog fallet tagit en annan vändning och man hade hittat den tekniska bevisning som var viktig för fallet.
Det var synd att rikskrim som först tog sig an fallet fick släppa och åka på ett annat fall.
Hade de fått jobba vidare så hade nog utredningen sett helt annat ut.
Citera
2019-02-15, 18:15
Medlem
Hovrätten har konstaterat att det inte ens finns indikationer på en alternativ gärningsman. Försvaret har inte lyckats hitta en potentiell alternativ gärningsman.
Citera
2019-02-15, 20:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Förmodligen inte eftersom det aldrig hände. Det fixar nog inte ens Hurtig.
Det blir givetvis en lika omöjlig uppgift för honom som det blev när han skulle försöka få
resning för den sexualsadistiske flickmördaren i Blomberg.
Gick ju inte alls bra som vi alla minns. Präktigt fiasko.

Man har ju försökt med en resningsansökan tidigare för tyskans vidkommande. 2012
närmare bestämt. Blev ju ingen succé direkt. Trots att säkert hennes hängivna fans i det
ökända nätverket med en viss stridbar Stockholmska i spetsen gjorde sitt yttersta för
att bistå den advokat som var aktuell då, PIE, med "tungt vägande material".
Visade sig i själva verket väga väldigt, väldigt lätt...

Då när det begav sig förra gången alltså så präntade Cantwell på Aftonbladet ner bland
annat dessa rader:

Glöm resning, Schürrer

Citat:
Christine Schürrer, dömd för morden på barnen i Arboga, visade prov på betydande optimism då hon i går lämnade in en 17-sidig resningsansökan.

Men det krävs betydligt mer än en minnesforskare som byggt sin karriär på att få Thomas Quick dömd för mord denne inte har begått för att beveka Högsta domstolen.

Det är mycket svårt att få resning. Möjligen för svårt. Fråga Billy Butt, som försökt tio gånger utan att lyckas, trots tung juridisk uppbackning, trots att domarna mot honom innehåller uppenbara och betydande brister.

Inte heller Schürrer kommer att nå framgång, trots att hon backas upp av en brokig samling rättshaverister som inbillat sig att hon är oskyldig samt av en advokat som säger det advokater alltid säger, nämligen att ”chanserna är goda”.
Men låt mig innan jag utvecklar skälen till att HD kommer göra tummen ner påminna om varför Svea hovrätt dömde henne till livstids fängelse 2009.

Vad krävs då för att få resning?

I princip att bevisningen visat sig vara falsk eller att ett viktigt vittne ljugit. Alternativt att den dömde presenterar helt ny bevisning av betydelse.
Schürrer hade behövt lägga fram belägg för att hon befann sig någon annanstans än i Arboga då barnen mördades. Eller möjligen avslöja vem den riktige mördaren är.
För en avgörande fråga är inte besvarad i denna resningsansökan:

Vem annars än Christine Schürrer kan ha slagit ihjäl de två små barnen?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9m6k49/glom-resning-schurrer

Om man inte redan då till 2012 kunde frambringa något som var av sådan avgörande betydelse
att resning och ny rättegång var berättigat så hur i all världen skulle man förmå kunna
göra det nu åtskilliga år senare, 2019? Vad skulle man lyckats få fram nu för sensationellt
som man inte hade reda på då förra gången?
Låt de testa i alla fall på nytt. Det hoppas jag verkligen man gör så det inte bara blir snack
och ingen verkstad av det hela.
Senast redigerad av Grandioso 2019-02-15 kl. 20:18.
Citera
2019-02-15, 20:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jodå, att granska ett brottsfall är en sak. Att diskutera detsamma på Flashback - en annan. Men att därifrån, såsom CE gjort är att ta det hela litet längre. Tycker Ni inte? CE:s konto på familjeliv.se och dennes posthistorik visas HÄR.

Det här handlar inte längre om att granska. Det handlar istället om att förnedra och göra ner ett brottsoffer. För det är just vad Emma är. Ett brottsoffer.
Någon nätveriansk virrpanna ser iofs. inte på Emma som ett brottsoffer då det hävdas att E började att smacka på barnen och att T "tog vid" - i syfte att dölja E:s skuld till brottet... Tjena.

Problemet med dem som säger sig vilja granska fallet och på sikt få till en resningsansökan är:
a) Det är inte ens (inbördes) överens om vem som skulle kunna vara alternativ gärningsman
b) De lyckas inte ta fram nya bevis (CS samarbetar uppenbarligen inte) på att någon annan än CS skulle kunna vara skyldig
c) Hat och rättssäkerhet har inget med varandra att göra
d) Nätverket är uppenbart partiska kring det som är den verkliga - inte den officiella - agendan, bjussar på en "trådstart" (från nätverkets interna diskussionsplattform) som styrker min tes:
Surt sa räven. Att vara slav under en gärningsman är inte lätt... Jag fetade lite kring det jag ser som anmärkningsvärda åsikter. Snacka om getingbo. Peace08 - vad tycker/tänker du nu?
//KT
Hur ser det ut med det där "nätverkandet" kring tyskan idag tro?
Är det någon utöver CE som är kvar? Som orkar kämpa längre för en sak som är dömd
att misslyckas?

Lite mera från användaren Kluven Tunga:
https://www.flashback.org/sp28884252

Det har ju varit diskussion om den där altandörren och så här skriver en användare
för några år sedan:

Citat:
Japp, den var, som sagt av den beskaffenhet att den föll i lås om man stängde den utifrån. Tro mig, jag har öppnat och stängt den dörren mååånga gånger. Hur många gånger har du det, TP? Att där inte fanns fingeravtryck bevisar väl inte ett skit, det är hur enkelt spm helst att dra ner ärmen över handen t ex, då blir det inga avtryck... Simple as that!
https://www.flashback.org/sp32111030

(Roade mig en sen kväll i veckan med att läsa lite tillbaka i tråden och det var rätt intressant
faktiskt. Inte minst fick man veta en hel del om det där "nätverket" som man inte visste
innnan. )
Citera
2019-02-15, 21:21
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur ser det ut med det där "nätverkandet" kring tyskan idag tro?
Är det någon utöver CE som är kvar? Som orkar kämpa längre för en sak som är dömd
att misslyckas?

Lite mera från användaren Kluven Tunga:
https://www.flashback.org/sp28884252

Det har ju varit diskussion om den där altandörren och så här skriver en användare
för några år sedan:

https://www.flashback.org/sp32111030

(Roade mig en sen kväll i veckan med att läsa lite tillbaka i tråden och det var rätt intressant
faktiskt. Inte minst fick man veta en hel del om det där "nätverket" som man inte visste
innnan. )

Här på Flashback verkar de då kämpa på i varje fall

Jag blir verkligen nyfiken på vad detta är för människor? År efter år skriver man mer eller mindre verklighetsfrånvända inlägg i olika forum, för att försöka rentvå en helt uppenbart skyldig människa, som inte ens själv verkar vara intresserad att hjälpa till.

Vad är det som driver dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in