2019-02-15, 02:19
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Varför säger ni en sak och menar en annan?

Äh, det får du lista ut själv. Ibland menar jag faktiskt det jag säger, så du ska inte ta något för givet. Du får lära dig att läsa våra tankar. Annars kan du lika gärna dra. Det finns så mycket karlar som är lediga för oss kvinnor, så !
Citera
2019-02-15, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En mespropp som suttit vid datorn och gjort karriär, som har pengarna men saknar resten, är inte så attraktivt i ett land som Sverige där alla kan tjäna sina egna pengar bara de vill. Då krävs det andra egenskaper hos männen, egenskaper som faktiskt kanske är svårare för många män att tillskansa sig än vad just pengar är.
När det gäller sådana här resonemang skall man inte lyssna på vad kvinnor säger, utan titta på vad de gör. Jag hade gett dig rätt ifall jag hade känt många par där kvinnan är höginkomsttagare och mannen byggarbetare, busschaufför eller brevbärare, som hon gift sig med bara för att han är så tuff, rolig eller charmig. Men jag har snart levt ett helt liv och, såvitt jag minns, inte träffat ett enda exempel.
Citera
2019-02-15, 06:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
När det gäller sådana här resonemang skall man inte lyssna på vad kvinnor säger, utan titta på vad de gör. Jag hade gett dig rätt ifall jag hade känt många par där kvinnan är höginkomsttagare och mannen byggarbetare, busschaufför eller brevbärare, som hon gift sig med bara för att han är så tuff, rolig eller charmig. Men jag har snart levt ett helt liv och, såvitt jag minns, inte träffat ett enda exempel.

Det kanske handlar om spänningen som skapas inför sex med män som har traditionellt manliga yrken, men sedan inte håller så mycket längre än korta förhållanden då skillnaderna i kultur och bildning amplifieras med tiden, och de anses lite icke-presentabla inför vänninor/familj?

Ska läggas till att en byggnadsarbetare eller mekaniker ganska ofta tjänar mer än en högutbildad kvinna (socionom, lärare, etc). Tror alltså det inte är pengarna som är problemet.
Citera
2019-02-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Diskutera på! Släng ut ett argument för all del.

Det var mer ett konstaterande, det finns inget gemensamt att arbeta på.
Citera
2019-02-15, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Enda anledningen skulle väl vara att bevara den nordiska rasen.

Och skapa fler degenererade kvinnor då? Det tåget har gått.
Citera
2019-02-15, 07:00
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det var mer ett konstaterande, det finns inget gemensamt att arbeta på.

Citat:
Och skapa fler degenererade kvinnor då? Det tåget har gått.

Går det att återfinna det gemensamma, nu när mörkret tränger in från alla kanter?

Tror du inte att svenska kvinnor kan förändras? Eller tycker du typ att de heltenkelt ska få betala för någonslags skuld de bär på? Anser du inte att män även bär på en skuld för vad som hänt med Sverige (möjligen något mindre, vem vet)?
Citera
2019-02-15, 07:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du förstår fortfarande inte. När vågskålen väl tippar över till vår fördel, så kan vi betvinga er andra, precis som ni tidigare gjort med oss. Den dagen blir ljuvlig, och den kommer att inträffa. Spottar man snus i motvind så...
Och där tittar den mobbade lilla pojken fram...

Det är precis det här som gör att ingen tror på att du skulle vara någon högstatusperson i samhället.

Du kanske ska gå i terapi och bearbeta dina känslor istället för att fantisera om hämnd?
Citera
2019-02-15, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Går det att återfinna det gemensamma, nu när mörkret tränger in från alla kanter?

Tror du inte att svenska kvinnor kan förändras? Eller tycker du typ att de heltenkelt ska få betala för någonslags skuld de bär på? Anser du inte att män även bär på en skuld för vad som hänt med Sverige (möjligen något mindre, vem vet)?

Jag tror inte att de kan förändras.

Män, de uppfostras av kvinnor, styrs av kvinnor. De ändrar sig efter kvinnornas behov. Så här det alltid varit och någon förändring på den fronten syns inte till.

Män kan ju överge dem för en gångs skull, det skulle leda till förändring.
Senast redigerad av Dolche 2019-02-15 kl. 07:10.
Citera
2019-02-15, 07:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag tror inte att de kan förändras.

Män, de uppfostras av kvinnor, styrs av kvinnor. De ändrar sig efter kvinnornas behov. Så här det alltid varit och någon förändring på den fronten syns inte till.

Jag har uppfostrats av en fader minst lika mycket som en moder, vet att det tyvärr inte är så i alla familjer.

I vilket fall så tycks det mig som om det någon gång var fadern som upphörde agera fader (för ingen kan väl säga att felet går evigt tillbaka i tiden), då denne räknades som familjens överhuvud så kan man väl anse denne ha ett ansvar för hur barnen uppfostras.

Jag finner personligen hela iden om att svenska mannen bara varit en passiv betraktare av allt som hänt i landet något som definitivt skulle ge svenska män en enorm skuld ens ifall det var sant (vilket det inte fullt ut är).

Lutheransk moral och jante är exempelvis koncept som skapades av svenska män, likaså iden om folkhemmet, svenska pacifismen och sossemaskineriet. Allt är produkter från då landet var patriarkat.
Citera
2019-02-15, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och där tittar den mobbade lilla pojken fram...

Det är precis det här som gör att ingen tror på att du skulle vara någon högstatusperson i samhället.

Du kanske ska gå i terapi och bearbeta dina känslor istället för att fantisera om hämnd?

Ganska illa att kvinnor behandlar män så illa, skulle jag nog tolka det som.
Citera
2019-02-15, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag har uppfostrats av en fader minst lika mycket som en moder, vet att det tyvärr inte är så i alla familjer.

I vilket fall så tycks det mig som om det någon gång var fadern som upphörde agera fader (för ingen kan väl säga att felet går evigt tillbaka i tiden), då denne räknades som familjens överhuvud så kan man väl anse denne ha ett ansvar för hur barnen uppfostras.

Jag finner personligen hela iden om att svenska mannen bara varit en passiv betraktare av allt som hänt i landet något som definitivt skulle ge svenska män en enorm skuld ens ifall det var sant (vilket det inte fullt ut är).

Lutheransk moral och jante är exempelvis koncept som skapades av svenska män, likaså iden om folkhemmet, svenska pacifismen och sossemaskineriet. Allt är produkter från då landet var patriarkat.

Det har alltid varit kvinnan som styrt, kvinnorna är kulturbärarna, det är de som präntar in sakerna hos barnen.

Fäder fick ge upp barn/uppfostran totalt på 60-70- talet. Fäder blev helt enkelt fråntagna sina barn om de försökte gå emot kvinnan. Inget de kunde göra något åt.
Citera
2019-02-15, 07:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det har alltid varit kvinnan som styrt.

Fäder fick ge upp barn/uppfostran totalt på 60-70- talet. Fäder blev helt enkelt fråntagna sina barn om de försökte gå emot kvinnan. Inget de kunde göra något åt.

Det är en grav svartvit bild du ger på hur saker och ting förhöll sig.

Men till och med ifall det vore sant, så var det i princip bara män i parlamentet då i tiden och därmed så var det svenska män som skapade dessa hemska lagar.

Visst håller jag med om att kvinnan agerar överhuvud i de flesta svenska familjer jag känner till, men det är omöjligt att hålla på skylla ifrån sig i all evighet.

Att svenska mannen inte varit man nog är det värsta man kan säga om någon man någonsin, värre än ondska, naturen förlåter ondska men inte mjäkighet och feghet. Det är faktiskt en brutal skuld vi bär på, något som givetvis är för tungt för somliga att bära på och därmed projiceras all skuld mot svenska kvinnan, som tillåtit bli tyrannisk i mannens plats.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-15 kl. 07:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in