2019-02-14, 20:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Inget liv i egentlig mening är inte en fras som Hanna skulle använda. Jag ser dom framför mig nu och förstår frasen ovan är Oskars. Han uttryckte sig på det sättet . Lite kantigt men ändå lite litterärt.
De har antagligen författat både testamente och förklaringsbrev/avskedsbrev tillsammans. Men lite kanslisvenska är verkligen inte ovanligt när man jobbar på en myndighet. Även privat. Det är svårt att ändra vokabulären som man använder jämt. Tro mig, been there
Citera
2019-02-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Inget liv i egentlig mening är inte en fras som Hanna skulle använda. Jag ser dom framför mig nu och förstår frasen ovan är Oskars. Han uttryckte sig på det sättet . Lite kantigt men ändå lite litterärt.

Också tänkvärt. Jag har hela tiden trott att Oskar är den som formulerat sig för dem båda dock.
Citera
2019-02-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Skulle svenska folket kräkas om de fick höra att paret spelat in en film till sina nära och kära. Knappast. Kan ju ha funnits en gammal film, gamla bilder etc på USB-minnet som inte tillför utredningen något.

Jag tolkar inte Scheeles inlägg om filmen som du gör. Hen verkar inte säker.: "Antingen fanns det överväldigande tydlig bevisning därom, vilken Pappan omöjligen hade kunnat reproducera/manipulera. Eller så fanns det verkligen en video."

Jag ser det likadant. Klart hade man varit upprörd. Att man spela in en film istället för att ringa psykakuten, men vad är det jämfört med hur barnen dog. Om polisen har berättat detta men ändå undanhållit information pga av hänsyn till anhöriga - vad ska vara kvar som är mer upprörarande?

Förstår du att ett akademikerpar, där han är känt för sin hängivenhet till detaljer, inte klarar räkna ut hur många tabletter det behövs för att dö? Att man inte hade kalkylerad rätt det måste väl vara en interpretation. Jag tror beslutet fattatedes hastigt. Så hastigt att man inte kunde organisera tillräcklig mängd. Det måste inte stå i motsatsen till lång planering. Kanske man tänkte länge på det, men det blev inte konkret innan den 3/1.
Citera
2019-02-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag ser det likadant. Klart hade man varit upprörd. Att man spela in en film istället för att ringa psykakuten, men vad är det jämfört med hur barnen dog. Om polisen har berättat detta men ändå undanhållit information pga av hänsyn till anhöriga - vad ska vara kvar som är mer upprörarande?

Förstår du att ett akademikerpar, där han är känt för sin hängivenhet till detaljer, inte klarar räkna ut hur många tabletter det behövs för att dö? Att man inte hade kalkylerad rätt det måste väl vara en interpretation. Jag tror beslutet fattatedes hastigt. Så hastigt att man inte kunde organisera tillräcklig mängd. Det måste inte stå i motsatsen till lång planering. Kanske man tänkte länge på det, men det blev inte konkret innan den 3/1.

De kanske hade beställt fulmedicin som inte hade någon verkan? Sockerpiller per post? De kanske inte heller såg på strypningarna som något misslyckande utan precis vad de ville göra, för att vara säkra på att döttrarna dog som avsett?

Det som är något obehagligt, av allt som skett, är att de kanske även tänkt kväva A, men att hon vaknat till och då fått mer läkemedel, för att sedan strypas i sömnen...

De var som sagt obevekliga. Det äcklar mig enormt. En våldtäkt på livet, med dödlig utgång. Det indikerar också att de som personer kan ha varit mycket bestämda och inte drog sig för att angripa sina barn å det nedrigaste. Tror inte att ME, trötthet hos alla barn och mord är isolerade företeelser i denna familj.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-14 kl. 20:23.
Citera
2019-02-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Om det inte är en film, vad är det då? Röstinspelningar? USB-minnen använder man för tyngre filer, så jag tror definitivt att det rör sig om en film, eller flera filmer, som Scheele också antyder. Deras självmord verkar vara något slags manifest. De uttrycker sig högtravande som bara jurister kan göra i sådana lägen, när de har lite problem med narcisissmen, som jag ändå tror att detta bottnar i. Hur var det de sa, inget liv i egentlig mening. Sen har de väl yrat på om varför det är så och vilka orsaker det finns till det. Spekulation: Skolans planerade neddragning av stöd för Agnes kanske?

Jag tror att människor klarat av att få veta att det fanns en film, men kanske var polisen bekymrad över följdfrågor och alla hackers därute. Saker tenderar att få spridning om man bara vet om att de finns?

Tey 44 uttryckte det fint i dag, att föräldrarna var måna om livskvalitet, men döttrarnas fina kvalitéer glömde de bort. Deras fina personligheter.

Då talar vi om TVÅ verkligen psykiska sjuka missfoster som sätter Bjärred på världskartan. Fast skulle inte polisen berättat om filmen hade relevans för bevisföringen. Tycker man i alla fall. Då hade de kunnat utelämna strypningar och kvävningar.

Att tänka på att döttrarna rycktes bort innan de ens hade hunnit sätta sina rötter. Innan de fick blomma. Det är verkligen ofattbart. Det är svårt att tro att de hade två sjuka föräldrar men det räcker med en.
Citera
2019-02-14, 20:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Också tänkvärt. Jag har hela tiden trott att Oskar är den som formulerat sig för dem båda dock.

Jag uppfattade det tvärtom, att det var skrivet av en kvinna, med stort inslag av depressivitet.
Citera
2019-02-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Då talar vi om TVÅ verkligen psykiska sjuka missfoster som sätter Bjärred på världskartan. Fast skulle inte polisen berättat om filmen hade relevans för bevisföringen. Tycker man i alla fall. Då hade de kunnat utelämna strypningar och kvävningar.

Att tänka på att döttrarna rycktes bort innan de ens hade hunnit sätta sina rötter. Innan de fick blomma. Det är verkligen ofattbart. Det är svårt att tro att de hade två sjuka föräldrar men det räcker med en.

Man tycker det. Varför ljuga om "avskedsbrev" när det i själva verket är diverse filmer?
Citera
2019-02-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag uppfattade det tvärtom, att det var skrivet av en kvinna, med stort inslag av depressivitet.

Varför det? Du kan ju jämföra med hur han uttryckt sig på sin hemsida, den var för övrigt viktig att ha kvar...ett minne av döttrarna hukandes bakom sin far. Nästan så att jag börjar tycka som glittret där, ta bort skiten... vidrig människa den där.
Citera
2019-02-14, 20:25
Medlem
Citat:
De kanske hade beställt fulmedicin som inte hade någon verkan? Sockerpiller per post? De kanske inte heller såg på strykningarna som något misslyckande utan precis vad de ville göra, för att vara säkra på att döttrarna dog som avsett? De var som sagt obevekliga. Det äcklar mig enormt. En våldtäkt på livet, med dödlig utgång. De indikerar också att de som personer kan ha varit mycket bestämda och inte drog sig för att angripa sina barn å det nedrigaste.

Alltså jag tror att det här beställdes inget på posten. Allt för rädd att blir uppdagat.
Citera
2019-02-14, 20:26
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Man tycker det. Varför ljuga om "avskedsbrev" när det i själva verket är diverse filmer?
Det kan ha funnits ett avskedbrev i papper. Eller i digital form. Vad är det du hänger upp dig på?

Polisen har gått ut med det som är nödvändigt, för att ingen skall vara osäker på att detta är EN man som gjort. Och det borde nästan räcka så tycker jag.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ja du har rätt, att hen skrev det. Hur kunde jag missa det och samtidig trodde jag att jag läste igår att hen inte visste om anhöriga hade fått se den. Jag måste vara snurrig.

Konstig, jag är inte konspiratorisk annars. Men det här är för konstig för mig. Men hade polisen berättat att det fanns en film där båda förklarar att det var den ända vägen de såg - jag hade aldrig tvivlad på det då. Det handlar för mig inte om att se någon, som har varit delaktig i morden på sina barn, på något sätt som oskyldig. Jag hade gärna visst vem som var skyldig till vad och vad som förde till det.

Planerade H med O och O genomförde det - det hade mig varit totalt fjärnt att se det som något annat än att hon är medskyldig till att hennes barn blir mördad. Har noll intresse att minska skulden av någon. Men jag hade ändå velat förstår bakgrunden, velat se skolan och vården utrett.

Filmen kanske är väldigt privat och alla kan förstå att det är väldigt känslig information.
Polisen har ju sagt att utredningen ger stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat och i samförstånd genomföra den här gärningen tillsammans och båda är därför såklart misstänkta för att gemensamt och i samförstånd har dödat sina två döttrar.
De dokument de funnit är noggrant kontrollerade och de säger att de även funnit fynd i olika media som styrker det som stod i avskedsbrevet. Det borde räcka som bevis för oss.

Tycker inte det finns så mycket mer att diskutera. Klart vi är alla olika men för min del räcker den informationen som vi har fått.

Det kanske är dags för oss att låta hela familjen vila i frid och låta de anhöriga slippa alla spekulationer.
Citera
Medlem
Citat:
Alltså jag tror att det här beställdes inget på posten. Allt för rädd att blir uppdagat.

Det går väl inte att upptäcka numera? Ett sms och sen hämta ut paket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in