Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Jag ser det likadant. Klart hade man varit upprörd. Att man spela in en film istället för att ringa psykakuten, men vad är det jämfört med hur barnen dog. Om polisen har berättat detta men ändå undanhållit information pga av hänsyn till anhöriga - vad ska vara kvar som är mer upprörarande?
Förstår du att ett akademikerpar, där han är känt för sin hängivenhet till detaljer, inte klarar räkna ut hur många tabletter det behövs för att dö? Att man inte hade kalkylerad rätt det måste väl vara en interpretation. Jag tror beslutet fattatedes hastigt. Så hastigt att man inte kunde organisera tillräcklig mängd. Det måste inte stå i motsatsen till lång planering. Kanske man tänkte länge på det, men det blev inte konkret innan den 3/1.
De kanske hade beställt fulmedicin som inte hade någon verkan? Sockerpiller per post? De kanske inte heller såg på strypningarna som något misslyckande utan precis vad de ville göra, för att vara säkra på att döttrarna dog som avsett?
Det som är något obehagligt, av allt som skett, är att de kanske även tänkt kväva A, men att hon vaknat till och då fått mer läkemedel, för att sedan strypas i sömnen...
De var som sagt
obevekliga. Det äcklar mig enormt. En våldtäkt på livet, med dödlig utgång. Det indikerar också att de som personer kan ha varit mycket bestämda och inte drog sig för att angripa sina barn å det nedrigaste. Tror inte att ME, trötthet hos alla barn och mord är isolerade företeelser i denna familj.