Citat:
Jag hade mycket tidigt information om att det fanns en video i huset, som skulle ha funnits på någon form av media. Dator/iPad/dvd/USB oavsett vilken form, men framme för att det skulle synas. Denna film är tydligen otvetydigt i sitt innehåll om skuldfrågan, det var ett GEMENSAMT FATTAT BESLUT, föräldrarna var i SAMFÖRSTÅND.
Begriper ni inte detta?
Ett fåtal poliser har sett denna och anhöriga har även fått se den om de valt detta. Det är vad jag har fått information om.
Varför tror ni att garvade poliser som nästan alltid kommer fram till att Pappan i nästan alla utvidgade självmord är skyldig, och i ett mycket fåtal fall finner mamman skyldig, väldigt tidigt i utredningen är övertygade om att de var i samförstånd?
Inte fan var det för att de automatiskt försöker skydda en avliden pappa, det är ju väldigt väldigt ovanligt att föräldrar är i samförstånd, inte världsunikt men väldigt väldigt ovanligt.
Varför all denna djävla konspiratoriska, till sjukligt tillstånd gränsande missbruk av den egna hjärnkapaciteten? Förstår ni inte att vi andra som inte lever i konspiratoriska tillstånd där jorden är platt och vi har aldrig gått på månen och Jesus fanns historiskt vill inte dras in i er drömvärld.
Ni som kan tänka: varför tror ni polisen tidigt hade en uppfattning om att det var samförstånd? Varför är man så unikt tvärsäker i sina ordval på presskonferensen?
Antingen fanns det överväldigande tydlig bevisning därom, vilken Pappan omöjligen hade kunnat reproducera/manipulera. Eller så fanns det verkligen en video. Varför säger man inte det? De vill väl sannolikt att kunskapen om att en sådan finns inte ska bli känd, pga dess känsliga innehåll, av respekt för de döda barnen och de efterlevande.
Jag tänker inte säga detta någon fler gång, ni kan spinna er ur gängorna med era teorier som inte matchar presskonferensens innehåll, ni är dock inte några skarpa sherlock Holmes kopior precis.
//Scheele
Begriper ni inte detta?
Ett fåtal poliser har sett denna och anhöriga har även fått se den om de valt detta. Det är vad jag har fått information om.
Varför tror ni att garvade poliser som nästan alltid kommer fram till att Pappan i nästan alla utvidgade självmord är skyldig, och i ett mycket fåtal fall finner mamman skyldig, väldigt tidigt i utredningen är övertygade om att de var i samförstånd?
Inte fan var det för att de automatiskt försöker skydda en avliden pappa, det är ju väldigt väldigt ovanligt att föräldrar är i samförstånd, inte världsunikt men väldigt väldigt ovanligt.
Varför all denna djävla konspiratoriska, till sjukligt tillstånd gränsande missbruk av den egna hjärnkapaciteten? Förstår ni inte att vi andra som inte lever i konspiratoriska tillstånd där jorden är platt och vi har aldrig gått på månen och Jesus fanns historiskt vill inte dras in i er drömvärld.
Ni som kan tänka: varför tror ni polisen tidigt hade en uppfattning om att det var samförstånd? Varför är man så unikt tvärsäker i sina ordval på presskonferensen?
Antingen fanns det överväldigande tydlig bevisning därom, vilken Pappan omöjligen hade kunnat reproducera/manipulera. Eller så fanns det verkligen en video. Varför säger man inte det? De vill väl sannolikt att kunskapen om att en sådan finns inte ska bli känd, pga dess känsliga innehåll, av respekt för de döda barnen och de efterlevande.
Jag tänker inte säga detta någon fler gång, ni kan spinna er ur gängorna med era teorier som inte matchar presskonferensens innehåll, ni är dock inte några skarpa sherlock Holmes kopior precis.
//Scheele
Tack, då vet vi äntligen. Det finns en film. Anhöriga har fått välja om de vill se den, självklart inget lätt val.
En undran: Varför har polisen inte varit tydligare, varför dessa gissningslekar? En film är en film. Vad var man rädd för, att filmen skulle få ben internt?
En fråga jag också vill ha svar på: Stämmer Gullgulligullans påstående om att mamman mördat de två barnen? Det är en följd av polisens uttalande att man ska kunna räkna ut det. Jag ser att det stämmer om man gör så, det vill säga förutsätter att polisen berättat precis hur det ligger till, utan att berätta vem som gjort vad. Varför har man inte tänkt på att det går att räkna ut, varför så otydligt i kanterna? Jag kan inte förstå den strategin.
Om de sagt att ja, familjen har efterlämnat en video, där mor och far berättar vad de bestämt. Ok, då hade det kommit följdfrågor på vad filmen dokumenterar. Där kunde de gott sagt: Inga kommentarer. Folk hade nöjt sig med det.
Sen kunde de ha berättat att modern dräpt sina två barn. Det gör ju faktiskt att Oskar hamnar i ett delvis annat ljus. Har föräldrarna (mördare 1 och 2) önskat sig att man går ut på det sätt som man gör, av hänsyn till efterlevande?
En annan sak som jag funderar på. Har utredarna överhuvudtaget intresserat sig för den påverkan som kan ha förekommit från ME-patientföreningen? Ja eller nej? Jag börjar tro att familjen gått in i skevt tänkande efter att två (?) individer begått självmord med hänsyn till ME. Den sista fick ju inte ta livet av sig på grund av just ME, men hävdade det.
Jag tror att Hanna följt detta skeende med självmordsförberedelserna på nära håll och inspirerats, tänkt att det är så man får lösa den "ofattbara" sjukdomen.
. Det är en lång process att gå igenom. Hoppas det klarnar och blir bättre längre fram.