2019-02-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Ingen ukjente barn, det er jeg veldig sikker på. Men dette er en ny vending, nå er det åpenhet om at det er og har vært konflikter. Kanskje mer kommer på banen, det er å tide.
Det er en interessant vending som kan gjøre at flere tipser pressen eller politiet.
Citera
2019-02-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Tror ikke det er veldig vanskelig å lure norsk politi. Dette må man selvfølgelig ha tatt høyde for under planleggingen.

Til tross for dette ble jo hele NOKAS-gjengen tatt og dømt, og David Toska skjulte seg etter ranet for sikkerhets skyld på et sted det kryr av nordmenn, i et land med utleveringsavtale med Norge. Det er vel ikke akkurat Lex Luthor-nivå over dette.
Citera
2019-02-14, 18:06
Medlem
Vil forresten gratulere alle på forumet, og ikke minst i tråden her, med at en viss bruker ENDELIG har blitt fjernet herfra Men burde politiet ha sjekket han opp? Så uintelligent som han ga uttrykk for å være tror jeg ikke er mulig, og når det stod på som verst så mistenkte jeg at det var noen som drev med bevisst desinformering her inne. Noen som gidder å sjekke hva som ble diskutert her i det han meldte sin ankomst? Mulig jeg er paranoid, men det hele virket ekstremt suspekt. Noen var kanskje på sporet av noe relevant her.
Citera
2019-02-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
Til tross for dette ble jo hele NOKAS-gjengen tatt og dømt, og David Toska skjulte seg etter ranet for sikkerhets skyld på et sted det kryr av nordmenn, i et land med utleveringsavtale med Norge. Det er vel ikke akkurat Lex Luthor-nivå over dette.

Nei, men han er det nærmeste vi kommer av norske kriminelle masterminds.. Husker av Nokas saken at Toska visstnok hadde ligget i ukesvis(eller måneder) i et buskas utenfor Nokas med kikkert, penn og papir. Kartlagt alle ansatte og alle rutiner. Det er denne egenskapen sammen med evnen til å pønske ut spektakulære brekk- samt at han har blitt dataingeniør, som gjør at jeg syntes han er hyperaktuell. Men enig at han har trekk som kan minne mer om Egon Olsen enn Lex, men det utelukker ikke at han kan ha funnet på dette her. Og hvis det han som står bak så har han seff ikke vært i nærheten av selve kidnappingen eller der hun oppbevares. Han har jo et glimrende alibi som student i Bergen Så kan han jo ratte hele operasjonen derfra via en kryptert maskin med Tor-klient og tusen proxyer.
Senast redigerad av MajesticXII 2019-02-14 kl. 18:17.
Citera
2019-02-14, 18:21
Medlem
I tillegg parkerte han en lastebil som ble påtent i utkjørselen til politistasjonen sånn at ingen politibiler kom seg ut. Det ble dratt spikermatter på bilveiene sånn at når de først kom ut så punkterte de. Han leide et hus i Stavanger i et år før ranet der forberedelsene ble gjort. Høres ikke dette ut som en som er kapabel til å stå bak dette så vet ikke jeg. Siste avgjørende brikke for meg blir som sagt det faktum at han på toppen av alt har blitt dataekspert. Det er altfor mange ting som peker mot godeste Toska.
Citera
2019-02-14, 18:22
Medlem
Citat:
Nei, men han er det nærmeste vi kommer av norske kriminelle masterminds.. Husker av Nokas saken at Toska visstnok hadde ligget i ukesvis(eller måneder) i et buskas utenfor Nokas med kikkert, penn og papir. Kartlagt alle ansatte og alle rutiner. Det er denne egenskapen sammen med evnen til å pønske ut spektakulære brekk- samt at han har blitt dataingeniør, som gjør at jeg syntes han er hyperaktuell. Men enig at han har trekk som kan minne mer om Egon Olsen enn Lex, men det utelukker ikke at han kan ha funnet på dette her. Og hvis det han som står bak så har han seff ikke vært i nærheten av selve kidnappingen eller der hun oppbevares. Han har jo et glimrende alibi som student i Bergen Så kan han jo ratte hele operasjonen derfra via en kryptert maskin med Tor-klient og tusen proxyer.
Du så ikke på Insider i går? Politi og andre som kjente til NOKAS ranet og Toskas ran levnet han i alle fall ingen ære.
Politiet visste om mye av det han planla og sa rett ut at han var ingen mastermind, alt var kun råflaks og at politiet kunne ha stanset han lenge før det fikk dødelig utfall.
Citera
2019-02-14, 18:24
Medlem
Citat:

Stusselig nivå på norske kriminelle masterminds, noe som sikkert er like greit

Jeg husker godt at Toska ikke hadde beregnet at det var så tykt sikkerhetsglass inne i bygget, som frembragte Olsenbanden-aktige scener med skyting mot glasset i flere runder før de kom seg inn.
Citera
2019-02-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du så ikke på Insider i går? Politi og andre som kjente til NOKAS ranet og Toskas ran levnet han i alle fall ingen ære.
Politiet visste om mye av det han planla og sa rett ut at han var ingen mastermind, alt var kun råflaks og at politiet kunne ha stanset han lenge før det fikk dødelig utfall.

Nei så ikke episoden dessverre. Men hva skal politiet egentlig si? Forsøk å Google «David Toska+Mesterhjerne» og se hva som kommer opp. Media, og da journalister som har fått tilgang til folk nærmere kretsen til Toska enn politiet, gir han ganske mye ære. Og hvis han er så dum, hvor er ransutbytte? Det jeg har sett av planene bak NOKAS-ranet og utførelsen gjør at jeg mener han er den smarteste norske kriminelle jeg har hørt om. Vet ikke hva du tenker om det?
Citera
2019-02-14, 18:29
Medlem
Citat:
Nei så ikke episoden dessverre. Men hva skal politiet egentlig si? Forsøk å Google «David Toska+Mesterhjerne» og se hva som kommer opp. Media, og da journalister som har fått tilgang til folk nærmere kretsen til Toska enn politiet, gir han ganske mye ære. Og hvis han er så dum, hvor er ransutbytte? Det jeg har sett av planene bak NOKAS-ranet og utførelsen gjør at jeg mener han er den smarteste norske kriminelle jeg har hørt om. Vet ikke hva du tenker om det?
Må du drepe andre for å få tak i noen kroner så er du i hvert fall ingen mastermind.
Citera
2019-02-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sindarine
Stusselig nivå på norske kriminelle masterminds, noe som sikkert er like greit

Jeg husker godt at Toska ikke hadde beregnet at det var så tykt sikkerhetsglass inne i bygget, som frembragte Olsenbanden-aktige scener med skyting mot glasset i flere runder før de kom seg inn.

Ja glasset ble vel byttet bare dager før ranet, så egentlig tilfeldigheter. Men de kom seg jo inn allikevel og pengene er fortsatt borte, så litt imponerende er det jo. Og når det gjelder Olsen Banden så gjelder det like mye norsk politi. Kan f
Eks henvise til gummibåten over til Utøya som sank.
Citera
2019-02-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Må du drepe andre for å få tak i noen kroner så er du i hvert fall ingen mastermind.

Prøver en siste gang: « Det nærmeste vi kommer en norsk kriminell mastermind». Har du forslag på andre norske kriminelle du mener har utvist større evne til å planlegge kompliserte aksjoner så hører jeg gjerne?
Citera
2019-02-14, 18:33
Medlem
Citat:
Prøver en siste gang: « Det nærmeste vi kommer en norsk kriminell mastermind». Har du forslag på andre norske kriminelle du mener har utvist større evne til å planlegge kompliserte aksjoner så hører jeg gjerne?
Greit nok, Toska er mastermind i din verden, i min verden så er han en taper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in