2019-02-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
NOKAS folka blir nok fortsatt overvåket så lenge ransutbyttet ikke er kommet til rette.
Tror DT kan strykes av lista.

Tror ikke det er veldig vanskelig å lure norsk politi. Dette må man selvfølgelig ha tatt høyde for under planleggingen.
Citera
2019-02-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Min teori:

Alt går etter planen for kidnapperne enn så lenge og derfor har man ikke fått livstegn ennå. Jeg tror at planen hele veien har vært at dette skal ta lang tid fordi det tar lang tid å skaffe Monero.

Som tidligere nevnt her av andre: - Den eneste grunnen til politiet kan vite dato for når monerokontoen er opprettet er at det er opprettet en «Wallet» til TH av kidnapperne. Det tar lang tid å skaffe Monero, men på denne måten ser kidnapperne hele tiden om TH gjør fremskritt. Hele denne prosessen er grunnen til at brevet som ble lagt igjen er på mange sider.

Nå må jeg innrømme at jeg ikke kan så mye om krypto, men av reserch jeg har gjort så ser jeg dette krever mye datakraft/strøm, og jeg har lurt på om at TH er valgt nettopp pga av at han er eier for et energiselskap. Men her kan jeg ta feil.

Videre så tror jeg at TH har blitt instruert til å betale i rater over tid, og grunnen til at man gikk offentlig ut når man gjorde var at første rate skulle betales snart og politiet stod uten noe relevant spor. TH har nok ikke hatt annet valg enn å begynne å skaffe Monero fra dag en siden kidnapperne mest sansynslig ser utviklingen i TH’s Wallet.

Hvis jeg skulle oppsummert hele denne saken med to ord så ville jeg valgt: «Spektakulært og gjennomtenkt». Det leder til neste spørsmål: Hvem i Norge er i stand til dette? Svar: David Toska. Ikke bare er han av riksdekkende presse blitt døpt «mesterhjernen» etter hans spektakulære ran i Stavanger, men han også blitt dataingeniør på sine eldre dager.. Noe du omtrent må være for å kunne ratte krypto og være sikker på at du ikke blir tatt i sånn her sak. Han har tilgang til stort crew som han vet ikke tyster (les: ranslaget fra Nokas), han har midler til å gjennomføre dette (les: pengene fra Nokas ble aldri funnet). Han har vist evne til å planlegge en stor og omfattende kriminell aksjon over lengre tid før og han har tilknyting til han ene fra Lime saken som tildfeldigvis bor rett over dammen for TH, muligens med direkte innsyn til huset.

En ting som har skurra for meg fra dag en i denne saken er at det ikke virker gjort av desperasjon for penger (tiltross for det enorme pengekravet), men det virker nesten som det er gjort for planens skyld- hvis det gir noe mening? At noen har fått en genial plan fremfor at noen har klekka ut en plan av behov for penger. Og det er her Toska kommer inn i bildet. Jeg tror han kan finne på noe sånt som dette bare for kicket sin skyld, status og bare for å se at det faktisk går. Dette er kanskje noe han har kommet på mens han har lært mer og mer om krypto og IT.
En av de beste teoriene hittil. Men politiet har vel kontroll på DT? Han er for tiden student i Bergen.
Citera
2019-02-13, 22:41
Medlem
Citat:
NOKAS folka blir nok fortsatt overvåket så lenge ransutbyttet ikke er kommet til rette.
Tror DT kan strykes av lista.

Jeg vet ikke helt hvor overvåket de er. Harnes og Betew er vel nettopp frifunnet for drapsforsøk, men dømt for våpenanskaffelse og trusler..
Citera
2019-02-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg vet ikke helt hvor overvåket de er. Harnes og Betew er vel nettopp frifunnet for drapsforsøk, men dømt for våpenanskaffelse og trusler..
Jeg mener ikke at noen spaner på dem men at kanskje PST fortløpende samler inn all informasjon om tele og datatrafikk, bankbevegelser, bompengebrikker, sosiale media etc.

Og tar det nesten som en selvfølge at politiet viser seg fram av og til for å vise at de følger med.
Citera
2019-02-14, 08:18
Medlem
Aeh

Citat:
Jeg mener ikke at noen spaner på dem men at kanskje PST fortløpende samler inn all informasjon om tele og datatrafikk, bankbevegelser, bompengebrikker, sosiale media etc.

Og tar det nesten som en selvfølge at politiet viser seg fram av og til for å vise at de følger med.

Mulig de har undersøkt dem som en mulighet, men min erfaring er at det ikke er mye oppfølging utover avhør når det oppstår noe de kan vite noe om. Ved ukjente gjerningsmenn så tror jeg på teorien om noen som har forbindelse til innleide arbeidere på eiendommen. TH er gjerrig, og kan lett komme i konflikt med folk som gjør jobber for ham. Han er nøye, og kan ha holdt tilbake oppgjør osv. De har nok avhørt de fleste av dem, men opplysninger kan ha blitt solgt videre.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-14 kl. 08:26. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-14, 08:37
Bannlyst
Varför inte 10 miljoner?
Citera
2019-02-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundknullaren
Varför inte 10 miljoner?

Beløpet er faktisk ganske interessant. Fordi det er ca, eksakt det TH kan hoste opp uten å måtte selge. Problemet oppsto med Monero, at det er vanskelig å få tak i så mye av det. I tillegg til at TH ikke er villig til å betale... Men de må altså ha hatt en viss kunnskap om hvor mye han har råd til. Det er jo også som regel forhandlingsrom, men de har startet på topp, med et beløp de visste han kunne skaffe.
Citera
2019-02-14, 15:33
Medlem
Det er nesten så man skulle tro at minst en fra denne antatte ligaen har bakgrunn fra politiet i og med at saken er så komplisert og velregissert.

Nå vet ikke jeg hvordan det fungerer i Norge men i Sverige så kan politiet med noen tastetrykk gå inn og sjekke en enkeltpersons kontoer, dette vet jeg med sikkerhet da jeg tipset politiet i Sverige om et forhold og da sjekket og bekreftet politimannen transaksjonen mens jeg snakket med han på telefon.

En med bakgrunn fra politi, en med veldig god datakompetanse, og kanskje en med militær bakgrunn
+ medhjelpere.

Og flere av dem må ha en lengre kriminell bane og så må de ha solide økonomiske ressurser.
Citera
2019-02-14, 16:55
Medlem
Citat:
Det er nesten så man skulle tro at minst en fra denne antatte ligaen har bakgrunn fra politiet i og med at saken er så komplisert og velregissert.

Nå vet ikke jeg hvordan det fungerer i Norge men i Sverige så kan politiet med noen tastetrykk gå inn og sjekke en enkeltpersons kontoer, dette vet jeg med sikkerhet da jeg tipset politiet i Sverige om et forhold og da sjekket og bekreftet politimannen transaksjonen mens jeg snakket med han på telefon.

En med bakgrunn fra politi, en med veldig god datakompetanse, og kanskje en med militær bakgrunn
+ medhjelpere.

Og flere av dem må ha en lengre kriminell bane og så må de ha solide økonomiske ressurser.

De burde ha kunnet sirkle seg inn mot noen. Men det fremstår dessverre som om de er helt på bar bakke. Dette er jo noe av det som skaper den stadige tilbakevendende mistanken om at det er regissert.
Citera
2019-02-14, 17:00
Medlem
"Etterforskerne har undersøkt denne saken, men etter det VG får opplyst, anser ikke politiet at den som relevant for etterforskningen av den mulige bortføringssaken."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Russer-teorien er utelukket. Selvsagt.

Det meste tyder på drap, og at GP har fabrikert hele kidnappings-historien.

Nå er det meldt høytrykk og en tidlig vår her i Oslo, og isen ved brygga på Langvannet smelter fort....
Citera
2019-02-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nancygrace
"Etterforskerne har undersøkt denne saken, men etter det VG får opplyst, anser ikke politiet at den som relevant for etterforskningen av den mulige bortføringssaken."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2KydA/loerenskog-forsvinningen-kartlegger-konflikter?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Russer-teorien er utelukket. Selvsagt.

Det meste tyder på drap, og at GP har fabrikert hele kidnappings-historien.

Nå er det meldt høytrykk og en tidlig vår her i Oslo, og isen ved brygga på Langvannet smelter fort....
Hvis det gjelder ukjente konflikter så må det være noen som har fått ødelagt sitt liv økonomisk eller at som jeg har vært inne på før, at TH har fått kommunen til å ekspropriere noens barndomshjem for eiendomsutvikling.
At vedkommende har tapt rettsaker mot kommunen og sitter igjen med store advokatregninger og et mistet barndomshjem.

Et annet scenario kan være at TH har en ukjent sønn som han ikke vil vedkjenne farskap til, denne personen kan da selvsagt bære med seg et stort hat og være villig til å hevne seg.
Citera
2019-02-14, 17:37
Medlem
Citat:
Hvis det gjelder ukjente konflikter så må det være noen som har fått ødelagt sitt liv økonomisk eller at som jeg har vært inne på før, at TH har fått kommunen til å ekspropriere noens barndomshjem for eiendomsutvikling.
At vedkommende har tapt rettsaker mot kommunen og sitter igjen med store advokatregninger og et mistet barndomshjem.

Et annet scenario kan være at TH har en ukjent sønn som han ikke vil vedkjenne farskap til, denne personen kan da selvsagt bære med seg et stort hat og være villig til å hevne seg.

Ingen ukjente barn, det er jeg veldig sikker på. Men dette er en ny vending, nå er det åpenhet om at det er og har vært konflikter. Kanskje mer kommer på banen, det er å tide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in