2019-02-13, 20:31
Bannlyst
Är det bara ett sätt för företagen att tjäna pengar tycker ni
eller är det faktiskt en fin sak vi firar som borde uppmärksammas mer?
Brukar ni göra något på alla hjärtans dag och vad tycker ni om själva iden att ha en dag för kärlek?
Är det taskigt mot dom som är singlar och ensamma?
Citera
2019-02-13, 20:35
Medlem
Ryggradsluss avatar
Det känns lite taskigt för mig som singel.

Jag tycker det är bra. ♥♡
Vet inte om det är underskattat. Inte för mig.
Citera
2019-02-13, 20:35
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Överskattat, såklart. Tror Magnus Betnér en gång kallade dagen för ”romantik för folk som inte fattar romantik”, och det är huvudet på spiken. Marknaden tjänar massa pengar på osäkra grabbar som tror att kärleksdemonstrationer är bundna till en av 365 dagar.
Citera
2019-02-13, 20:36
Medlem
Överskattat. Varför ska man helt plötsligt visa sin kärlek till någon annan mer en specifik dag bara för att samhället säger så? Låter jättekonsigt. Tycker väl principen med en särskild dag är okej men varje par borde i så fall välja sin egen. Känns så påtvingat som det är nu, och tycker inte alls det är gulligt med alla par som bara mååste ses för att det är den 14 februari.
Citera
2019-02-13, 20:42
Medlem
Katzyns avatar
Tematiken känns rätt kväljande för mig. Att man skulle behöva köpa en massa skit eller gå på dyra aktiviteter för att bedyra sin kärlek är förstås bara trams. Men även om man försöker fira på annat sätt så känns allt med rosa hjärtan och nallar och dylikt bara obekvämt och estetiskt icke-tilltalande för mig så jag står över.

Har iofs en alla hjärtans dag tradition som jag brukar genomföra vissa år när jag orkar. Den utgörs av att kolla igenom hela The passion of the christ. För att Gud älskar oss alla så mycket att han ville se en piskorgie.
Citera
2019-02-13, 20:43
Medlem
Nicchzos avatar
Solklart överskattat. Varför ge kärlek och vara extra trevlig på en dag och inte jämt? Sedan tycker jag inte att man kan säga att det är ”taskigt” mot singlar. Man kan fira alla hjärtans dag med vänner också, det är bara överskattat att många ser det som att man endast ska fira det med en partner. Det är inget att fira i sig, men som sagt, fördomarna om alla hjärtans dag är överskattade.
Citera
2019-02-13, 20:48
Medlem
Tycker det är rätt trevligt. Fixar barnvakt, lagar en god middag tillsammans med min bättre hälft, påkostade råvaror och en flaska barolo. Med andra ord ett härligt avbrott i vardagen och en ursäkt att lyxa till det lite. Presenter och annat trams ger jag fullständigt fan i.
Citera
2019-02-13, 20:48
Medlem
Mackan52s avatar
Amerikanskt trams som bara pushats på oss som Halloween av handelsmaffian

Behöver man en särskild dag för att visa sin närmaste extra omtanke (editmed krimskrams så är något redan fel i förhållandet.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Tycker det är rätt trevligt. Fixar barnvakt, lagar en god middag tillsammans med min bättre hälft, påkostade råvaror och en flaska barolo. Med andra ord ett härligt avbrott i vardagen och en ursäkt att lyxa till det lite. Presenter och annat trams ger jag fullständigt fan i.

Tar tillbaka lite av vad jag sa i mitt tidigare inlägg pga ditt inlägg, det här var ju faktiskt en fin gest

Men sånt här kan man väl göra lite slumpmässigt också och inte bara på en viss dag som en överraskning?
Senast redigerad av Mackan52 2019-02-13 kl. 20:56.
Citera
2019-02-13, 20:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Överskattat kommersiellt jippo.
Citera
2019-02-13, 20:53
Avslutad
Tanken är god även för dom som saknar hjärta

https://www.youtube.com/watch?v=99k3u9ay1gs
Citera
2019-02-13, 23:24
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
Är det bara ett sätt för företagen att tjäna pengar tycker ni
eller är det faktiskt en fin sak vi firar som borde uppmärksammas mer?
Brukar ni göra något på alla hjärtans dag och vad tycker ni om själva iden att ha en dag för kärlek?
Är det taskigt mot dom som är singlar och ensamma?

När är det ens?
Citera
2019-02-13, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
När är det ens?

Det börjar om 22 minuter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera