2019-02-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Vad gäller mediciner så tror jag min helhetsbedömning var att föräldrarna missbedömde toxiciteten, det är ju tabellvärden och kan bli olika på olika personer. Tror föräldrarna tänkte att de hade "tillräckligt", dock var det inte tillräckligt.

Det är fantastiskt att du kunde tänka dig att återkomma. Som jag förstår det så hade du insyn via kontakter i brottsplatsunderökningen och kunde bidra med det du fått veta av personer som varit på plats. Mycket av det du tidigt delgav tråden har ju bekräftats. Men det här med medicinerna förstår jag inte.

Endast ett av barnen hade ju en rest av lugnande medel i kroppen och det andra inget alls. Menar du att de kan ha försökt döda barnen med lugnande medicin ett par dagar tidigare och förstått att de mediciner de hade inte var tillräckliga. Att det först alltså var ett misslyckat försök och att de därför senare gjorde om allt fast på ett annat sätt? Och att det skulle kunna vara resterna av det första försöket som det ena barnet hade i kroppen.

Ser nu att det är fler som har tänkt på samma sätt!
Senast redigerad av Clarabesched 2019-02-13 kl. 16:06.
Citera
2019-02-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarabesched
Det är fantastiskt att du kunde tänka dig att återkomma. Som jag förstår det så hade du insyn via kontakter i brottsplatsunderökningen och kunde bidra med det du fått veta av personer som varit på plats. Mycket av det du tidigt delgav tråden har ju bekräftats. Men det här med medicinerna förstår jag inte.

Endast ett av barnen hade ju en rest av lugnande medel i kroppen och det andra inget alls. Menar du att de kan ha försökt döda barnen med lugnande medicin ett par dagar tidigare och förstått att de mediciner de hade inte var tillräckliga. Att det först alltså var ett misslyckat försök och att de därför senare gjorde om allt fast på ett annat sätt? Och att det skulle kunna vara resterna av det första försöket som det ena barnet hade i kroppen.

Frågan var inte riktad till mig, men jag vill bara kommentera: skarpt tänkt. Min något livliga fantasi ser då framför sig hur föräldrarna blir bestörta över att behöva servera barnen frukost en gång till...
Citera
2019-02-13, 16:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Två bra sammanfattningar av vad som har pågått i tråden under mer än ett års tid.

Det som jag mest har undrat över när de värsta konspirationsteorierna har luftats är varför polisen väljer att i så fall komplicera något när den enkla vägen ut skulle ha varit att säga att det är en helt vanlig "familjetragedi" som sådana här händelser brukar rubriceras.

Det vill säga, mannen har tagit livet av sina barn och frun.

I stället ska de (polisen) komplicera situationen genom att tala om att det är en unik händelse med två föräldrar som i samförstånd sett till att alla har stämplat ut, helt djävla ologiskt.
Ja. Självklart. Men inte i Bjärred för då kör man igång med den halvt paranoida versionen, kryddat med misstro mot rättsväsendet, och säger:
Det är locket på.
De berättar inte hela sanningen.
Det är så mystiskt.
Vem har lagd munkavle på polisen?
Det saknas fakta.
De mörklägger.
Polisen undanhåller relevant fakta efter påtryckning av anhöriga.

....Om och om och om igen.
Citera
2019-02-13, 16:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Nu har jag varit upptagen med disken idag men vill ändå påtala att jag finner din historia högst trovärdig och har inte alls varit långt ifrån i min egen bild av hur det hela kan ha gått till. Två sköra och nedbrutna människor, dels av konstitution, dels av förvärvade erfarenheter, som inte förmår att stoppa varandras förfärliga tankar som utväg ur infernot, utan blir istället blir tändvätska åt varandras djävulska destruktivitet.
Om det inte bara hade varit för det där förbenade tallriksstapeln, teorin faller platt med den.
Eller inte.
Tallriksstapeln är väl en utmärkt indikator på en måltid där en av huvudingredienserna bestått av sömngivande läkemedel? – Även den fluktuerande mängden sömngivande preparat i de olika kropparna talar för en varierad grad av matlust. Adderas sedan som en liten aptitretare ett bevittnat testamente, talar detta sammantaget för att morden planerats minst två dygn före en sista måltid. Såväl det hastiga uppbrottet från måltiden som det dessförinnan snabbt framfixade testamentet tyder – om inte direkt på välplanerad skyndsamhet, så i vart fall en viss brådska. I detta sammanhang behöver också påminnas om sms mellan makarna, tidsmässigt bestämt till strax efter kl. 21.30.

Detta utspelade sig på Hanna-dagen, dvs makan hade namnsdag. Tallrikarna kan ha härrört från en kvällssupé som makarna avätit efter att barnen gått och lagt sig: Förrätt och huvudrätt. Sms kan ha avsänts före eller efter måltiden.

Och vilken dödsdag valde maken? – Efter att ha sett en och annan Shakespeare-referens i hans skrivna material bör det ha varit ”Twelfth Night”:
https://www.youtube.com/watch?v=7OM0PRb1dcU

”Som allting som han gjorde, gjorde han det också välplanerat.”
Citera
2019-02-13, 16:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Man skulle kunna tänka sig att det är halvhjärtade försök att ta livet av sig då, men sen kommer repet fram... fanns det med i den gemensamma planen?
Och vem har sagt att det fanns en gemensam plan - annat än en bläckstråleskivare..? - Har inte hört något annat redovisas. - Ja, det skulle väl vara det övertäckta testamentet, då.
Citera
2019-02-13, 16:11
Medlem
Citat:
Två bra sammanfattningar av vad som har pågått i tråden under mer än ett års tid.

Det som jag mest har undrat över när de värsta konspirationsteorierna har luftats är varför polisen väljer att i så fall komplicera något när den enkla vägen ut skulle ha varit att säga att det är en helt vanlig "familjetragedi" som sådana här händelser brukar rubriceras.

I stället ska de (polisen) komplicera situationen genom att tala om att det är en unik händelse med två föräldrar som i samförstånd sett till att alla har stämplat ut, helt djävla ologiskt.

Om polisen skulle ha valt att kalla detta för en vanlig familjetragedi hade de varit ute och cyklat. Du har inte koll. Du måste försöka förstå detta ur perspektivet empati och medmänsklighet nu. Vad kan vi göra för att förhindra fler tragedier? Då räcker det inte att bara spola över detta. Det sitter ju tiotusentals hemmasittare i stugorna, varav många faktiskt fått diagnosen ME. Barn. Vill du att fler ska dö eller mördas? Tänkte väl det. Då går vi till botten med detta nu. Låt arbetet pågå, även om du inte gillar det!
Citera
2019-02-13, 16:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det har jag också tänkt, att de trodde preparaten skulle räcka. Många vet inte att stora mängder moderna lugnande är rätt så ogiftiga.

Ett av barnen hade inte en droppe i sig av något preparat.
Den andra flickan endast "spår" dvs det som är en beteckning för så små mängder att det inte går att kvantifiera.
Analyser där analyssvaret beskrivs som "spår av.." visar endast att personen varit i kontakt med ett sådant preparat men inte har någon verksam mängd av det i kroppen vid dödsögonblicket.

Du menar att föräldrarna efter månaders planering, öppnade burken med sederande preparat - men aj då - det räcker bara till att droga oss själva.
Vi får ta och mörda töserna i vaket tillstånd med händerna eller några andra mordverktyg istället.
Spelar ingen roll hur de lider.
Citera
2019-02-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[min fetning] SS på PT: ”Nej, det kan man inte på rak arm säga i den rättsmedicinska undersökningen, utan… varken tidpunkt… går exakt att fastställa, utan vi får förhålla oss till att sista livstecknet är på fredag kväll, och sen… sen har folk försökt nå vissa familjemedlemmar under lördan utan att få kontakt. Men som sagt var: Närmare än så kommer vi inte. Inte heller exakt i vilken ordning de olika individerna har blivit… har gått att fastställa.

Mätning av temperaturen i levern kan man göra, men då får det inte ha gått för lång tid. Tydligen hade det gjort det vilket innebär att de alla hade varit döda uppemot ett par dygn när de hittades.
Citera
2019-02-13, 16:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mätning av temperaturen i levern kan man göra, men då får det inte ha gått för lång tid. Tydligen hade det gjort det vilket innebär att de alla hade varit döda uppemot ett par dygn när de hittades.
Ja, flera hade ju sökt familjen under lördagen utan att få svar. - Har maken hängt sig i gryningen den 6 jan hinner mer än tre dygn passera.
Citera
2019-02-13, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tallriksstapeln är väl en utmärkt indikator på en måltid där en av huvudingredienserna bestått av sömngivande läkemedel? – Även den fluktuerande mängden sömngivande preparat i de olika kropparna talar för en varierad grad av matlust. Adderas sedan som en liten aptitretare ett bevittnat testamente, talar detta sammantaget för att morden planerats minst två dygn före en sista måltid. Såväl det hastiga uppbrottet från måltiden som det dessförinnan snabbt framfixade testamentet tyder – om inte direkt på välplanerad skyndsamhet, så i vart fall en viss brådska. I detta sammanhang behöver också påminnas om sms mellan makarna, tidsmässigt bestämt till strax efter kl. 21.30.

Detta utspelade sig på Hanna-dagen, dvs makan hade namnsdag. Tallrikarna kan ha härrört från en kvällssupé som makarna avätit efter att barnen gått och lagt sig: Förrätt och huvudrätt. Sms kan ha avsänts före eller efter måltiden.

Och vilken dödsdag valde maken? – Efter att ha sett en och annan Shakespeare-referens i hans skrivna material bör det ha varit ”Twelfth Night”:
https://www.youtube.com/watch?v=7OM0PRb1dcU

”Som allting som han gjorde, gjorde han det också välplanerat.”

Jag ser att du befinner dig ungefär där jag befann mig, igår. Det är inte det sämsta.
Citera
2019-02-13, 16:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Frågan är kanske vad som är svårast att acceptera.... 😄
Citera
2019-02-13, 16:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag ser att du befinner dig ungefär där jag befann mig, igår. Det är inte det sämsta.
Satt du överst i tallrikstraven, eller låg du och trängdes bland glasen i diskhon..? - Då kanske du vet vilken kryddrik rätt som serverades, dagen till ära..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in