Citat:

Ursprungligen postat av 
VemBudar

Mm, i någon mening så förstår jag men dylikt beteende är ju helt klart en starkt bidragande orsak till skuldbubblans uppblåsning (bra att det kommer in lite kreditrestriktioner). Det kan ju också vara så att säljaren har bulvaner inne som lägger bud. Tycker man ska dra öronen åt sig väääldigt mkt när ”vinnarna” hoppar av. 
Vi får hoppas att stolpskotten på FMI ser till att lagt bud ligger så att säga, så har vi i ett slag eliminerat bulvanbudarna. Men det är de såklart för flata för...

Ja, jag tyckte det var jättejobbigt... Därför jag ville gå tbx till där 3:e part lade sitt sista bud, men eftersom säljaren inte ville det och jag inte ville ”förlora” lägenheten så gick jag med om att mötas på halvs vägen. 
Ja, Sthlmspriserna behövs verkligen dras ner lite. Helt sjukt hur höga de är kontra hur lite man tjänar i förhållande... 
Jag hoppas hela marknaden kraschar hehe... Enda dåliga dock är att det påverkar hela Sveriges ekonomi och är huvudanledningen till att kronan är jättesvag just nu. Inte bra alls om man ska handla med andra länder eller tex köpa bostad med tex Euro som valuta.