2019-02-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Men det du sier er "default" i absolutt alle scenarioer, med mindre grensen er krysset til fots eller med ATV langt til skogs.

Om transporten har foregått på offentlig vei så er det også "default" med mange andre datapunkter underveis.

Så sant kjøretøyet som ble anvendt har synlige kjennetegn foran så blir passeringer registrert i alle bompengeringer f.eks.

Selv om AutoPass-brikken er kastet på havet eller det benyttes utenlandske kjennetegn så kommer det en faktura i posten.

Kjøre uten synlige kjennetegn vil medføre altfor høy risiko i og med at ligaen ikke kan utelukke at det er blitt iverksatt særskilt søk etter slikt allerede etter kort tid.

Det ligaen kan ha gjort er å benytte "falske positive" skilt, men det har jeg drøftet grundig i et tidligere innlegg.

Blir frustrert over at det gang på gang tas opp hendelsesforløp som er A4 og som ville ført til at saken høyst sannsynlig ikke står der den står i dag.
Har du en stjålet autpass-brikke i frontruta så blir det ikke tatt bilde.
Citera
2019-02-13, 00:27
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Har du en stjålet autpass-brikke i frontruta så blir det ikke tatt bilde.

If you say so...........

Forstår det slikt at det ikke ilagt noen overtredelsesgebyrer for brudd på "Forskrift om krav til bruk av elektronisk brikke i motorvogner over 3 500 kg" i dette landet?

Bruk av OCR-tolkning av trafikkdata med kryssreferanser mot offentlige databaser kommer kanskje snart
Citera
2019-02-13, 00:32
Medlem
Citat:
If you say so...........

Forstår det slikt at det ikke ilagt noen overtredelsesgebyrer for brudd på "Forskrift om krav til bruk av elektronisk brikke i motorvogner over 3 500 kg" i dette landet?

Bruk av OCR-tolkning av trafikkdata med kryssreferanser mot offentlige databaser kommer kanskje snart
Jeg vet ikke hva som gjelder for kjøretøyer over 3500 kg men det er utbredt blant utenlandske transportører å montere autopass-brikke for en personbil i vogntog fordi de har lavere bomsatser.

Uheldivis for dem så er det 10 000 kroner i bot hvis de blir kontrollert på en trafikkstasjon.
Citera
2019-02-13, 01:00
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Jeg vet ikke hva som gjelder for kjøretøyer over 3500 kg men det er utbredt blant utenlandske transportører å montere autopass-brikke for en personbil i vogntog fordi de har lavere bomsatser.

Uheldivis for dem så er det 10 000 kroner i bot hvis de blir kontrollert på en trafikkstasjon.

Poenget var at når det finnes systemer for kjøretøy over 3500 kg så favner dette også andre kjøretøy.

Bompengeselskapet produserer til og med data som avdekker om du liker risiko og passerer bommen mot kjøreretningen.

Og bare for å være litt proaktiv så adresserer jeg på forhånd at punkt 5.4 under "Personvern" i avtalevilkårene for AutoPass i realiteten overstyrer de som velger å tiltre opsjonen om ekstra personvern nedfelt i punkt 5.5.

Det at "passeringsdata" slettes fra front-end systemet betyr ikke at det ikke lever videre andre steder der bompengeselskapet plikter å ha dokumentasjon for ting og tang de sysler med.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

https://www.fjellinjen.no/getfile.php/131125-1515076852/Filer/Avtalebetingelser.pdf
Citera
2019-02-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så bra att ni kan komma hit till Flashback och slippa censuren, då! Fast jag förstår hur det kan bli - jag tror att polisen och media skulle ha varit väldigt, väldigt tysta och försiktiga även här i Sverige, om det varit t.ex. Carl-Henric Svanbergs (en känd och superrik börs-VD) fru som hade försvunnit, i samband med skilsmässan då hon fick ut ofattbara 500 miljoner kronor p.g.a. att de inte hade äktenskapsförord...
Ja, det er interessant med spekulasjonene rundt hvem som kan stå bak, utenfor familien. Jeg vet de har endevendt livene sine, i jakten på eventuelle navn med hevnmotiv.
Det at mange tenkte TH da de hørte hun var forsvunnet, spesielt før man visste om bortføring og pengekrav, beror på mange lite hyggelige ting. Men det er et langt sprang fra å være en dårlig og kontrollerende mann til å bli drapsmann, spesielt å iscenesette noe sånt som dette.
Citera
2019-02-13, 01:11
Medlem
Citat:
Poenget var at når det finnes systemer for kjøretøy over 3500 kg så favner dette også andre kjøretøy.

Bompengeselskapet produserer til og med data som avdekker om du liker risiko og passerer bommen mot kjøreretningen.

Og bare for å være litt proaktiv så adresserer jeg på forhånd at punkt 5.4 under "Personvern" i avtalevilkårene for AutoPass i realiteten overstyrer de som velger å tiltre opsjonen om ekstra personvern nedfelt i punkt 5.5.

Det at "passeringsdata" slettes fra front-end systemet betyr ikke at det ikke lever videre andre steder der bompengeselskapet plikter å ha dokumentasjon for ting og tang de sysler med.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

https://www.fjellinjen.no/getfile.php/131125-1515076852/Filer/Avtalebetingelser.pdf
For kjøretøyer over 7500 kg så er det obligatorisk med autopass-brikke, har du ikke så får du kjøreforbud og en bot på 10 000 kroner + at du må betale alle bompasseringer som er registrert på kjøretøyet før du får kjøre videre.
For kjøretøyer mellom 3500 og 7500 så vet jeg ikke hva som gjelder.

Men uansett så er alt dette OT i denne tråden.
Citera
2019-02-13, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det jag är sjukt nyfiken på är hur man kan veta att hon försvann från badet, när det inte fanns spår?
Dette har jeg også lurt på. Regner med det er ting som har veltet osv. Men mulig badekaret var fylt med vann? På baderommet er det lett å forulykke. Harde fliser, og glatte flater. Hun er en eldre dame med dårlig rygg. Jeg tenker med gru på de smertene hun måtte ha i eventuelt fangenskap.
Citera
2019-02-13, 09:45
Medlem
Citat:
Og at den nye plattformen er så mye bedre enn beskjedene på arket og Monerokontoen er også en bløff, TH vet utmerket godt hva han må gjøre for å få sin kone tilbake.

Det er selvsagt politiet som har instruert TH`s advokat til å holde pressekonferanse om at de vil ha en ny og bedre plattform å konnunisere på, det har de ikke fått.

Alt dette er et spill for at politiet skal avsløre de som står bak.
Lykkes de ikke på denne plattformen heller så begynner de å messe om enda en ny plattform med mulighet for toveis-kommunikasjon.

Alle lurer på hvorfor ikke TH har betalt. Det er det store spørsmålet nå. Politiet står fast. Han skulle aldri kontaktet politiet først, deres agenda er ikke først og fremst å få Lisbeth trygt hjem. TH har gjort alt "riktig" ved å kontakte dem og å høre på deres råd. Få andre hadde vel gjort det på denne måten. Det sier meg at gjerningsmennene ikke kjenner TH særlig godt. Men de må ha kjent til eiendommen og huset. Huset er ganske spesielt bygget, med mange rom, flere bad, ganske uvanlig. Jeg tror gjerningsmennene har vært i huset på et tidligere tidspunkt.
Citera
2019-02-13, 09:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Ja, det er interessant med spekulasjonene rundt hvem som kan stå bak, utenfor familien. Jeg vet de har endevendt livene sine, i jakten på eventuelle navn med hevnmotiv.
Det at mange tenkte TH da de hørte hun var forsvunnet, spesielt før man visste om bortføring og pengekrav, beror på mange lite hyggelige ting. Men det er et langt sprang fra å være en dårlig og kontrollerende mann til å bli drapsmann, spesielt å iscenesette noe sånt som dette.

Så han har varit en "dålig och kontrollerande" man, alltså? Att iscensätta en kidnappning är ju en väldigt dålig idé om man diskret vill komma undan med mord, men det skulle ju kunna vara så att han klippte till henne och hon föll och slog sig och dog, fast han inte ämnat det så illa... Och att han i ren panik hittade på den här historien. Undrar vad spårningen av pappersarken som instruktionsbrevet var skrivet på, samt spårningen av skrivaren, har gett för resultat. Skulle det ha varit Hagens egen skrivare och vanliga papper, så skulle väl polisen ha häktat honom redan... Men alla analyser verkar ta väldigt lång tid?
Citera
2019-02-13, 09:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Dette har jeg også lurt på. Regner med det er ting som har veltet osv. Men mulig badekaret var fylt med vann? På baderommet er det lett å forulykke. Harde fliser, og glatte flater. Hun er en eldre dame med dårlig rygg. Jeg tenker med gru på de smertene hun måtte ha i eventuelt fangenskap.

Har hon dålig rygg också?!

Citat:
Alle lurer på hvorfor ikke TH har betalt. Det er det store spørsmålet nå. Politiet står fast. Han skulle aldri kontaktet politiet først, deres agenda er ikke først og fremst å få Lisbeth trygt hjem. TH har gjort alt "riktig" ved å kontakte dem og å høre på deres råd. Få andre hadde vel gjort det på denne måten. Det sier meg at gjerningsmennene ikke kjenner TH særlig godt. Men de må ha kjent til eiendommen og huset. Huset er ganske spesielt bygget, med mange rom, flere bad, ganske uvanlig. Jeg tror gjerningsmennene har vært i huset på et tidligere tidspunkt.

Du menar, att alla som känner TH privat vet att han skulle gå direkt till polisen, och inte börja förhandla och skaffa fram pengar själv i all tysthet? Annars skulle min spontana tanke ha varit, att just en sådan framgångrik och hårdför affärsman skulle kunna ta saken i egna händer på olika sätt, och strunta i att blanda in polisen. Det är troligare att en snällare, osäkrare, mer samhällscurlad man vänder sig direkt till polisen när något sådant här händer.
Citera
2019-02-13, 10:02
Medlem
Aeh

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har hon dålig rygg också?!

Du menar, att alla som känner TH privat vet att han skulle gå direkt till polisen, och inte börja förhandla och skaffa fram pengar själv i all tysthet? Annars skulle min spontana tanke ha varit, att just en sådan framgångrik och hårdför affärsman skulle kunna ta saken i egna händer på olika sätt, och strunta i att blanda in polisen. Det är troligare att en snällare, osäkrare, mer samhällscurlad man vänder sig direkt till polisen när något sådant här händer.
Ja, egentlig. Han lar seg ikke presse. De skrev at politiet ikke skulle blandes inn, det var det første han gjorde. Og at han ikke vil la seg presse til å betale. Ja, hun har dårlig rygg, forferdelige smerter.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-13 kl. 10:05. Anledning: Feil ordbruk
Citera
2019-02-13, 10:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, egentlig. Han lar seg ikke presse. De skrev at politiet ikke skulle blandes inn, det var det første han gjorde. Og at han ikke vil la seg presse til å betale.

Du menar så: att han inte låter sig styras av kidnapparnas instruktioner, utan går till polisen oavsett vad de tycker? Och att han inte låter sig utpressas till att betala? Jo, men det kan ju också stämma med den bild jag fått av honom som hårdför och "no nonsense".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in