2019-02-12, 22:59
Medlem
Og at den nye plattformen er så mye bedre enn beskjedene på arket og Monerokontoen er også en bløff, TH vet utmerket godt hva han må gjøre for å få sin kone tilbake.

Det er selvsagt politiet som har instruert TH`s advokat til å holde pressekonferanse om at de vil ha en ny og bedre plattform å konnunisere på, det har de ikke fått.

Alt dette er et spill for at politiet skal avsløre de som står bak.
Lykkes de ikke på denne plattformen heller så begynner de å messe om enda en ny plattform med mulighet for toveis-kommunikasjon.
Citera
2019-02-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Har du tatt over for Loxxa?

Mener du virkelig at det har en taktisk verdi og i det hele tatt vil være mulig å lure eller lokke ligaen til å krysse grensen tilbake i tid, sånn at politiet kan stå å hale ligaen inn?

Jeg er så sykt lei av kommentarer av typen "politiet vet sikkert mer enn det de deler med offentligheten"

Det er helt ÅPENBART, ALLTID!
Har du en annen forklaring så spytt ut, vi har fått med oss at du kan og vet alt men da får du forklare det istedenfor å syte og klage på alt og alle.
Citera
2019-02-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
FBI bruker også sånne metoder for å ta kriminelle, de spiller dumme for å ta skurkene.

La meg omskrive litt, av hensyn til etterforskningen forteller politiet deler av sannheten. Jeg vil ikke kalle det å spille dum, eller å lyve.

Kidnappingsdramaer, eller gisselsituasjoner, er også et psykologisk spill. Så vi kan anta at politiets informasjonsstyring noen ganger har til hensikt å påvirke det psykologiske spillet mellom kidnapperne og familien.
Citera
2019-02-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
La meg omskrive litt, av hensyn til etterforskningen forteller politiet deler av sannheten. Jeg vil ikke kalle det å spille dum, eller å lyve.

Kidnappingsdramaer, eller gisselsituasjoner, er også et psykologisk spill. Så vi kan anta at politiets informasjonsstyring noen ganger har til hensikt å påvirke det psykologiske spillet mellom kidnapperne og familien.
Og gråtende ofre på TV er ikke noe sjakktrekk i dette spillet så det at de bruker Holden som sitt ansikt utad er naturlig.
Citera
2019-02-12, 23:18
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Har du en annen forklaring så spytt ut, vi har fått med oss at du kan og vet alt men da får du forklare det istedenfor å syte og klage på alt og alle.

Har papirer på at jeg er over middels oppegående og brukbar evne til deduksjon, men det er fint at du bekrefter det.

Jeg kan ikke forklare din teori som bygger videre på de fakta som ble referert fra Aftenposten.

Det jeg kan gjøre og har gjort er å spørre deg om hvordan du greier å bygge inn tidsreiseparadokset i dette?

Hvis ligaen ikke krysset grensen 31.oktober eller en av de påfølgende 70-ish dagene, så vil ikke politiets uttalelse i etterkant kunne påvirke ligaen til å krysse grensen i det samme tidsrommet.

Forøvrig har jeg stor sans for tidsreiser, men det forutsetter at det er snakk om "fiction"

Kan anbefale filmen "Time Bandits" fra 1981 på det varmeste for de som deler mitt syn

https://www.imdb.com/title/tt0081633/
Citera
2019-02-12, 23:21
Medlem
Citat:
Har papirer på at jeg er over middels oppegående og brukbar evne til deduksjon, men det er fint at du bekrefter det.

Jeg kan ikke forklare din teori som bygger videre på de fakta som ble referert fra Aftenposten.

Det jeg kan gjøre og har gjort er å spørre deg om hvordan du greier å bygge inn tidsreiseparadokset i dette?

Hvis ligaen ikke krysset grensen 31.oktober eller en av de påfølgende 70-ish dagene, så vil ikke politiets uttalelse i etterkant kunne påvirke ligaen til å krysse grensen i det samme tidsrommet.

Forøvrig har jeg stor sans for tidsreiser, men det forutsetter at det er snakk om "fiction"

Kan anbefale filmen "Time Bandits" fra 1981 på det varmeste for de som deler mitt syn

https://www.imdb.com/title/tt0081633/
Min forklaring er at det er taktikkeri, hva skulle det ellers være ?

Hvis du er uenig i det så er det helt greit men da får du heller komme med alternative teorier istedenfor personangrep.
Citera
2019-02-12, 23:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Ser den. Men jeg er så sikker som man kan være her. Jeg begynte å følge dette forumet fordi jeg fant det interessant å lese teoriene til noen som faktisk ser ut til å ha litt kunnskap, om blandt annet Monero. I Norge er det lagt lokk på det meste, og alle er særdeles forsiktige med å si noe. Jeg har kjent på en grusom skyldfølelse over å ha mistanke til TH. Og jeg er glad for at det nå ser ut til at den mistanken kan legges bort.

Så bra att ni kan komma hit till Flashback och slippa censuren, då! Fast jag förstår hur det kan bli - jag tror att polisen och media skulle ha varit väldigt, väldigt tysta och försiktiga även här i Sverige, om det varit t.ex. Carl-Henric Svanbergs (en känd och superrik börs-VD) fru som hade försvunnit, i samband med skilsmässan då hon fick ut ofattbara 500 miljoner kronor p.g.a. att de inte hade äktenskapsförord...
Citera
2019-02-12, 23:43
Medlem
Citat:
Og gråtende ofre på TV er ikke noe sjakktrekk i dette spillet så det at de bruker Holden som sitt ansikt utad er naturlig.

Enig.

Vi vet ingenting sikkert om det fantes trusler mot TH og familien i forkant av forsvinningen. Det har iallfall ingen hensikt å spre mange bilder av andre familiemedlemmer nå. En av døtrene til TH har følt seg truet og har hatt politibeskyttelse, iallfall i en periode.

Travkusken som drev utpressing mot skipsrederen truet med å skade skipsrederens familiemedlemmer. Det var nok til at han betalte.

Vi kjenner ikke detaljene i de angivelige kidnappernes kommunikasjon med familien. Vi vet f.eks ikke om kidnapperne truer andre familiemedlemmer, for å øke presset mot TH og pengesekken han sitter på.
Citera
2019-02-12, 23:45
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så bra att ni kan komma hit till Flashback och slippa censuren, då! Fast jag förstår hur det kan bli - jag tror att polisen och media skulle ha varit väldigt, väldigt tysta och försiktiga även här i Sverige, om det varit t.ex. Carl-Henric Svanbergs (en känd och superrik börs-VD) fru som hade försvunnit, i samband med skilsmässan då hon fick ut ofattbara 500 miljoner kronor p.g.a. att de inte hade äktenskapsförord..

Ja uansett hvem som står bak, så er det penger som er motivet.
Senast redigerad av kugutt 2019-02-12 kl. 23:48.
Citera
2019-02-12, 23:52
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Min forklaring er at det er taktikkeri, hva skulle det ellers være ?

Hvis du er uenig i det så er det helt greit men da får du heller komme med alternative teorier istedenfor personangrep.

Jeg prøver en siste gang..........

Taktikk opp i mot hva?

Når politiet får spørsmålet om grensen ble varslet, så snakker vi om hendelser tilbake i tid.

Politiet kunne sagt "ingen kommentar", men velger å lyve ved å si at grensene ikke ble varslet.

Uavhengig av dette så kunne ikke ligaen tilpasset seg dette på noen måte.

Det ligaen må gjøre er å anta det verste, dvs at det er en en stor sjanse for at grensene blir stengt relativt raskt.

Eksakt hvor lang tid det tar og hvilket forsprang det resulterer i avhenger av når noen oppdager at AEH har forsvunnet og velger ignorerer truslene som er fremsatt gjennom å varsle ordensmakten om bortføringen.

Alt dette skjer og blir sementert for alltid i historien lenge før politiet velger å lyve om at grensene ikke ble varslet.

Dersom ligaen ikke flyttet AEH over grensen i perioden fra 31.okt 2018 frem til saken nådde offentligenheten i starten av januar 2019 så har uttalelsen ikke noen effekt på handlingsmønsteret og tilgjengelige alternativer i etterkant heller.

Alle skjønner at grensen er varslet på dette tidspunktet.

Og det er heller ikke det politiet velger å lyve om.

Politiet sier i januar 2019 at grensene IKKE ble varslet i oktober 2018.

Hvis du ikke skjønner at dette er flaut så bør du lese artikkelen til Aftenposten en gang til og telle antall "ro ro til fiskeskjær" uttalelser som politiet siteres på.

The prosecution rests it`s case and awaits jury deliberation..........
Senast redigerad av drsniffer 2019-02-12 kl. 23:56.
Citera
2019-02-12, 23:56
Medlem
Citat:
Jeg prøver en siste gang..........

Taktikk opp i mot hva?

Når politiet får spørsmålet om grensen ble stengt, så snakker vi om hendelser tilbake i tid.

Politiet kunne sagt "ingen kommentar", men velger å lyve ved å si at grensene ikke ble varslet.

Uavhengig av dette så kunne ikke ligaen tilpasset seg dette på noen måte.

Det ligaen må gjøre er å anta det verste, dvs at det er en en stor sjanse for at grensene blir stengt relativt raskt.

Eksakt hvor lang tid det tar og hvilket forsprang det resulterer i avhenger av når noen oppdager at AEH har forsvunnet og velger ignorerer truslene som er fremsatt gjennom å varsle ordensmakten om bortføringen.

Alt dette skjer og blir sementert for alltid i historien lenge før politiet velger å lyve om at grensene ikke ble varslet.

Dersom ligaen ikke flyttet AEH over grensen i perioden fra 31.okt 2018 frem til saken nådde offentligenheten i starten av januar 2019 så har uttalelsen ikke noen effekt på handlingsmønsteret og tilgjengelige alternativer i etterkant heller.

Alle skjønner at grensen er varslet på dette tidspunktet.

Og det er heller ikke det politiet velger å lyve om.

Politiet sier i januar 2019 at grensene IKKE ble varslet i oktober 2018.

Hvis du ikke skjønner at dette er flaut så bør du lese artikkelen til Aftenposten en gang til og telle antall "ro ro til fiskeskjær" uttalelser som politiet siteres på.

The prosecution rests it`s case and awaits jury deliberation..........
Taktikken er selvsagt at politiet har ID på samtlige biler som passerte grensen etter at alarmen ble slått, men at de ikke vil at eventuelle kidnappere skal vite om det.

Ja jeg vet at jeg er helt korka og bør være flau.
Citera
2019-02-13, 00:10
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Taktikken er selvsagt at politiet har ID på samtlige biler som passerte grensen etter at alarmen ble slått, men at de ikke vil at eventuelle kidnappere skal vite om det.

Ja jeg vet at jeg er helt korka og bør være flau.

Men det du sier er "default" i absolutt alle scenarioer, med mindre grensen er krysset til fots eller med ATV langt til skogs.

Om transporten har foregått på offentlig vei så er det også "default" med mange andre datapunkter underveis.

Så sant kjøretøyet som ble anvendt har synlige kjennetegn foran så blir passeringer registrert i alle bompengeringer f.eks.

Selv om AutoPass-brikken er kastet på havet eller det benyttes utenlandske kjennetegn så kommer det en faktura i posten.

Kjøre uten synlige kjennetegn vil medføre altfor høy risiko i og med at ligaen ikke kan utelukke at det er blitt iverksatt særskilt søk etter slikt allerede etter kort tid.

Det ligaen kan ha gjort er å benytte "falske positive" skilt, men det har jeg drøftet grundig i et tidligere innlegg.

Blir frustrert over at det gang på gang tas opp hendelsesforløp som er A4 og som ville ført til at saken høyst sannsynlig ikke står der den står i dag.
Senast redigerad av drsniffer 2019-02-13 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in