2019-02-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Det finns vissa saker här som är fullständigt tramsiga. Vem betalar 90 miljoner via kryptovaluta? Har de ens bevis efteråt att hon släppps?
90 miljoner är otroligt mycket pengar. Vi har ju läst om att Hagen har lite cash.
Jag tror inte att Tom betalar 90 miljoner i luften utan vidare så här.
För 90 miljoner kan man får 30 lägenheter i Oslos innerstad eller ge bröd till hela Afrika.
Man kan inte heller skicka meddelanden till kidnapparna, då endast kidnapparna kan kommunicera ut.
AEHs livstecken borde ju vara något fotografi eller brev. Jag tror inte på video eller mobilsamtal. Allt sådant går att spåra. Vi snackar återigen om DNA som är otroligt känsligt änne.
Vad man vet är ialla fall att AEH lever ännu.
Man vet ikke før man har bevis på at AEH lever.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/VRAwMd/Politiet-Ingen-bevis-pa-at-Anne-Elisabeth-Hagen-er-i-live
Citera
2019-02-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Siste: I følge NRK har de antatte kidnapperne skissert forslag til hvordan de kan oversende livsbevis. Politiet vil ikke kommentere om det har vært kontakt etter pressekonferansen mandag.

https://www.nrk.no/norge/har-foreslatt-hvordan-de-kan-bevise-at-anne-elisabeth-hagen-er-i-live-1.14427412

Dette høre jo ut som et skritt i riktig retning. Finner det rar at de ikke bare har sendt livsbevis, hvorfor skissere et forslag, hva vil det si, de har vel allerede byttet plattform? Men vi håper.
Citera
2019-02-12, 14:50
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Dette høre jo ut som et skritt i riktig retning. Finner det rar at de ikke bare har sendt livsbevis, hvorfor skissere et forslag, hva vil det si, de har vel allerede byttet plattform? Men vi håper.

Som jeg tidligere har foreslått, fordi de ikke vil sende livsbevis før de får noen penger. Eneste logiske grunnen til det må være at det ikke eksisterer noe livsbevis å sende - etter min mening.
Citera
2019-02-12, 15:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Som jeg tidligere har foreslått, fordi de ikke vil sende livsbevis før de får noen penger. Eneste logiske grunnen til det må være at det ikke eksisterer noe livsbevis å sende - etter min mening.

Eller så håller de på att få akut slut på pengar... Det kostar mycket att hålla ett kidnappningsoffer, inte minst i förlorade arbetsinkomster på annat håll.
Citera
2019-02-12, 15:14
Medlem
Citat:

Ja, det høres dessverre logisk ut. Livsbevis er nok nå eneste forhandlingskort. Det positive i dette er i grunn bare at det ser ut til å være ukjente gjerningsmenn. Hadde TH stått bak, så ville vel kontakten ligget død. Det er vel en grense for hvor lenge man skal holde på å late som. Håpet om å få henne tilbake er lite. Jeg tenker også med gru på hvordan hun har/har hatt det. De viste hensyn overfor valpen, det ga meg litt håp om at de har noe respekt for liv. Men nå har jeg lest meg opp på denne type bortføringer, og det er deprimerende lesning.
Citera
2019-02-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Grannarna hade även förväxlat andra bilar som var kriminalteknikernas fordon.

Det fordon som är aktuellt är en silver-grå SUV som stannade precis utanför AEHs hus.
Din jævla lyst løgner !! DU ER HELT FJERN !!! Det er bara du som inte fikk med deg at grannarna/naboen ble mistenksom på polisens varebil !!!!

"Bilen kjører over gresset og tar til høyre opp en kort bakke. Naboen vet ikke om bilen stoppet der eller fortsatte videre oppover Sloraveien. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei?utm_content=row-1&utm_source=vgfront
Citera
2019-02-12, 17:26
Medlem
Citat:
Så folkens, hva tror vi etter de siste dagers utvikling?

Min teori går i retning av at kidnappere har blitt "oppildnet" av Holdens oppfordringer til forhandlinger etter 16. januar kontakten. De prøver seg nå på å få en liten slant, tross at de ikke lenger har offeret i god behold.

Gjetter på at den siste kontakten over ny plattform kun er en oppfordring til å betale en viss sum av en mer moderat størrelse, i bytte mot livsbevis. Et livsbevis som så aldri kommer, og hvoretter kontakten opphører. Betalingen er antagelig bedt om i Monero, over den samme adressen som tidligere. Det er grunnen til at politiet er rimelig sikre på at de snakker med de samme folka. Da trenger heller ikke motparten oppgi noen ny kontaktinfo som øker risiko for avsløring.

I pressekonferansen ble det sagt at den nye beskjeden er sendt til familien, med kopi til bistandsadvokat Holden og politiet. Det må bety at den er sendt via en plattform hvor det er mulig å nå alle disse tre instansene. Samtidig vet vi at det ikke eksisterer noen svarmulighet, altså en enveiskommunikasjon. Skal ikke se bort fra at den siste kontakten rett og slett har skjedd via ordinær, god gammeldags brevpost. Nå har jeg svært liten teknisk innsikt, og kjenner derfor ikke til om man kan nå folk digitalt og kryptert eventuelt bare ved å besitte normal kontaktinfo som e-post. Holden har så vidt jeg vet ikke kommunisert noen spesifikk kryptert plattform eller digital konto han kan nås på, i sine oppfordringer via media til den antatte ligaen.

Uten noen returadresse har familien ikke noe annet valg enn å svare via media, og gjenta sitt tidligere budskap; nemlig at det blir ingen betaling FØR livsbevis foreligger.
Den tanken har slått meg også, de prøver å tyne ut penger noe selv om de ikke har henne. En annen ting jeg har tenkt på er at det er et familiemedlem, muligens i samband med AEH. F.eks om sønnet er røket uklar med faren sin, faren truer med å gjøre han arveløs, og noen morsarv er det jo ikke snakk om her, og så har han eller han og AEH laget en kidnapping. Litt vanskelig å tro at AEH har gått med på noe sånt, da må hun juge resten av livet, virker ikke som typen til å sitte å lyve i timesvis til politiet..
Citera
2019-02-12, 17:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Den tanken har slått meg også, de prøver å tyne ut penger noe selv om de ikke har henne. En annen ting jeg har tenkt på er at det er et familiemedlem, muligens i samband med AEH. F.eks om sønnet er røket uklar med faren sin, faren truer med å gjøre han arveløs, og noen morsarv er det jo ikke snakk om her, og så har han eller han og AEH laget en kidnapping. Litt vanskelig å tro at AEH har gått med på noe sånt, da må hun juge resten av livet, virker ikke som typen til å sitte å lyve i timesvis til politiet..

Har også tenkt den tanken du nevner der, men som deg tvilende til at en koselig eldre dame blir med på en sånn plan. Da er det nok i så fall snakk om et drap kamuflert som kidnapping, om noen i familien er involvert.
Citera
2019-02-12, 18:03
Medlem
Citat:
Har også tenkt den tanken du nevner der, men som deg tvilende til at en koselig eldre dame blir med på en sånn plan. Da er det nok i så fall snakk om et drap kamuflert som kidnapping, om noen i familien er involvert.
Den spekulasjonen kan jeg legge død. Altså den om AEH og barna.
Citera
2019-02-12, 18:03
Medlem
– Jeg har ikke sett en eneste bil som har kjørt over gresset der. Alle som bor her ville reagert på det, sier Stian Sunde Bostrøm, som bor i samme blokk som naboen som gjorde observasjonen.

Vi börjar närma oss ett slut hur allt gick till.
Citera
2019-02-12, 18:06
Medlem
VG idag Lørenskog-forsvinningen: Venter på DNA-svar

Citat:
I forrige uke bekreftet Brøske, som leder etterforskningen av forsvinningssaken, overfor VG at det er sikret spor i eneboligen på Fjellhamar, men han ønsker ikke å kommentere om det er i boligen politiet har sikret DNA.

Citat:
– Vi håper og tror at vi har sikret spor som kan være av betydning for å finne løsningen på denne saken. Men det er for tidlig å si noe om det. Det er fortsatt prøver som er til undersøkelser som vi ikke har fått svar på, svarer Brøske.

Hår, hudceller, blod eller andre typer DNA-materiale kan nagle en eller flere potenesielle gjerningspersoner til Hagen-familiens bolig, som politiet mener er åstedet for den påståtte bortføringen.

Det samme kan fingeravtrykk, fotavtrykk eller mønstre fra bildekk.

Citat:
– Det er sikret et volum som det er gjort forskjellige vurderinger på, også er dette sendt inn til undersøkelser på ulike tidspunkt. Det tar tid før vi har en oversikt over hva vi sitter på, sier Brøske.

Politiinspektøren vil ikke gi noe anslag på hvor mange sporprøver som er sendt inn.

Her er det bare å vente. Ukjent DNA fra personer som ikke kan knyttes til boligen, unntatt besøkende, håndverkere, anbudsfolk som har vært innom, Verisure-selgeren osv osv, kan jo stamme fra ukjente GM.

Politiet understøtter nå at det så langt ikke kan utelukkes at det finnes beviser og spor etter ukjente GM.

Synes det har tatt veldig lang tid å få resultater av DNA-undersøkelser.
Senast redigerad av kornblomst 2019-02-12 kl. 18:11. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-12, 18:12
Medlem
Citat:

Jag tror inte de får några pengar alls. Den drömmen finns bara på lotto.
Varför skulle Tom överföra 90 miljoner till några från Balkan?
För det fösta har inte Tom 90 miljoner för de finns i andra ändamål. Bara överföringen skulle kunna ta flera månader att planera.
Om Tom skulle överföra sådana summor, då är han snart inte en av Norges rikaste man mer.
Skulle AEH har livvakt alla dagar när hon kom hem?
Vart skulle de tänkas bo efter denna storyn? Hela deras liv blir ju upp och ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in