Citat:
Ursprungligen postat av
drsniffer
Mener du at denne saken er mer sensitiv enn andre saker der kjerringer forsvinner med og uten (reelle) krav om løsepenger?
Hvis vi ser litt på globusen, så trenger vi ikke zoome veldig langt ut for å finne en drøss med saker der det viser seg at selv de snilleste gubber eller andre uanselige nærstående flipper totalt.
Bortsett fra at valutaen løsepengekravet ble stilt i er ny og eksotisk, samt muligens kravets størrelse så er det ingenting spektakulært ved denne saken frem til TH meldte seg for en sivil politi-patrulje ca kl 1430ish 31.okt 2018.
(Velger å ignorere et tilnærmet fravær av tekniske spor i betraktningen av hva som fremstår spektakulært eller ikke)
Slik saken står nå, så fremstår TH som et offer. Hans kone er forsvunnet, og han blir presset for penger. Han har gjort alt riktig. Han ringte politiet umiddelbart, ga dem full tilgang til hus og eiendom og alt de ba om. Sa ingenting til familien rundt før det var gått lang tid, og ingenting om bortføringen. De fikk kun vite at hun var forsvunnet. Dette etter ca 3 uker. Så ble mange avhørt, etter det jeg vet. Og min mening er at de mistenkte TH. Spekulasjonene øker blandt folk. Mediene er pågående, men holder tilbake, mange de snakker med ønsker ikke å siteres. Når spekulasjoner når en topp, og saken ser ut til å ha gått i stå, kommer ny kontakt med antatte bortførere. Og nå har dette skjedd igjen. Det styrker igjen troen på reell bortføring. Du må huske at Norge er et lite land. Og her er det snakk om en familie som er i en forferdelig situasjon. Barn og barnebarn. Jeg er i grunn glad for at vi har en anstendig presse. Men savner noen spørsmål. Politiet har vel også en grunn til å jobbe som de gjør, selv om jeg setter store spørsmålstegn til den dårlig skjulte etterforskningen i begynnelsen. Jeg vil dog tro TH har vært gjennom noen tøffe avhør.