2019-02-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här är en krimtråd där vi försöker hitta en mördare.
Det innebär att vi försöker förstå mordet, samt motivet till mordet.
Tyvärr så är det så att motivet sällan talar till offrets fördel.
Det innebär inte att vi hånar eller ser ner på offret.

Du är alldeles för känslomässigt engagerad, det märks att du inte mår bra.
Ofta skriver vi att anhöriga å närstående bör undvika dom här trådarna, å du förstår ju varför, nu.

Det går ju faktiskt å starta en ny tråd, en tråd där ni som kände Lena
skriver om henne hur hon va, utifrån era minnen av henne.

Visst bör anhöriga undvika en sådan här tråd, men just i den här känns Sh.Holmes och andra som verkligen kände LW extra viktiga. De ger en bild av att LW ville lämna SD och gå vidare. Sedan finns det ett annat gäng som vill ge bilden av att LW inte lämnade SD i fred. Jag som inte känner de inblandade, vet förstås inte vad som stämmer. Om man kunnat fråga både LW och SD kanske till och med de givit olika bild av läget.

För övrigt är det GM som begått ett brott. Bilden av hen är förstås värre än av BO. Ändå verkar hens anhang inte dra sig för att häcka i tråden. Litet ofrånkomligt att de tar illa vid sig.
Citera
2019-02-12, 12:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tror knappast en kvinna springer efter någon som precis kränkt och avvisat henne. Han blir snarare satt på ignore-mode för resten av hennes liv.

Det behöver ju inte nödvändigtvis handla om att kvinnan blivit kränkt/avvisad inom ramen av en kärleks/förhållande-relation. Även andra relationer kan skapa spänningar. Och i ett sådant fall är det inte orealistiskt för en kvinna att springa efter den andra personen.
Citera
2019-02-12, 12:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...och dessa blodiga kläder skulle då HD ha antingen iklätt sig eller lämnat till sin make innan hon skickade ur honom till att döda LW? Eller hon på egen hand gav sig ut för att mörda?

Tycker inte det verkar alltför slugt att under sen kväll, iförd blodiga kläder röra sig i Hjärsta på väg att mörda LW. Man skulle ju t ex kunna möta två cykelflickor som gissningsvis skulle skrika både högt och länge när de får syn på denna minst sagt skräckinjagande uppenbarelse.

NB! Vår vän MV påstod ju att mordet föregåtts av en viss planering, har du glömt det?
Du tänker dig att gå ut blodig, på väg TILL mordet, att det skulle tyda på "planering"?
Tyvärr, 'hoppsann' det får bli en sån här:

Fast den är å andra sidan mer än välförtjänt..

Varför skulle man ikläda sig blodiga kläder? Man tar givetvis rena kläder men efter mordet lämnar man till sjukhuset. Det är nog det teorin går ut på.
Citera
2019-02-12, 12:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det behöver ju inte nödvändigtvis handla om att kvinnan blivit kränkt/avvisad inom ramen av en kärleks/förhållande-relation. Även andra relationer kan skapa spänningar. Och i ett sådant fall är det inte orealistiskt för en kvinna att springa efter den andra personen.

Ja, det finns fall där säkert alla eller de flesta kvinnor springer. Men det scenariot ville jag inte gå in på utan valde det andra.
Citera
2019-02-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, och hur ser ditt scenario då ut? Vad menar du då händer?
(Vi försöker väl hålla barn borta när vi spekulerar? )

Då va det väl bra att jag inte nämnde några
Citera
2019-02-12, 13:04
Medlem
Citat:
Varför skulle man ikläda sig blodiga kläder? Man tar givetvis rena kläder men efter mordet lämnar man till sjukhuset. Det är nog det teorin går ut på.
Man går ut iklädd sjukhuskläder? För att mörda?
Iklädd munskydd? För att inte bli igenkänd?
I Hjärsta? På väg att mörda en trebarnsmamma?

Allltså den här tråden är ju så helt skruvad av virriga teorier och virrigt folk, så det finns ingen hejd på alla stolligheterna.

"...send in the clowns.."
-eller åtminstone en älg..
Citera
2019-02-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Visst bör anhöriga undvika en sådan här tråd, men just i den här känns Sh.Holmes och andra som verkligen kände LW extra viktiga. De ger en bild av att LW ville lämna SD och gå vidare. Sedan finns det ett annat gäng som vill ge bilden av att LW inte lämnade SD i fred. Jag som inte känner de inblandade, vet förstås inte vad som stämmer. Om man kunnat fråga både LW och SD kanske till och med de givit olika bild av läget.

För övrigt är det GM som begått ett brott. Bilden av hen är förstås värre än av BO. Ändå verkar hens anhang inte dra sig för att häcka i tråden. Litet ofrånkomligt att de tar illa vid sig.

Det spretar ju åt alla håll, LW vill lämna SD, men skäms för att hon ändå inte gör det.
SD vill lämna LW för att laga sitt äktenskap, det funkar tydligen inte det heller.

Allt tyder på att dom hade jävla bra sex, det tog fram deras egoistiska sidor.
Citera
2019-02-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har en nykär 12 årig pojkes blinda och omogna syn på sin första kärlek . Förstår inte hur du kan inbilla dig ära LW genom att i fabricera en så löjligt osann bild av henne? Min övertygelse är att LW inte på någon sätt hade beskrivit er "relation" så nära som du försökt övertyga tråden om.

Du är verkligen en vidrig liten daggmask, krälar runt och sprider dynga och avföring. Du har absolut ingen aning om hur LW var, det enda som driver dig är att få till en bild där SD´s misshandel och ofredande helt plötsligt är hennes fel, hennes ansvar.
Hur mycket du än försöker så lyckas du inte, Lena var glad, sprallig och smart.

Jag har fått rådet av flera i tråden att ignorera dig då du uppenbarligen har en störning och att vi borde tycka synd om dig. Nu har de ändrat sig och jag också, försvinn härifrån ditt psyksjuka kräk

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ingen annan sorg än din sorg duger vad?
Tro mig. Det finns dom som uttrycker sin sorg på ett mer balanserat sätt än hat och rasande utfall.

Nä visst det finns också MGM som trots att han umgicks mycket med LW, i lönndom för sin fru, både i skogen och annanstans under 6 års tid varken sörjer eller är orolig över en "okänd" GM som mördar i kvarteret där han bor...
Citera
2019-02-12, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018

Väldigt bra skrivet.
Håller med också att Holmes behövs här liksom andra som känner de berörda, allt för att det ska bli en så klar bild som möjligt.

Tyvärr kan de bli ganska jobbigt för de inblandade att läsa det som skrivs här. Även om man känner att man behöver stå upp för något, är den egna hälsan viktigast.

Just nu känns det som att det inte är så många som är aktiva i tråden längre av de som känner/har kontaktytor med de inblandade. Det kan bli lite svårt att låta bli att känna starkt behov av att ge LW upprättelse.
Citera
2019-02-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här är en krimtråd där vi försöker hitta en mördare.
Det innebär att vi försöker förstå mordet, samt motivet till mordet.
Tyvärr så är det så att motivet sällan talar till offrets fördel.
Det innebär inte att vi hånar eller ser ner på offret.

Du är alldeles för känslomässigt engagerad, det märks att du inte mår bra.
Ofta skriver vi att anhöriga å närstående bör undvika dom här trådarna, å du förstår ju varför, nu.

Det går ju faktiskt å starta en ny tråd, en tråd där ni som kände Lena
skriver om henne hur hon va, utifrån era minnen av henne.

Tro mig jag mår väldigt bra, försök inte med den strategin. Dessutom, jag var varken anhörig eller närstående bara en vän.

Jo jag skulle inget hellre än ville lämna denna tråd, men känner ett visst ansvar att försvara min vän för lögner och osanningar som sprids.
Dessutom är jag redo att göra det mesta för att få fast hennes mördare, och om jag under den resan trampar andra på tårna så... struntar jag faktiskt i det. Prio 1 är att mördaren fälls och blir inlåst för gott. Först då kan de anhöriga och LW få upprättelse.

För din info så ÄR mördaren hittad, allt talar mot SD det som fattas är bevis som håller för en fällande dom. Jag hyser stor tilltro att vi snart ser aset inlåst och bortglömd.
Citera
2019-02-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tro mig jag mår väldigt bra, försök inte med den strategin. Dessutom, jag var varken anhörig eller närstående bara en vän.

Jo jag skulle inget hellre än ville lämna denna tråd, men känner ett visst ansvar att försvara min vän för lögner och osanningar som sprids.
Dessutom är jag redo att göra det mesta för att få fast hennes mördare, och om jag under den resan trampar andra på tårna så... struntar jag faktiskt i det. Prio 1 är att mördaren fälls och blir inlåst för gott. Först då kan de anhöriga och LW få upprättelse.

För din info så ÄR mördaren hittad, allt talar mot SD det som fattas är bevis som håller för en fällande dom. Jag hyser stor tilltro att vi snart ser aset inlåst och bortglömd.

Det va ett vänligt formulerat inlägg, jag har ingen som helst strategi när det gäller dig.
Jag kunde ha skrivit på ett helt annat sätt än jag gjorde, det ska du
ha jävligt klart för dig.

Sen så blir ditt tjatande om SD som mördare utan att ha bevis enbart tröttsamt, kan
det kanske ha med dina känslor å göra.
Citera
2019-02-12, 14:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nu blir svaret till dig, men riktar mig till andra som har teorin om att lämna nerblodade kläder till sjukhustvätten.

För mig känns det orealistiskt att detta skulle ske.

Tänk att man ska till jobbet på sjukhuset, med en påse med kläder. Du ska in till omklädningsrummet och byta om. Andra är där och byte om.

Visst, du skulle kunna komma långt före ditt pass, allt för att slippa möte med någon.

Sen ska du ombytt till opertationsavdelninge(?) för att lämna din "smutstvätt". Var görs det?
Om du kommer in på operation med en påse, ser det lite skumt ut. Smutsvätten samlas inte i korridorrna. Det sker i anslutning till rum där ombyten sker, särskilda rum för renspolning/tvätt mm, i rum där enbart den personal som arbetar på den avdelningen vistas.

Risken är ju stor att du upptäcks när du vilset kommer med din påse, utan en patient att lämna eller hämta.

Om HD nu skulle ha lämnat den på sin egen avdelning finns även där risk att någon ser det. Man kan ju inte lämna tvätten innesluten i en plastpåse. Alltför stor risk att någon observerar dig.

Om det var jag som hade ett liknande problem, skulle jag involvera så lite personer som bara möjligt. Tänk på att HD och SD låg i skilsmässa. Som kumpaner känns det bräckligt till tusen. En ensam HD som mördare tror jag inte på.

Det bästa är ju att smyga hem så obemärkt som möjligt, eventuellt strippa ute i trädgården (för att inte bloda ner hemma) eller i badrummet. In med allt i tvättmaskinen, tvätta många gånger.

Skorna måste var ett dilemma....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in