Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Varför skulle man ikläda sig blodiga kläder? Man tar givetvis rena kläder men efter mordet lämnar man till sjukhuset. Det är nog det teorin går ut på.
Nu blir svaret till dig, men riktar mig till andra som har teorin om att lämna nerblodade kläder till sjukhustvätten.
För mig känns det orealistiskt att detta skulle ske.
Tänk att man ska till jobbet på sjukhuset, med en påse med kläder. Du ska in till omklädningsrummet och byta om. Andra är där och byte om.
Visst, du skulle kunna komma långt före ditt pass, allt för att slippa möte med någon.
Sen ska du ombytt till opertationsavdelninge(?) för att lämna din "smutstvätt". Var görs det?
Om du kommer in på operation med en påse, ser det lite skumt ut. Smutsvätten samlas inte i korridorrna. Det sker i anslutning till rum där ombyten sker, särskilda rum för renspolning/tvätt mm, i rum där enbart den personal som arbetar på den avdelningen vistas.
Risken är ju stor att du upptäcks när du vilset kommer med din påse, utan en patient att lämna eller hämta.
Om HD nu skulle ha lämnat den på sin egen avdelning finns även där risk att någon ser det. Man kan ju inte lämna tvätten innesluten i en plastpåse. Alltför stor risk att någon observerar dig.
Om det var jag som hade ett liknande problem, skulle jag involvera så lite personer som bara möjligt. Tänk på att HD och SD låg i skilsmässa. Som kumpaner känns det bräckligt till tusen. En ensam HD som mördare tror jag inte på.
Det bästa är ju att smyga hem så obemärkt som möjligt, eventuellt strippa ute i trädgården (för att inte bloda ner hemma) eller i badrummet. In med allt i tvättmaskinen, tvätta många gånger.
Skorna måste var ett dilemma....