2019-02-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Betalartikel från Fria Tider.
Jag litar inte på polls som de gör. (inte just fria tider men all media) Fråga vanligt folk vad de tror om Global Warming, jag gjorde en poll på Twitter och 70% där tror Climate Change är en lögn. De går väl göra polls här på Flashback också? Vore intressant att se vad folk här tycker, märkt de är många vänster personer här som inte får "förneka klimatet" och sånt trams.

Fast jag är mera orolig för konsekvernserna av den politik som de driver för "klimatförändringar" än vad jag är för terrorism.
Spelar mindre roll vad folk tycker. Verkligen bryr sig inte nämnvärt om det.
Citera
2019-02-11, 23:36
Medlem
Svenskar är dumma i sin iver att försöka verka "smarta" och alltid vara hipp inne med allt.
Citera
2019-02-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nu handlar ju inte tråden om just CO2, och jag har heller inte nämnt det, utan om "klimatförändringar" överlag.
Jag tror du har missat vad politikerna skyller klimatförändring på. Inte plast i havet, inte besprutning och gödning i jordbruket.

Det politikerna skyller klimatförändring på är CO2. Vad menar du är det drivande för klimatförändring? Låt höra.
Citera
2019-02-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Terrorism drabbar kanske 10 personer per år i Sverige 0,00001% (har inte kollat om antalet nollor stämmer)
"Klimatförändringar" drabbar oss alla 100%, hårt genom höjda skatter och förbud. Kanske 10-20% genom psykisk ohälsa "klimathysteri".

Var och varannan man snackar med har blivit lurad av media att det sker extrema temperaturförändringar, när det i själva verket inte ökar så mycket som folk i allmänhet tror. Den psykisk ohälsan kanske är mycket högre än så där.
Citera
2019-02-11, 23:56
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Terrorism drabbar kanske 10 personer per år i Sverige 0,00001% (har inte kollat om antalet nollor stämmer)
"Klimatförändringar" drabbar oss alla 100%, hårt genom höjda skatter och förbud. Kanske 10-20% genom psykisk ohälsa "klimathysteri".
Det finns ett vedertaget ord för det: elitpanik. Det är när makthavare får panik och handlar utan att tänka efter för att verka handlingskraftiga. Det är det vi bevittnar idag i "klimatfrågan" (som inte längre ären fråga, utan ett påstående som inte får ifrågasättas). Alltihop kan sluta med förskräckelse om ingen vaknar upp ur zombiesömnen.
Citera
2019-02-11, 23:59
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Nu har jag slutat att ta Fria Tider på allvar med tanke på deras ständiga lögner, överdrifter och tveksamma källor. Så jag litar inte per automatik på dem utan att få läsa deras källa på egen hand, men:

Personligen så tror jag att klimatförändringarna bland annat kommer att leda till ökad politisk instabilitet, konflikter och terrorism.

Det nog i alla fall inte kommer att bli lugnare med fler krisdrabbade områden, människor i nöd/desperation/misär eller fattiga.

Den oundvikliga och kommande oljebristen lär ju orsaka en del konflikter med, och det ligger väl också klimatförändringarna nära.

Kanske fler som tänker så?

Jag håller med. Finns dock ingenting med detta som oroar mig, eftersom jag inte har någon som helst möjlighet att påverka det. Oroa sig över saker man ej har någon makt över är märkligt, iallafall i min värld.
Citera
2019-02-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagenaristen
Det finns ett vedertaget ord för det: elitpanik. Det är när makthavare får panik och handlar utan att tänka efter för att verka handlingskraftiga. Det är det vi bevittnar idag i "klimatfrågan" (som inte längre ären fråga, utan ett påstående som inte får ifrågasättas). Alltihop kan sluta med förskräckelse om ingen vaknar upp ur zombiesömnen.

Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Visst kan det vara så ibland men i detta fallet har det forskats brett över hela världen. Orimligt att Illuminati/ Al Gore/ Gustav Fridolin eller vem som nu är den som enligt förnekarna försöker lura oss, har fingrarna i syltburken överallt.

Grejen är ju att man i utlandet har en debatt i frågan. Man bjuder in båda sidor till senatsförhör och politiker och allmänhet för en mer nyanserad bild av frågan.

Det finns 3 grupper 1. forskare som tror att människan påverkar klimatet i stor utsträckning 2 en nästan lika stor grupp som tror att människan påverkan är liten och obetydlig och den 3e gruppen som består av journalister och politiker och deras betalda forskare som är alarmister. Det är endast den gruppen som syns i Sverige.

Svenskarna har skolats till religiösa klimattroende.

Vill man se svenska forskare som tillhör grupp 2 finns de endast på alternativmedia. Förekommer inte i msm.
Citera
2019-02-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Absolut är det så. Vad händer när allting visar sig vara en bluff?
Vad händer när bluffen visade sig vara sann? Den frågan borde kanske vara viktigare då vi faktiskt har tekniken att förändra. Är det knte riktigt korkat att inte använda den o inse att det inte behövdes än tvärtom?
Citera
2019-02-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Vad händer när bluffen visade sig vara sann? Den frågan borde kanske vara viktigare då vi faktiskt har tekniken att förändra. Är det knte riktigt korkat att inte använda den o inse att det inte behövdes än tvärtom?
Vilken teknik tänker du på?
Visste inte att det fanns någon vetenskaplig bevisad klimatkontroll metod.
Citera
2019-02-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Vilken teknik tänker du på?
Visste inte att det fanns någon vetenskaplig bevisad klimatkontroll metod.
Nu vet inte jag vad du pratar om. Men jag ser en ökning av både vindkraftverk samt solceller.
Två tekniker som inte kräver att vi pumpar upp skit ur jorden.
Citera
2019-02-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nu vet inte jag vad du pratar om. Men jag ser en ökning av både vindkraftverk samt solceller.
Två tekniker som inte kräver att vi pumpar upp skit ur jorden.

Nu är inte den olja man pumpar upp skit.
Den gör så att en människa på 1000 klarar matförsörjningen åt resten i väst. Innan oljan så behövde varannan människa producera mat.
En skogsskördare klarar av samma sak som 1000 skogsarbetare för 100 år sen.

Dagens elbilar och vindkraftverk gräver man upp metallerna neodym och dysprosium ur marken. Varför är det bättre att gräva än pumpa.
Citera
2019-02-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Klimatförändringarna är en realitet och kommer drabba alla, terrorism är något som eventuellt kan drabba några få.

Svennebanan har mycket större anledning att oroa sig för klimatet än för terrorism.

Inte terrorism kanske. Men de kommer att bevittna hur ett relativt välfungerande samhälle alltmer bryter samman på grund av en ohållbar invandrings- och integrationspolitik och det är det folk kommer att märka av konkret i vardagen. Klimatförändringar är för diffust och det är inte mycket gemene man kan göra åt dem. Miljöpartiet och miljörörelsen i stort har skjutit sig i foten genom sin vansinniga invandringspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in