2019-02-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
5 år gammel artikkel.
Det kan allikevel bety de ikke har så gode intern-rutiner, på hvem de ansetter f.eks. De kan ha en medsammensvoren i selskapet. I NOKAS-saken var det en vekter, som ga Toska innsideinformasjon.
Senast redigerad av eeqaz 2019-02-12 kl. 00:14.
Citera
2019-02-12, 00:09
Medlem
Politiet kunne sikkert hentet ut masse informasjon fra smart-strømmåleren den 30 og 31 oktober.

Om det var unormal aktivitet om natta etc.
Citera
2019-02-12, 00:11
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Det kan allikevel bety de ikke har så gode intern-rutiner, på hvem de ansetter f.eks. De kan ha en medsammensvoren i selskapet.

Det er bare å være ærlig med seg selv og stille dette spørsmålet:

Vil jeg bli omreisende alarm-system selger når jeg blir voksen?

Påstår rett og slett at svak rekruttering til bransjen ikke tillater at f.eks NSM foretar screening og sikkerhetsklarering av potensielle kandidater til dette herlige yrket.

Så jeg holder døren åpen for at det er en signifikant økt statistisk sannsynlighet for råtne epler i The Alarm Company enn i, la oss si pelsdyr-næringen
Citera
2019-02-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

Påstår rett og slett at svak rekruttering til bransjen ikke tillater at f.eks NSM foretar screening og sikkerhetsklarering av potensielle kandidater til dette herlige yrket.

Så jeg holder døren åpen for at det er en signifikant økt statistisk sannsynlighet for råtne epler i The Alarm Company enn i, la oss si pelsdyr-næringen
Jeg kom til å tenke på NOKAS, der var det en vekter som ga info.
Citera
2019-02-12, 00:23
Medlem
Man skall komma ihåg att Tom äger flera bolag. Det kan mycket väl vara några entreprenörer som har utfört något jobb på hans olika företag. Alla blir ju misstänkta när en sådan kidnappning händer. All personal kontrolleras också. Under 2018 var där säkert flera olika säljare hos AEH.
Citera
2019-02-12, 00:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

Hvorfor ikke, timingen er perfekt for å selge alarmløsninger på Lørenskog nå.
Jeg må gjenta meg selv her (er jo ikke noe annet å gjøre når vi aldri får nye opplysninger), men jeg har en følelse at Verisure selgeren kan ha utløst kidnappingen. Hvis huset ble spanet på og det plutselig dukker opp en bil på gårdsplassen med reklame fra Verisure, ja da er det på tide å slå til før dem får "skrudd opp bjella".
Citera
2019-02-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jeg må gjenta meg selv her (er jo ikke noe annet å gjøre når vi aldri får nye opplysninger), men jeg har en følelse at Verisure selgeren kan ha utløst kidnappingen. Hvis huset ble spanet på og det plutselig dukker opp en bil på gårdsplassen med reklame fra Verisure, ja da er det på tide å slå til før dem får "skrudd opp bjella".
Verisure kan ha fremskyndet noe ja..
Citera
2019-02-12, 00:28
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Legg merke til at kidnappingen skjedde 3 måneder og en uke etter at Monero-kontoen ble opprettet.

Det er fordi at tele/ nett selskapene i Norge må slette alle dataspor etter 3 måneder, ergo så ble monero-kontoen opprettet i Norge.

Og jeg tror at den artikkelen om Hagen er et blindspor som politiet bruker masse ressurser på uten at det fører til noe, og for å kartlegge alle rikinger i Norge så må de ha brukt flere år før de fant ut at Hagen var et passende offer, så det er heller ikke trolig.

Hvis ligaen velger å opprette Monero-kontoen(e) via en tilkobling som er innenfor rekkevidden av det norske trafikknutepunktet, bare for å leke katt og mus med politiet gjennom den allmenne foreldelse-fristen på tre måneder, så har de min fulle respekt faktisk.

Som Sugar-Daddy sier; "ergo ble Monero-kontoen opprettet i Norge"

Det er ingen som ville gjort noe så lettvint som å få tak i et kontantkort fra Lycra-Mobile, ringe til en kontakt med en "burner-fon" som har tilhold i en dårlig regulert nasjonalstat, la oss si Somalia og få denne kontakten til å opprette "Walleten" som skal brukes i planen.

Det blir for lett og lite yrkes-stolthet/cred å hente i uber-liga miljøet.

https://www.nix.no/
Citera
2019-02-12, 00:33
Medlem
Citat:

Det sa jag tidigt att kidnapparna visste om att Verisure sålde larm där. Jag tror att kidnapparna har tagit reda på det.
Den 30 oktober var männen där och utgav sig vara från det företaget. Ett av Norges större larmföretag.
Männen fråga AEH om deras larm och utbytte info. När de fick dom svaren de ville ha, så slog de till snabbt dagen efter.
Citera
2019-02-12, 00:34
Medlem
Telegram är en app för att skicka krypterade meddelanden mellan telefoner. Den är känd bland kriminella också.
Citera
2019-02-12, 00:38
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

En alarm-selgers "five minutes of fame" varer sjeldent mer enn ca to minutter. For liten tid å kapitalisere på.

Skjønner heller ikke denne voldsomme respekten som tillegges f.eks Verisures avskrekkende effekt.

Forstår ei heller noe av at den faktiske evnen til skallsikring er sammenlignbart med f.eks en Franz Jäger fra Berlin.

Proff-ligaen er inn og ut lenge før det kommer en Peugot Boxer eller VW Caddy på tunet i Sloraveien 4, hvis de ikke like godt tar seg bryet med å "jamme" alarmsystemet med sin overlegne tekniske innsikt.

Verisure har vel ikke rullet ut "inside-job" funksjonaliteten som beskytter mot ektemenn og andre trojanere ennå.

Mulig det kommer sommeren 2019, men det er knappe 9 måneder for sent om vi ser det fra AEHs perspektiv
Citera
2019-02-12, 00:44
Medlem
allerede installeret et alarmsystem i hjemmet hos Anne-Elisabeth Hagen og hendes mand. Men alarmen er beskrevet som uddateret og flere år gammel.

AEHs hade alarm, men det var ett gammal som behövdes uppdateras.

Samme medier skriver, at milliardærfruen lukkede alarmsælgeren ind i hjemmet den aften. Her talte hun med ham i ti minutter, hvor sælgeren tilbød Anne Elisabeth Hagen et 'topmoderne' alarmsystem med videoovervågning og en overfaldsalarm.

Man skall komma ihåg att AEH tog in säljare i huset. Därför hände det även samma sak den 31 oktober. Någon ringde på dörren och AEH tog in besöket i huset.

Norsk politi har foruden alarmsælgeren afhørt flere personer, som har arbejdet i nabolaget. Og ægteparret havde forud for milliardærfruens forsvinden haft håndværkere, der arbejdede i huset.

Alltså hela 2018 var det många olika personer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in